Mag je als iemand klant bij jou wordt automatisch een nieuwsbrief gaan zenden?
Wanneer is het spam?
Kleine ondernemers willen namelijk niet graag spammen.
Hiervoor geeft de Telecommunicatiewet antwoord.
Deze bepaalt dat je niet zomaar iemand een nieuwsbrief of andere e-mails mag als die niet expliciet heeft aangegeven jouw nieuwsbrief te willen ontvangen. Het moet dan ook nog gaan om e-mails met een commerciële inslag.
Voor klanten is hierop een uitzondering.
Je mag namelijk wel je nieuwsbrief zenden naar klanten (de wederpartij bij de verkoop van een dienst of product).
Deze groep hoeft geen expliciete toestemming te geven.
Je kunt dan bijvoorbeeld nieuws sturen zoals verhuisberichten, veranderde openingstijden, vakantie of allerlei leuke wetenswaardigheden.
Maar let op: als je een aanbieding gaat doen en nieuwe producten gaan aanprijzen moet je wel vermelden dat je e-mails gaat sturen.
De klant moet daar verzet tegen aan kunnen tekenen.
Voor de nieuwsbrief zelf geldt tevens dat de klant zich makkelijk weer uit moet kunnen schrijven via een knop of een uitschrijflink.
Nieuwsbrief aan vrienden en familieleden
Dus heb je jouw vrienden en familieleden op je emaillijst gezet, dan mag je ze volgens de Telecommunicatiewet niet gaan ‘bestoken’ met aanbiedingen of aankondigingen van betaalde activiteiten van jouw bedrijf, tenzij ze daar hun toestemming voor gegeven hebben.
Zonder toestemming emails verzenden is dus spammen.
In welke vorm moet deze toestemming zijn?
Dat kan bijvoorbeeld door een vinkje op een inschrijfformulier (online of offline).
Let op: in veel inschrijfformulieren is het vinkje standaard al aangevinkt en wil jij geen emails, moet je het vinkje weghalen
Ben je ergens aan het promoten of geef je een lezing, dan mag je ook om visitekaartjes vragen.
Uiteraard moet duidelijk zijn voor de persoon die zijn visitekaartje afgeeft dat het adres gebruikt wordt voor e-mails.
In principe is een mondelinge toezending “zet mij maar op je lijst” ook prima. Als jij vervolgens op de e-mails de uitschrijfknop zet kan deze persoon zich onmiddellijk uitschrijven indien gewenst.
PSSST….Wil je super slimme kennis opdoen om onder andere met nieuwsbrieven te werken? Daarnaast ontvang je onze email nieuwsbrief. Veel Booest fans gevens aan dat zij uitkijken naar onze emails.
Waarom? omdat deze helpt richting te houden bij de dromen van je bedrijf. Of beter gezegd wat broodnodige inspiratie en af en toe een (virtuele) peper in je gat. Doe je gezellig mee? Klik dan op deze link. Dan kunnen we starten.
En vanzelfsprekend kun je jezelf ook weer uitschrijven. Je gegevens zijn veilig bij ons.
Moet ik ook gaan Twitteren en hoe doe ik dat dan voor mijn bedrijf?
Deze vraag stelde een nieuwe fan van onze Facebookpagina.
Ze vond de website erg leuk en zou er meteen op gaan zoeken op informatie over Twitter, want ze dacht erover om daar ook mee te beginnen.
Oeps, Twitter was nog een onderwerp wat op het to-do lijstje stond.
Ik ben namelijk zelf meer visueel ingesteld en Google+, Facebook en Instagram hebben als de Social Media mijn voorkeur. De focus ligt op dit moment niet op Twitter.
Er zijn echter hele volksstammen die juist weer een voorkeur hebben voor Twitter.
Vandaar dat informatie over Twitter niet mag ontbreken op de Booest website.
Ik zou het bijna vergeten, maar het blijkt dat veel startende ondernemers nog niet precies weten hoe Twitter werkt of wat je ermee kunt als ondernemer.
Wat is Twitter?
Twitter is dus een Social Medium waarmee je korte berichtjes kunt ontvangen en zenden.
Deze kunnen maximaal 140 karakters zijn (een spatie telt ook voor 1).
Sinds kort is het ook mogelijk om een afbeelding bij je Tweet (twitterberichtje) te voegen.
Hier zit dus meteen de limiet: het gaat om korte berichtjes.
Daarnaast gaat Twitter snel.
Je verschijnt met je berichtje op de tijdlijn van jouw volgers en bent ook weer zo uit beeld.
Zeker als iemand veel volgers heeft die veel twitteren, dan zit jouw tweetje zo weer beneden in de berichten feed.
Waarom Twitter gebruiken?
Twitter is een van de grootste Social Media (zo niet de grootste) en het bereik is enorm.
Twitter kun je gebruiken om zoveel redenen en we noemen er hier 10
Naamsbekendheid te verwerven
(Mijn allereerste tip voor mensen die nog niet bezig zijn met Twitter of nog niet voor hun bedrijf: Claim nu meteen jouw Twitternaam/account.
Anders gaat er zo meteen nog iemand anders mee aan de haal. Dat geldt trouwens ook voor alle andere media zoals Instagram)
Jezelf neerzetten als merk
Contact te maken met bestaande klanten
Contact te maken met nieuwe klanten
Contact te maken met collega’s
Op de hoogte te blijven wat anderen doen
Kennis delen
Berichten te sturen van dingen waarmee anderen je kunnen helpen
Bekend worden als expert op een bepaald gebied
Zelf informatie vergaren
Hoe heb je zakelijk iets aan Twitter?
Dat ligt eraan hoe je Twitter inzet en wat jouw doel ermee is.
Ik kan me vergissen, maar Twitter gebruiken voor naamsbekendheid is een doel wat veel ondernemers hebben.
Dat betekent niet dat je alleen maar moet zenden en telkens (verkapte) reclameboodschappen moet twitteren.
Nee, gebruik juist interactie binnen Twitter voor het bereiken van je doel van naamsbekendheid.
Gebruik ook een goede combinatie van privézaken en zakelijke informatie.
En dan kom ik meteen bij een punt.
Privé informatie geven, daar zijn veel ondernemers huiverig voor.
Net als dat Booest een goede pagina over jouzelf op je website belangrijk vindt, is privé-informatie delen via Social Media ook onderdeel van het hebben van een bedrijf.
Mensen willen jou leren kennen.
Je bent ook een mens die fouten maakt en men kan zich in jou herkennen.
Gebruik daarbij Twitter niet voor dit soort privé berichtjes die je vaak bij de jeugd ziet:
“Lekker luieren”, of zoals ik ook weleens zie “lekker lammen”.
“Wat een lekker stuk die Justin Bieber”
Dit betekent niet dat je geen privézaken mag delen, maar doe het met een zakelijkere inslag.
Bijvoorbeeld: pff, na een dagje boekhouden is het lekker luieren voor de tv.
Dan creëer je herkenning. Elke ondernemer herkent het gevoel.
Wat kunnen dan nog meer doelen zijn om Twitter als bedrijf in te zetten?
Informatie geven over op handen zijnde activiteiten.
Indien je meer tekst of informatie wilt geven gebruik je hierbij een link naar je website waar deze info te vinden is.
