Quote voorbeelden

, ,

Wil je jouw klanten graag inspireren met foto’s en quotes?
Heb je input nodig om tot een perfecte brainwave te komen?

Hieronder vind je wat voorbeelden ter inspiratie….

Tips, voorbeelden en ideeën voor het maken van jouw eigen coole quotes

Je kunt spelen met:

  • letter grootte
  • kleur van de letters in combinatie met de foto
  • een achtergrond die de quote nog eens extra benadrukt
  • de plaats van de letter op de achtergrond
  • een lettertype dat past bij het gevoel dat je wilt verbeelden

klik, ontvang direct 30 quotesfoto's toepassen in je marketingWij hebben onlangs nieuwe foto’s gemaakt voor onze website.

Dat brengt ons op het idee om het eens met je te hebben over onze Booest fototactiek die je kunt toepassen in jouw bedrijfs marketing.

 

Echt, foto’s doen meer dan je denkt.

Want zeg nou eerlijk, heb je ons ‘Booest zussen’ al eens in levende lijve ontmoet? Nee? En toch weet je waarschijnlijk al hoe wij eruit zien.
Je hebt een foto of filmpje van ons gezien en hebt zo jouw eigen gedachten over ons.

Wij zijn elke keer weer verrast van reacties van anderen. Mensen die wij zelf nog niet hebben gezien, maar zij ons wel.
Dat geeft meteen een connectie.

De kijker op je website heeft bij het zien van jouw foto dus ook al onbewust contact met je.
Klanten willen weten met wie ze van doen hebben.
Dat geeft vertrouwen en dat is wat je juist wilt bereiken: het vertrouwen van jouw toekomstige klant.
En ‘Trust is the new currency’.

Oog voor detail

Onderwerp je eigen website eens aan een onderzoek met oog voor detail.
Hieronder een aantal fotobloopers die wij helaas tegen komen en die eigenlijk gemiste kansen zijn.

Fotobloopers waardoor jij kansen mist:

  • Wel een paar foto’s op de website, maar niet van mensen die in de onderneming werken
  • Helemaal geen foto’s
  • Te donkere of grauwe foto’s, terwijl het bedrijf helpt om mensen meer in balans te brengen (dat is niet congruent)
  • Een te kleine foto van jezelf, zodat de lezer nog niets ziet
  • Te oude foto’s waarin je de persoon helemaal niet terug kent
  • Foto’s van anderen waar copyright op zit

Het internet wordt veelvuldig gebruikt om alvorens iemand te ontmoeten even een kijkje te nemen  ‘wie’ die persoon nou eigenlijk is. Je maakt met de foto’s op je website een eerste indruk.
Als die niet een juiste foto is, dan sta je gelijk met punten achter.
En dat is zonde. Het maken en plaatsen van een goede foto op je website is niet veel moeite en het kost je ook niet veel.

Voorbeelden van foto’s die goed worden gebruikt:

  • Wij denken dat Tamara Stegeman erg goed aan de weg timmert met het gebruik van haar foto’s. Zij