Maar let erop: niet alleen maar reclame maken voor jezelf op Twitter.
Dat komt spammerig over en dan haken volgers af.
Tweet over zaken die jij interessant vindt en onder de aandacht wilt brengen.
Twitter gebruiken als een soort van klantenservice.
Je hoort van de problemen waar mensen mee worstelen. Je kunt er iets aan doen.
Je kunt daardoor weer informatie gaan verschaffen.
Je kunt trends ontdekken. Je ontdekt wat mensen bezig houdt, waar anderen op reageren etc.
Daar kun jij weer gebruik van maken.
Dus als jij nog niet aan het Twitteren bent kun je nu een aantal dingen doen.
1. Claim nu meteen je zakelijke Twitternaam/account
2. Voordat je zelf aan het twitteren slaat ga je eerst onderzoeken.
3. Ontdek welke mogelijkheden Twitter heeft
4. Zie hoe anderen het doen.
Maar het allerbelangrijkste:
5. Beschouw Twitter als iets leuks.
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Bedrijf starten tips’:
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/05/wat-is-twitter-kl.png150275Nicolette Boeshttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgNicolette Boes2014-05-27 10:42:122017-05-19 11:26:47Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf?
Net als veel vrouwen met ons, bezochten de 2 Booest zussen dit jaar de Libelle Zomerweek.
Grotendeels uit zakelijk oogpunt en natuurlijk ook omdat het een leuk event is.
Wij hebben dit event gebruikt als studie object. We bekeken het event zelf en de bezoekers.
Observaties zijn namelijk belangrijk bij het spotten van trends.
Dat is nou juist zo prettig aan werk doen dat je leuk vindt. Je kunt het aangename met het zakelijke verenigen. Het was mooi weer en we hebben heerlijk ontspannen de dag doorgebracht. Iedereen leek vrolijk, dus daar word je dan zelf ook weer heel blij van.
Wat ons opviel
Vrouwen gaan samen Veel dames gaan samen op pad. We hebben heel wat combinaties gezien: vriendinnen, moeders en dochter, maar ook tantes met nichtjes of collega’s. Samen op pad gaan is gezellig, je hoeft niet alleen de weg te vinden (veilig) en je kunt overleggen.
Vanuit sociaal oogpunt uitstekend geschikt voor een intiem gesprek, over problemen of spannende ontwikkelingen.
Natuurlijk is het in deze drukke tijden ook fijn om dit als een soort van quality time te zien.
Telefoon Het is tegenwoordig doodnormaal: bellen, whatsappen of op je Social Media zitten in een restaurant, bus of trein. Je kent dat wel: je zit tijdens een diner en je overbuurman zit de hele tijd op zijn telefoon te kijken.
Het viel ons op dat de Libelle Zomerweek bezoekers minder hun telefoon gebruikten.
Zou het entertainment gehalte zo hoog zijn dat de telefoon niet meer zo belangrijk was?
Of wilden deze vrouwen op dat moment ook echt met vriendin, moeder of collega die quality time hebben?
Sportgerelateerd Op de terugweg in de auto zaten we ons te bedenken dat we sportgerelateerde onderwerpen mistten. Waarom zou de Libelle vrouw niet joggen of hiken? Is het toeval dat we deze onderwerpen niet zijn tegengekomen of heeft het een reden? Het antwoord weten we niet.
Consutainment
Wij zien zo’n Libelle zomerweek ook een uiting van de Consutainment trend.
De consument onderhouden met entertainment, waardoor hij makkelijk koopt of bijvoorbeeld bij jou blijft komen.
Facebookacties Nagenoeg alle standhouders op het event maakten gebruik van een soort van Facebook like actie. Op deze manier probeerden zij in interactie te komen met potentiële klanten en vooral zichzelf zichtbaarder te maken. Door een ‘like’ of bericht op Facebook verspreidt je immers zijn of haar merk over het web.
Wij deden deze observaties voor jou en dat kan je zelf overigens ook als je ergens naar een beurs of event gaat. Je kunt datgene wat je opviel dan weer gaan vertalen naar jouw eigen bedrijf.
Vertaling naar je eigen bedrijf
Hoe vertaal je nu zulk soort observaties naar je eigen bedrijf?
Als je weet dat vrouwen graag samen op pad gaan, dan kun je daar rekening mee houden in je eigen bedrijf. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het aanbieden van partnertickets, vriendinnendagen, en vriendinnenkorting.
Bedenk zelf ook een leuke Facebookactie als je eens op een beurs staat bijvoorbeeld.
Laat niet alleen op dat moment jouw kwaliteiten zien, maar neem deze kans om ook in de toekomst nog contact te hebben.
Dat kan een leuke fotoactie zijn: maak een foto van jouzelf en mijn boek ergens in het buitenland en zet hem op Facebook. De origineelste inzending wint …….
Loop jij op een event en zie je dat er iets ontbreekt, maak daar dan zelf gebruik van en ga er de volgende keer zelf staan, of geef de tip door aan iemand die wel op dat vlak werkt.
Libelle zomerweek 2015
De Libelle Zomerweek 2015 heeft als thema Fiesta del Sol, en is van 18 – 24 mei 2015.
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/05/Libelle-week-kl.png150275Desiree Castelijnhttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgDesiree Castelijn2014-05-22 08:20:302017-05-01 18:45:21Weet jij waarom vrouwen samen naar de Libelle zomerweek gaan?
Wat is een lurker?
Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, blogs etc alleen meeleest, en zelf (bijna) niets bijdraagt. Lurking is een Engels woord dat ‘op de loer liggen’ betekent.
Iets aangepast uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lurker
Social media worden hier in deze internet definitie niet genoemd, en die horen er volgens ons ook bij.
Ja, wij lurken
Via internet vergaren wij heel wat kennis. We lezen veel blogs van anderen.
Op onze eigen blog dragen we natuurlijk veel bij, maar we zouden zelf echt wel meer in de commentaarvakjes kunnen achterlaten.
Vanaf deze week gaan we dat ook meer doen, hebben wij met elkaar afgesproken.
Eigenlijk is dat reageren en bijdragen aan andermans blog, facebookpost, google+ post of in een forum iets dat buiten je comfort zone ligt.
Stretchzone noemen wij dat.
En dat is niet vreemd hoor.
Er is zelfs onderzoek gedaan naar het deelnemen in fora etc. door Jakob Nielsen.
Hij schreef in 2006 een blog over participatie ongelijkheid. (Jacob Nielsen is een bekende internet guru die zich bezig houdt met de bruikbaarheid en efficiency van websites)
Jakob Nielsen hanteerde hierin het volgende model.
Hij lanceerde hier zijn 90-9-1 regel die het volgende inhoudt:
90 procent van de gebruikers zijn lurkers die nooit bijdragen
9 procent zijn gebruikers die een beetje bijdragen
1 procent van de gebruikers zijn verantwoordelijk voor de meeste bijdragen
En volgens Jakob is er geen echte manier om dat te veranderen.
De verhouding lurkers tegenover bijdragers zal dus altijd ongelijk zijn.
Volgens Jakob zou de verhouding op zijn best iets van 80-16-4 kunnen worden.
4 procent van jouw bloglezers zou dan actief zijn in hun bijdragen.
Waarom lurken mensen eigenlijk?
Mensen lurken vanwege een aantal redenen:
Ze denken dat ze niet genoeg weten om iets bij te dragen
Ze denken dat hun bijdrage niet waardevol of interessant gevonden wordt
Er is angst voor de sfeer van de community (te agressief, te zweverig, te kritisch etc.)
Men heeft of maakt geen tijd om bij te dragen, maar wel om te lezen
Men acht zich te onervaren
Men denkt niet goed te kunnen schrijven of te verwoorden wat men denkt
Doe maar gewoon, da’s gek genoeg mentaliteit
Hoe laat je het percentage lurkers afnemen?
Hoe zorg je er voor dat je percentage lurkers daalt en het aantal bijdragers stijgt?
Maak het voor de ander makkelijk om bij te dragen (zorg voor een commentvak, nodig mensen uit om te reageren)
Publiceer herkenbare verhalen
Door te laten zien dat je open staat voor bijdragen en handel negatieve kritieken ook netjes af door er een goed antwoord op te geven
Beloon bijdragers (bijvoorbeeld door een stukje extra publiciteit of door iets terug te doen)
Wat zijn de voordelen van het niet-lurken?
Je opent de deur naar jouw eigen website door een link in de reactie.
Je laat op een prettige manier van jezelf horen. Dit in plaats van agressieve marketingcampagnes.
Je gaat mensen aantrekken door het geven van informatie. Doordat jij ook een bijdrage doet geef je informatie bijvoorbeeld over jezelf.
Je biedt anderen de kans kennis te nemen van jouw waardevolle informatie.
Als je blijft lurken onthoud je anderen van jouw kennis.
Reacties maken een blog levend en stimuleren de schrijver.
Avatar
Als je een commentaar geeft is het helemaal fantastisch als je ook nog je eigen foto erbij hebt.
Dit kan vaak via het instellen van je eigen avatar.
We schreven er een blogpost over: Hoe maak je een avatar: 3 stappen.
Wij dagen jou uit
Allereerst willen we jou wat vragen.
Wat zou jou inspireren om te veranderen van lurker tot actieve deelnemer?
Ligt dat aan de content, de community of jouw relatie met ons of iets anders?
Moeten we je soms kwaad maken of verdrietig of tegen je schenen schoppen of juist niet?
Als wij naar onze lijst met volgers kijken, zitten daar echt veel mensen bij waar we de stem eens van zouden willen horen.
Die we beter zouden willen leren kennen.
Dus kom maar op met je reactie!
Graag willen we je trouwens nog wijzen op onze Booest on Tour die zal starten in Breda op donderdag 22 mei a.s. waar we jou ook voor uit willen nodigen.
Hier kun jij samenwerken met mede-ondernemers door jouw website te laten bekijken en van een eerlijk commentaar te laten voorzien.
Aan de hand van onze tips gaan je samen aan de slag.
Lees er meer over en klik hier.
Jouw naasten kunnen jouw succes behoorlijk in de weg zitten.
Soms heb je het zelf niet in de gaten.
Veel ondernemers worstelen met naasten die hen in meer of mindere mate belemmeren in hun succes.
Hoe zit dat bij jou?
Wat deel je wel en niet
De afgelopen weken hadden wij diverse gesprekken waarin de invloed van familie naar voren kwam.
Een vraag waar veel ondernemers mee worstelen is bijvoorbeeld: wat deel je wel en wat deel je niet van jouw privéleven bijvoorbeeld op Facebook?
Dat is zeker iets waar je over nadenkt.
Wijzelf merken dat als wij zaken over ons privéleven delen, dit gewaardeerd wordt.
Privézaken zeggen toch iets over onszelf en wij zien onszelf als het verlengde van ons bedrijf.
Daarom delen we best veel en zijn de meeste berichten op onze persoonlijke Facebookpagina openbaar.
(pssst Dat weet je toch wel hè,…. dat je kunt kiezen of je een bericht alleen met je familieleden en goede vrienden deelt of met de hele wereld? Vraag anders onze gratis Facebook tips aan.)
Wij mantelzorgen
Afgelopen week deed Désirée een publieke bekentenis, van iets wat eigenlijk alleen bekend was bij mensen die wij goed kennen.
We hadden het eerder nog niet gedeeld. Wij zijn namelijk mantelzorgers voor onze tante die hoogbejaard is en geen kinderen heeft.
We doen dit met veel liefde en plezier, maar het zorgen brengt ook complicaties met zich mee.
Een van deze complicaties is dat wij niet zoveel tijd kunnen besteden aan ons bedrijf als dat we eigenlijk zouden willen.
Remmen naasten je succes?
Mantelzorg of zorg voor kinderen zijn dus redenen waardoor je geremd kunt worden in je succes door naasten.
In ons filmpje noemen wij nog een aantal oorzaken waardoor je geremd kunt worden in je succes door je naasten en we geven daar ook een aantal oplossingen voor.
Een van de oorzaken die wij noemen is ook, dat deze naasten niet snappen waar jij mee bezig bent of waarom jij sowieso voor jezelf wilt beginnen.
Daarom is het fijn als er anderen zijn die wat verder van je af staan en waarmee jij kunt sparren over jouw onderneming.
Wat anderen vinden van je website
Neem nou bijvoorbeeld jouw website.
Vonden jouw naasten die niet helemaal prachtig en oh zo mooi, toen jij deze online zette?
Maar zeg nu eens eerlijk: doet deze website wat hij moet doen voor jou?
Brengt deze website voldoende klanten binnen?
Geeft de website de juiste informatie?
Jouw naasten zijn natuurlijk niet objectief en zullen je vast en zeker niet willen kwetsen met kritiek op jouw website.
Dat betekent dat jij eigenlijk beter anderen kunt vragen om een eerlijk oordeel te geven over je website. Best eng niet?
Daar hebben wij een oplossing voor.
Wij bieden onze website reviews aan, maar nu hebben we ook iets anders bedacht.
We organiseren Booest-on-tour.
Booest-on-tour
Tijdens Booest-on-tour kun je in een veilige omgeving een idee krijgen hoe anderen je website zien en wat ze ervan vinden.
[pullquote style=”right”]Ontmoet, lach en leer hoe anderen jouw website ervaren…[/pullquote]
Opbouwend weliswaar, want het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Samen met collega ondernemers ga je aan de slag om jouw website en die van anderen te (laten) reviewen.
Wij geven daarvoor de handvatten en een reviewvragenlijst.
Aan de hand daarvan help je dan jezelf en de ander.
Je krijgt:
Inzicht in hoe een objectief iemand naar jouw website kijkt
Inzicht in de gebruiksvriendelijkheid van jouw website
Inzicht hoe je websitebezoekers kunt sturen door jouw website
Inzicht in de goede punten van jouw site en hoe je die nog meer kunt versterken
Inzicht in wat er nog bijgevoegd zou kunnen of wat beter weggelaten kan worden
Hierdoor kun jij snel aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw website betere informatie geeft waardoor jij meer klanten aan kunt trekken. Waar en Wanneer
Onze eerste Booest-on-Tour zal plaatsvinden op donderdag 22 mei 2014 van 14.00 – 16.30 uur in Copacabana, Overakkerstraat 190, 4834 XP Breda.
De kosten bedragen € 15,– per persoon contant te betalen. Opgeven vooraf hoeft niet, je kunt gewoon binnenlopen.
Meenemen: een laptop of tablet en een schrijfblok met pen.
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/05/Belemmeren-naasten-jouw-succes-kl.png150275Nicolette Boeshttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgNicolette Boes2014-05-14 21:25:352017-04-29 19:45:18Belemmeren naasten jouw succes als ondernemer?
Op veler verzoek een Facebook instructievideo over het veranderen van het webadres van je bedrijfspagina.
Veel starters op Facebook worstelen nog met het adres van hun pagina.
Je ziet dan staan: www.facebook.com/pages/naambedrijf/12334445533
(dit is een voorbeeld en niet echt)
Dit adres is niet handig om snel te kunnen gebruiken.
Als je iemand jouw link wilt geven, wil je deze snel voorhanden hebben.
Daarom kun je het websadres (ook wel genaamd de url) wijzigen.
Wij maakten een instructievideo voor je, zodat je het meteen kunt gaan doen als dat nodig is.
Je wilt een mediakit of pers kit gaan maken en bent op zoek naar inspiratie.
Je bent op de juiste blogpost beland.
Een mediakit is een pakketje met promotiemateriaal over je bedrijf om journalisten of evenement organisatoren van dienst te zijn, zodat je makkelijk en snel hiernaar kunt verwijzen.
Hieronder hebben we 10 mooie voorbeelden voor je op een rijtje gezet. Met de linkjes naar de pagina’s.
Je ziet verschillende soorten opmaak, en presentatie van de inhoud.
Hoe ziet jouw media kit eruit? Vind je dat jouw media kit een vermelding waard is, laat hieronder de link achter zodat we een kijkje kunnen nemen en misschien jouw exemplaar in deze lijst kunnen opnemen.
Natuurlijk hebben wij zelf ook een Booest Media kit met daarin een kleine en grote biografie en foto van ons. Neem gerust een kijkje.
Heb je nu echt geen idee hoe je een prachtige Media Kit zou gaan maken?
Dan heeft Booest nog een hele goede tip voor je.
Kijk maar eens naar de cursus van Blog Clarity.
Je kunt hiermee zelf helemaal je Media Kit maken in het gratis programma Canva.
Je krijgt zelfs 8 gratis templates van Blog Clarity, je krijgt schrijftips video’s en nog veel meer.
Check de cursuspagina van Blog Clarity maar eens.
Het is een fantastische cursus van 21 weken. Voor de prijs moet je het echt niet laten.
Maak je bedrijf zichtbaarder. Helemaal gratis.
Precies de zichtbaarheid van je bedrijf kan altijd beter. Laat je naam en mailadres hier achter zodat jij deze waardevolle informatie in je mailbox krijgt.
Je ontvangt tevens uitnodigingen voor gratis webinars en seminars en je ontvangt meteen ons ebook tot je beschikking.
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/03/media-kit-voorbeelden.png150275Desiree Castelijnhttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgDesiree Castelijn2014-05-12 16:58:342017-05-01 18:43:5010 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
De pagina van Annet Nijhof was de inspiratie voor deze nieuwe aflevering uit onze reeks blogs: Hoe doen anderen het?
Een kijkje bij inspirerende, interessante, creatieve en hardwerkende mede-ondernemers.
Dit weekend viel mijn oog op de bedrijfsnaam Vlinderwiel.
Een praktijk voor intuïtieve rouwverwerking.
Annet had onze quotes gedownload en daar kregen we een melding van. [pullquote style=”right”]Omdat ik had geleerd hoe je verlies met minder pijn en moeite kunt verwerken wilde ik anderen hier ook mee helpen…[/pullquote]
De homepagina van de website van Vlinderwiel is een leuke nette pagina.
Professioneel uitziend, met een inschrijfbox en foto van de bedrijfseigenaresse op de voorpagina.
Meteen duidelijk waar het hier om gaat.
Verlieservaringen en de verwerking ervan, daar draait het bij Het Vlinderwiel om.
Na de homepage gaan wij bij Booest meteen op zoek naar informatie over de bedrijfseigenaar.
Wij hechten namelijk veel belang aan deze informatie.
Toekomstige klanten kunnen dan zien waarom ze bij die persoon moeten zijn.
In dit geval is deze informatie makkelijk te vinden onder de tab Over mij.
Dat is al top dus.
En toen……….
Onze mond viel open
Toen viel onze mond open.
Nu eens niet een verhaal over al die opleidingen die de bedrijfseigenaresse heeft gevolgd.
Nee, het is een heel persoonlijk verhaal geworden, wat zó krachtig is, dat je alleen maar diep resprect voor deze dame kunt hebben.
Ze heet: Annet Nijhof (alhoewel dat op de pagina over haar niet staat en wat toch wel handig zou zijn).
Ze valt op haar pagina meteen met de deur in huis.
Op haar vierde jaar werd geconstateerd dat ze een spierziekte heeft.
Annet maakt gebruik van een rolstoel en heeft een hulphond ter beschikking.
Vervolgens vertelt ze de lezer hoe zij geworsteld heeft met het verlies van haar dochter Floor die een half jaar na haar geboorte is komen te overlijden.
Waardoor ze is geworden wie ze nu is.
Ze stipt het niet alleen kort aan, maar vertelt het echt uitgebreid.
Ondanks alle tegenslagen vecht zij zich er bovenop en ze laat zien dat zij de geschikte persoon is om jou te begeleiden bij verlieservaringen.
Kennis en ervaring
Haar verhaal laat zien dat ze de kennis en ervaring heeft die jij zou willen.
Ook het gebruik van foto’s is hier goed gedoseerd.
Annet gebruikt haar unieke kwaliteiten in deze pagina ten volle.
Ze is open en oprecht en het kan haast niet anders dan dat ze hiermee mensen echt aanspreekt.
Laat Annet voor jou een inspiratiebron zijn en durf, net als zij, ook open en transparant te zijn op jouw website.
Laat echt iets van jezelf zien op jouw over ons – over mij pagina.
Wil jij na deze blog het persoonlijke verhaal van Annet ook lezen?
Dat kan op www.vlinderwiel.nl/contact
Wij zijn nieuwsgierig wat jij vindt van deze blogpost.
Laat eens gezellig een reactie achter.
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/05/vlinderwiel-3.png150275Nicolette Boeshttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgNicolette Boes2014-05-06 14:01:012017-05-01 18:18:17Hoe doen anderen het? Een persoonlijk verhaal van Annet wat echt raakt.
Mag je klanten zomaar een nieuwsbrief zenden?
Bedrijf starten, Blog, WebsiteMag je als iemand klant bij jou wordt automatisch een nieuwsbrief gaan zenden?
Wanneer is het spam?
Kleine ondernemers willen namelijk niet graag spammen.
Hiervoor geeft de Telecommunicatiewet antwoord.
Deze bepaalt dat je niet zomaar iemand een nieuwsbrief of andere e-mails mag als die niet expliciet heeft aangegeven jouw nieuwsbrief te willen ontvangen. Het moet dan ook nog gaan om e-mails met een commerciële inslag.
Voor klanten is hierop een uitzondering.
Je mag namelijk wel je nieuwsbrief zenden naar klanten (de wederpartij bij de verkoop van een dienst of product).
Deze groep hoeft geen expliciete toestemming te geven.
Je kunt dan bijvoorbeeld nieuws sturen zoals verhuisberichten, veranderde openingstijden, vakantie of allerlei leuke wetenswaardigheden.
Maar let op: als je een aanbieding gaat doen en nieuwe producten gaan aanprijzen moet je wel vermelden dat je e-mails gaat sturen.
De klant moet daar verzet tegen aan kunnen tekenen.
Voor de nieuwsbrief zelf geldt tevens dat de klant zich makkelijk weer uit moet kunnen schrijven via een knop of een uitschrijflink.
Nieuwsbrief aan vrienden en familieleden
Dus heb je jouw vrienden en familieleden op je emaillijst gezet, dan mag je ze volgens de Telecommunicatiewet niet gaan ‘bestoken’ met aanbiedingen of aankondigingen van betaalde activiteiten van jouw bedrijf, tenzij ze daar hun toestemming voor gegeven hebben.
Zonder toestemming emails verzenden is dus spammen.
In welke vorm moet deze toestemming zijn?
Dat kan bijvoorbeeld door een vinkje op een inschrijfformulier (online of offline).
Let op: in veel inschrijfformulieren is het vinkje standaard al aangevinkt en wil jij geen emails, moet je het vinkje weghalen
Ben je ergens aan het promoten of geef je een lezing, dan mag je ook om visitekaartjes vragen.
Uiteraard moet duidelijk zijn voor de persoon die zijn visitekaartje afgeeft dat het adres gebruikt wordt voor e-mails.
In principe is een mondelinge toezending “zet mij maar op je lijst” ook prima. Als jij vervolgens op de e-mails de uitschrijfknop zet kan deze persoon zich onmiddellijk uitschrijven indien gewenst.
PSSST….Wil je super slimme kennis opdoen om onder andere met nieuwsbrieven te werken? Daarnaast ontvang je onze email nieuwsbrief. Veel Booest fans gevens aan dat zij uitkijken naar onze emails.
Waarom? omdat deze helpt richting te houden bij de dromen van je bedrijf. Of beter gezegd wat broodnodige inspiratie en af en toe een (virtuele) peper in je gat. Doe je gezellig mee? Klik dan op deze link. Dan kunnen we starten.
En vanzelfsprekend kun je jezelf ook weer uitschrijven. Je gegevens zijn veilig bij ons.
Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf?
Blog, Social MediaMoet ik ook gaan Twitteren en hoe doe ik dat dan voor mijn bedrijf?
Deze vraag stelde een nieuwe fan van onze Facebookpagina.
Ze vond de website erg leuk en zou er meteen op gaan zoeken op informatie over Twitter, want ze dacht erover om daar ook mee te beginnen.
Oeps, Twitter was nog een onderwerp wat op het to-do lijstje stond.
Ik ben namelijk zelf meer visueel ingesteld en Google+, Facebook en Instagram hebben als de Social Media mijn voorkeur. De focus ligt op dit moment niet op Twitter.
Er zijn echter hele volksstammen die juist weer een voorkeur hebben voor Twitter.
Vandaar dat informatie over Twitter niet mag ontbreken op de Booest website.
Ik zou het bijna vergeten, maar het blijkt dat veel startende ondernemers nog niet precies weten hoe Twitter werkt of wat je ermee kunt als ondernemer.
Wat is Twitter?
Twitter is dus een Social Medium waarmee je korte berichtjes kunt ontvangen en zenden.
Deze kunnen maximaal 140 karakters zijn (een spatie telt ook voor 1).
Sinds kort is het ook mogelijk om een afbeelding bij je Tweet (twitterberichtje) te voegen.
Hier zit dus meteen de limiet: het gaat om korte berichtjes.
Daarnaast gaat Twitter snel.
Je verschijnt met je berichtje op de tijdlijn van jouw volgers en bent ook weer zo uit beeld.
Zeker als iemand veel volgers heeft die veel twitteren, dan zit jouw tweetje zo weer beneden in de berichten feed.
Waarom Twitter gebruiken?
Twitter is een van de grootste Social Media (zo niet de grootste) en het bereik is enorm.
Twitter kun je gebruiken om zoveel redenen en we noemen er hier 10
(Mijn allereerste tip voor mensen die nog niet bezig zijn met Twitter of nog niet voor hun bedrijf: Claim nu meteen jouw Twitternaam/account.
Anders gaat er zo meteen nog iemand anders mee aan de haal. Dat geldt trouwens ook voor alle andere media zoals Instagram)
Hoe heb je zakelijk iets aan Twitter?
Dat ligt eraan hoe je Twitter inzet en wat jouw doel ermee is.
Ik kan me vergissen, maar Twitter gebruiken voor naamsbekendheid is een doel wat veel ondernemers hebben.
Dat betekent niet dat je alleen maar moet zenden en telkens (verkapte) reclameboodschappen moet twitteren.
Nee, gebruik juist interactie binnen Twitter voor het bereiken van je doel van naamsbekendheid.
Gebruik ook een goede combinatie van privézaken en zakelijke informatie.
En dan kom ik meteen bij een punt.
Privé informatie geven, daar zijn veel ondernemers huiverig voor.
Net als dat Booest een goede pagina over jouzelf op je website belangrijk vindt, is privé-informatie delen via Social Media ook onderdeel van het hebben van een bedrijf.
Mensen willen jou leren kennen.
Je bent ook een mens die fouten maakt en men kan zich in jou herkennen.
Gebruik daarbij Twitter niet voor dit soort privé berichtjes die je vaak bij de jeugd ziet:
“Lekker luieren”, of zoals ik ook weleens zie “lekker lammen”.
“Wat een lekker stuk die Justin Bieber”
Dit betekent niet dat je geen privézaken mag delen, maar doe het met een zakelijkere inslag.
Bijvoorbeeld: pff, na een dagje boekhouden is het lekker luieren voor de tv.
Dan creëer je herkenning. Elke ondernemer herkent het gevoel.
Wat kunnen dan nog meer doelen zijn om Twitter als bedrijf in te zetten?
Informatie geven over op handen zijnde activiteiten.
Indien je meer tekst of informatie wilt geven gebruik je hierbij een link naar je website waar deze info te vinden is.
Maar let erop: niet alleen maar reclame maken voor jezelf op Twitter.
Dat komt spammerig over en dan haken volgers af.
Tweet over zaken die jij interessant vindt en onder de aandacht wilt brengen.
Twitter gebruiken als een soort van klantenservice.
Je hoort van de problemen waar mensen mee worstelen. Je kunt er iets aan doen.
Je kunt daardoor weer informatie gaan verschaffen.
Je kunt trends ontdekken. Je ontdekt wat mensen bezig houdt, waar anderen op reageren etc.
Daar kun jij weer gebruik van maken.
Dus als jij nog niet aan het Twitteren bent kun je nu een aantal dingen doen.
1. Claim nu meteen je zakelijke Twitternaam/account
2. Voordat je zelf aan het twitteren slaat ga je eerst onderzoeken.
3. Ontdek welke mogelijkheden Twitter heeft
4. Zie hoe anderen het doen.
Maar het allerbelangrijkste:
5. Beschouw Twitter als iets leuks.
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Bedrijf starten tips’:
Bedrijf starten tips #8: Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf? Deze starten tip lees je nu. 🙂
Ps. Wil je mij volgen op Twitter? Wij maken graag contact met je. https://twitter.com/Booest_nl
Bewaren
Bewaren
Weet jij waarom vrouwen samen naar de Libelle zomerweek gaan?
Blog, Lifestyle en TrendsEen kijkje in de trendspotting keuken
Net als veel vrouwen met ons, bezochten de 2 Booest zussen dit jaar de Libelle Zomerweek.
Grotendeels uit zakelijk oogpunt en natuurlijk ook omdat het een leuk event is.
Wij hebben dit event gebruikt als studie object. We bekeken het event zelf en de bezoekers.
Observaties zijn namelijk belangrijk bij het spotten van trends.
Dat is nou juist zo prettig aan werk doen dat je leuk vindt. Je kunt het aangename met het zakelijke verenigen. Het was mooi weer en we hebben heerlijk ontspannen de dag doorgebracht. Iedereen leek vrolijk, dus daar word je dan zelf ook weer heel blij van.
Wat ons opviel
Vrouwen gaan samen
Veel dames gaan samen op pad. We hebben heel wat combinaties gezien: vriendinnen, moeders en dochter, maar ook tantes met nichtjes of collega’s. Samen op pad gaan is gezellig, je hoeft niet alleen de weg te vinden (veilig) en je kunt overleggen.
Vanuit sociaal oogpunt uitstekend geschikt voor een intiem gesprek, over problemen of spannende ontwikkelingen.
Natuurlijk is het in deze drukke tijden ook fijn om dit als een soort van quality time te zien.
Telefoon
Het is tegenwoordig doodnormaal: bellen, whatsappen of op je Social Media zitten in een restaurant, bus of trein. Je kent dat wel: je zit tijdens een diner en je overbuurman zit de hele tijd op zijn telefoon te kijken.
Het viel ons op dat de Libelle Zomerweek bezoekers minder hun telefoon gebruikten.
Zou het entertainment gehalte zo hoog zijn dat de telefoon niet meer zo belangrijk was?
Of wilden deze vrouwen op dat moment ook echt met vriendin, moeder of collega die quality time hebben?
Sportgerelateerd
Op de terugweg in de auto zaten we ons te bedenken dat we sportgerelateerde onderwerpen mistten. Waarom zou de Libelle vrouw niet joggen of hiken? Is het toeval dat we deze onderwerpen niet zijn tegengekomen of heeft het een reden? Het antwoord weten we niet.
Consutainment
Wij zien zo’n Libelle zomerweek ook een uiting van de Consutainment trend.
De consument onderhouden met entertainment, waardoor hij makkelijk koopt of bijvoorbeeld bij jou blijft komen.
Facebookacties
Nagenoeg alle standhouders op het event maakten gebruik van een soort van Facebook like actie. Op deze manier probeerden zij in interactie te komen met potentiële klanten en vooral zichzelf zichtbaarder te maken. Door een ‘like’ of bericht op Facebook verspreidt je immers zijn of haar merk over het web.
Wij deden deze observaties voor jou en dat kan je zelf overigens ook als je ergens naar een beurs of event gaat. Je kunt datgene wat je opviel dan weer gaan vertalen naar jouw eigen bedrijf.
Vertaling naar je eigen bedrijf
Hoe vertaal je nu zulk soort observaties naar je eigen bedrijf?
Als je weet dat vrouwen graag samen op pad gaan, dan kun je daar rekening mee houden in je eigen bedrijf. Denk daarbij bijvoorbeeld aan het aanbieden van partnertickets, vriendinnendagen, en vriendinnenkorting.
Bedenk zelf ook een leuke Facebookactie als je eens op een beurs staat bijvoorbeeld.
Laat niet alleen op dat moment jouw kwaliteiten zien, maar neem deze kans om ook in de toekomst nog contact te hebben.
Dat kan een leuke fotoactie zijn: maak een foto van jouzelf en mijn boek ergens in het buitenland en zet hem op Facebook. De origineelste inzending wint …….
Loop jij op een event en zie je dat er iets ontbreekt, maak daar dan zelf gebruik van en ga er de volgende keer zelf staan, of geef de tip door aan iemand die wel op dat vlak werkt.
Libelle zomerweek 2015
De Libelle Zomerweek 2015 heeft als thema Fiesta del Sol, en is van 18 – 24 mei 2015.
Ik lurk – jij lurkt – wij zijn lurkers
Blog, Bloggen, WebsiteBen jij een lurker?
Ja, je leest het goed. Lurk jij ook?
Wat is een lurker?
Een lurker is een persoon die op internetfora, chatrooms, blogs etc alleen meeleest, en zelf (bijna) niets bijdraagt.
Lurking is een Engels woord dat ‘op de loer liggen’ betekent.
Iets aangepast uit: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lurker
Social media worden hier in deze internet definitie niet genoemd, en die horen er volgens ons ook bij.
Ja, wij lurken
Via internet vergaren wij heel wat kennis. We lezen veel blogs van anderen.
Op onze eigen blog dragen we natuurlijk veel bij, maar we zouden zelf echt wel meer in de commentaarvakjes kunnen achterlaten.
Vanaf deze week gaan we dat ook meer doen, hebben wij met elkaar afgesproken.
Eigenlijk is dat reageren en bijdragen aan andermans blog, facebookpost, google+ post of in een forum iets dat buiten je comfort zone ligt.
Stretchzone noemen wij dat.
En dat is niet vreemd hoor.
Er is zelfs onderzoek gedaan naar het deelnemen in fora etc. door Jakob Nielsen.
Hij schreef in 2006 een blog over participatie ongelijkheid. (Jacob Nielsen is een bekende internet guru die zich bezig houdt met de bruikbaarheid en efficiency van websites)
Jakob Nielsen hanteerde hierin het volgende model.
Hij lanceerde hier zijn 90-9-1 regel die het volgende inhoudt:
En volgens Jakob is er geen echte manier om dat te veranderen.
De verhouding lurkers tegenover bijdragers zal dus altijd ongelijk zijn.
Volgens Jakob zou de verhouding op zijn best iets van 80-16-4 kunnen worden.
4 procent van jouw bloglezers zou dan actief zijn in hun bijdragen.
Waarom lurken mensen eigenlijk?
Mensen lurken vanwege een aantal redenen:
Hoe laat je het percentage lurkers afnemen?
Hoe zorg je er voor dat je percentage lurkers daalt en het aantal bijdragers stijgt?
Wat zijn de voordelen van het niet-lurken?
Je opent de deur naar jouw eigen website door een link in de reactie.
Je laat op een prettige manier van jezelf horen. Dit in plaats van agressieve marketingcampagnes.
Je gaat mensen aantrekken door het geven van informatie. Doordat jij ook een bijdrage doet geef je informatie bijvoorbeeld over jezelf.
Je biedt anderen de kans kennis te nemen van jouw waardevolle informatie.
Als je blijft lurken onthoud je anderen van jouw kennis.
Reacties maken een blog levend en stimuleren de schrijver.
Avatar
Als je een commentaar geeft is het helemaal fantastisch als je ook nog je eigen foto erbij hebt.
Dit kan vaak via het instellen van je eigen avatar.
We schreven er een blogpost over: Hoe maak je een avatar: 3 stappen.
Wij dagen jou uit
Allereerst willen we jou wat vragen.
Wat zou jou inspireren om te veranderen van lurker tot actieve deelnemer?
Ligt dat aan de content, de community of jouw relatie met ons of iets anders?
Moeten we je soms kwaad maken of verdrietig of tegen je schenen schoppen of juist niet?
Als wij naar onze lijst met volgers kijken, zitten daar echt veel mensen bij waar we de stem eens van zouden willen horen.
Die we beter zouden willen leren kennen.
Dus kom maar op met je reactie!
Graag willen we je trouwens nog wijzen op onze Booest on Tour die zal starten in Breda op donderdag 22 mei a.s. waar we jou ook voor uit willen nodigen.
Hier kun jij samenwerken met mede-ondernemers door jouw website te laten bekijken en van een eerlijk commentaar te laten voorzien.
Aan de hand van onze tips gaan je samen aan de slag.
Lees er meer over en klik hier.
Belemmeren naasten jouw succes als ondernemer?
Blog, Business MindsetJouw naasten kunnen jouw succes behoorlijk in de weg zitten.
Soms heb je het zelf niet in de gaten.
Veel ondernemers worstelen met naasten die hen in meer of mindere mate belemmeren in hun succes.
Hoe zit dat bij jou?
Wat deel je wel en niet
De afgelopen weken hadden wij diverse gesprekken waarin de invloed van familie naar voren kwam.
Een vraag waar veel ondernemers mee worstelen is bijvoorbeeld: wat deel je wel en wat deel je niet van jouw privéleven bijvoorbeeld op Facebook?
Dat is zeker iets waar je over nadenkt.
Wijzelf merken dat als wij zaken over ons privéleven delen, dit gewaardeerd wordt.
Privézaken zeggen toch iets over onszelf en wij zien onszelf als het verlengde van ons bedrijf.
Daarom delen we best veel en zijn de meeste berichten op onze persoonlijke Facebookpagina openbaar.
(pssst Dat weet je toch wel hè,…. dat je kunt kiezen of je een bericht alleen met je familieleden en goede vrienden deelt of met de hele wereld? Vraag anders onze gratis Facebook tips aan.)
Wij mantelzorgen
Afgelopen week deed Désirée een publieke bekentenis, van iets wat eigenlijk alleen bekend was bij mensen die wij goed kennen.
We hadden het eerder nog niet gedeeld.
Wij zijn namelijk mantelzorgers voor onze tante die hoogbejaard is en geen kinderen heeft.
We doen dit met veel liefde en plezier, maar het zorgen brengt ook complicaties met zich mee.
Een van deze complicaties is dat wij niet zoveel tijd kunnen besteden aan ons bedrijf als dat we eigenlijk zouden willen.
Remmen naasten je succes?
Mantelzorg of zorg voor kinderen zijn dus redenen waardoor je geremd kunt worden in je succes door naasten.
In ons filmpje noemen wij nog een aantal oorzaken waardoor je geremd kunt worden in je succes door je naasten en we geven daar ook een aantal oplossingen voor.
Een van de oorzaken die wij noemen is ook, dat deze naasten niet snappen waar jij mee bezig bent of waarom jij sowieso voor jezelf wilt beginnen.
Daarom is het fijn als er anderen zijn die wat verder van je af staan en waarmee jij kunt sparren over jouw onderneming.
Wat anderen vinden van je website
Neem nou bijvoorbeeld jouw website.
Vonden jouw naasten die niet helemaal prachtig en oh zo mooi, toen jij deze online zette?
Maar zeg nu eens eerlijk: doet deze website wat hij moet doen voor jou?
Brengt deze website voldoende klanten binnen?
Geeft de website de juiste informatie?
Jouw naasten zijn natuurlijk niet objectief en zullen je vast en zeker niet willen kwetsen met kritiek op jouw website.
Dat betekent dat jij eigenlijk beter anderen kunt vragen om een eerlijk oordeel te geven over je website. Best eng niet?
Daar hebben wij een oplossing voor.
Wij bieden onze website reviews aan, maar nu hebben we ook iets anders bedacht.
We organiseren Booest-on-tour.
Booest-on-tour
Tijdens Booest-on-tour kun je in een veilige omgeving een idee krijgen hoe anderen je website zien en wat ze ervan vinden.
[pullquote style=”right”]Ontmoet, lach en leer hoe anderen jouw website ervaren…[/pullquote]
Opbouwend weliswaar, want het moet natuurlijk wel leuk blijven.
Samen met collega ondernemers ga je aan de slag om jouw website en die van anderen te (laten) reviewen.
Wij geven daarvoor de handvatten en een reviewvragenlijst.
Aan de hand daarvan help je dan jezelf en de ander.
Je krijgt:
Hierdoor kun jij snel aan de slag om ervoor te zorgen dat jouw website betere informatie geeft waardoor jij meer klanten aan kunt trekken.
Waar en Wanneer
Onze eerste Booest-on-Tour zal plaatsvinden op donderdag 22 mei 2014 van 14.00 – 16.30 uur in Copacabana, Overakkerstraat 190, 4834 XP Breda.
De kosten bedragen € 15,– per persoon contant te betalen. Opgeven vooraf hoeft niet, je kunt gewoon binnenlopen.
Meenemen: een laptop of tablet en een schrijfblok met pen.
[custom_button text=”MEER INFO” url=”http://new.booest.nl/booest-on-tour-breda1/” bg_color=”#FF5C00″ text_color=”#FFFFFF” target=”_self”]
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’
Website tips #1 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Website tips #2 Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Website tips #3 Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt
Website tips #4 Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
Website tips #5 Een website is weggegooid geld
Website tips #6 Heeft jouw website last van te weinig bezoekers en weet je niet waarom?
Website tips #7 De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden
Website tips #8 Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
Website tips #9 SEO wat is dat?
website tips #10 Wat anderen vinden van je website Deze starten tip lees je nu.
Instructievideo Facebook webadres veranderen
Blog, FacebookOp veler verzoek een Facebook instructievideo over het veranderen van het webadres van je bedrijfspagina.
Veel starters op Facebook worstelen nog met het adres van hun pagina.
Je ziet dan staan: www.facebook.com/pages/naambedrijf/12334445533
(dit is een voorbeeld en niet echt)
Dit adres is niet handig om snel te kunnen gebruiken.
Als je iemand jouw link wilt geven, wil je deze snel voorhanden hebben.
Daarom kun je het websadres (ook wel genaamd de url) wijzigen.
Wij maakten een instructievideo voor je, zodat je het meteen kunt gaan doen als dat nodig is.
Veel succes met de aanpassing.
10 voorbeelden van een super mediakit ter inspiratie!
Blog, BloggenJe wilt een mediakit of pers kit gaan maken en bent op zoek naar inspiratie.
Je bent op de juiste blogpost beland.
Een mediakit is een pakketje met promotiemateriaal over je bedrijf om journalisten of evenement organisatoren van dienst te zijn, zodat je makkelijk en snel hiernaar kunt verwijzen.
Hieronder hebben we 10 mooie voorbeelden voor je op een rijtje gezet. Met de linkjes naar de pagina’s.
Je ziet verschillende soorten opmaak, en presentatie van de inhoud.
1. Mama liefde
Link naar de website: www.mamaliefde.nl
Link naar mediakit: https://www.mamaliefde.nl/mediakit
Wat ik hier goed aan vind is de inhoudsopgave die ook verborgen kan worden. Daarmee heb je toch een goed overzicht en vind je makkelijk wat je zoekt.
2. Stralend schrijven
Link naar website: http://www.stralendschrijven.nl
Link naar mediakit: http://www.stralendschrijven.nl/english-summary/
3. The Busy Budgeting Mama
Een practhig voorbeeld van een zeer creatieve maar functionele media kit.
Link naar website: http://www.thebusybudgetingmama.com
Link naar mediakit: http://www.thebusybudgetingmama.com/p/blog-page.html
4. Out of the door
Alisa heeft een Dropbox bestand gebruikt om haar Mediakit in Pdf op te plaatsen. Bezoekers kunnen dit bestand downloaden.
Link naar website: http://outofthedoor.blogspot.nl/
Link naar mediakit: https://www.dropbox.com/s/jjozkzjgsrzn3iz/Media%20Kit%20NL.pdf
5. Laat de klant naar jou komen
Link naar website: http://laatdeklantnaarjoukomen.nl
Link naar mediakit: http://laatdeklantnaarjoukomen.nl/media-kit/
6. De kleine dreumes
Link naar website: https://www.kleinedreumes.nl
Link naar mediakit: https://www.kleinedreumes.nl/index.php/media-kit/
7. Juf Jannie
Link naar website: http://www.jufjannie.nl
Link naar mediakit: http://www.jufjannie.nl/pers/pers-kit/#
8. Het Residentie Orkest
Link naar website: http://www.residentieorkest.nl/
Link naar mediakit: http://www.residentieorkest.nl/index.php?pageID=31
9. Live Life Gorgeous
Live Life Gorgeous is een beauty blog.
Link naar website: http://www.livelifegorgeous.nl/
Link naar mediakit: http://www.livelifegorgeous.nl/over-ons/
10. Anne Vanschothorst
Anne is harpiste. Haar media kit is tweetalig, met muziekbestanden en fotogalerij.
Link naar website: http://www.harpandsoul.com/
Link naar mediakit: http://www.harpandsoul.com/#!kit/c183l
Hoe ziet jouw media kit eruit? Vind je dat jouw media kit een vermelding waard is, laat hieronder de link achter zodat we een kijkje kunnen nemen en misschien jouw exemplaar in deze lijst kunnen opnemen.
Natuurlijk hebben wij zelf ook een Booest Media kit met daarin een kleine en grote biografie en foto van ons. Neem gerust een kijkje.
Heb je nu echt geen idee hoe je een prachtige Media Kit zou gaan maken?
Dan heeft Booest nog een hele goede tip voor je.
Kijk maar eens naar de cursus van Blog Clarity.
Je kunt hiermee zelf helemaal je Media Kit maken in het gratis programma Canva.
Je krijgt zelfs 8 gratis templates van Blog Clarity, je krijgt schrijftips video’s en nog veel meer.
Check de cursuspagina van Blog Clarity maar eens.
Het is een fantastische cursus van 21 weken. Voor de prijs moet je het echt niet laten.
Maak je bedrijf zichtbaarder. Helemaal gratis.
Precies de zichtbaarheid van je bedrijf kan altijd beter. Laat je naam en mailadres hier achter zodat jij deze waardevolle informatie in je mailbox krijgt.
Je ontvangt tevens uitnodigingen voor gratis webinars en seminars en je ontvangt meteen ons ebook tot je beschikking.
Bewaren
Hoe doen anderen het? Een persoonlijk verhaal van Annet wat echt raakt.
Blog, Business Mindset, WebsiteWat een persoonlijk verhaal staat er in de “over mij”-pagina op de website van Het Vlinderwiel.
Dit raakte ons en het is precies wat wij bedoelen met een goede over ons – over mij pagina.
We schreven er al diverse blogs over: 7 goede over ons pagina’s, Hoe maak je een onweerstaandbare ‘over ons pagina’, en Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt.
Annet Nijhof
De pagina van Annet Nijhof was de inspiratie voor deze nieuwe aflevering uit onze reeks blogs: Hoe doen anderen het?
Een kijkje bij inspirerende, interessante, creatieve en hardwerkende mede-ondernemers.
Dit weekend viel mijn oog op de bedrijfsnaam Vlinderwiel.
Een praktijk voor intuïtieve rouwverwerking.
Annet had onze quotes gedownload en daar kregen we een melding van. [pullquote style=”right”]Omdat ik had geleerd hoe je verlies met minder pijn en moeite kunt verwerken wilde ik anderen hier ook mee helpen…[/pullquote]
De homepagina van de website van Vlinderwiel is een leuke nette pagina.
Professioneel uitziend, met een inschrijfbox en foto van de bedrijfseigenaresse op de voorpagina.
Meteen duidelijk waar het hier om gaat.
Verlieservaringen en de verwerking ervan, daar draait het bij Het Vlinderwiel om.
Na de homepage gaan wij bij Booest meteen op zoek naar informatie over de bedrijfseigenaar.
Wij hechten namelijk veel belang aan deze informatie.
Toekomstige klanten kunnen dan zien waarom ze bij die persoon moeten zijn.
In dit geval is deze informatie makkelijk te vinden onder de tab Over mij.
Dat is al top dus.
En toen……….
Onze mond viel open
Toen viel onze mond open.
Nu eens niet een verhaal over al die opleidingen die de bedrijfseigenaresse heeft gevolgd.
Nee, het is een heel persoonlijk verhaal geworden, wat zó krachtig is, dat je alleen maar diep resprect voor deze dame kunt hebben.
Ze heet: Annet Nijhof (alhoewel dat op de pagina over haar niet staat en wat toch wel handig zou zijn).
Ze valt op haar pagina meteen met de deur in huis.
Op haar vierde jaar werd geconstateerd dat ze een spierziekte heeft.
Annet maakt gebruik van een rolstoel en heeft een hulphond ter beschikking.
Vervolgens vertelt ze de lezer hoe zij geworsteld heeft met het verlies van haar dochter Floor die een half jaar na haar geboorte is komen te overlijden.
Waardoor ze is geworden wie ze nu is.
Ze stipt het niet alleen kort aan, maar vertelt het echt uitgebreid.
Ondanks alle tegenslagen vecht zij zich er bovenop en ze laat zien dat zij de geschikte persoon is om jou te begeleiden bij verlieservaringen.
Kennis en ervaring
Haar verhaal laat zien dat ze de kennis en ervaring heeft die jij zou willen.
Ook het gebruik van foto’s is hier goed gedoseerd.
Annet gebruikt haar unieke kwaliteiten in deze pagina ten volle.
Ze is open en oprecht en het kan haast niet anders dan dat ze hiermee mensen echt aanspreekt.
Laat Annet voor jou een inspiratiebron zijn en durf, net als zij, ook open en transparant te zijn op jouw website.
Laat echt iets van jezelf zien op jouw over ons – over mij pagina.
Wil jij na deze blog het persoonlijke verhaal van Annet ook lezen?
Dat kan op www.vlinderwiel.nl/contact
Wij zijn nieuwsgierig wat jij vindt van deze blogpost.
Laat eens gezellig een reactie achter.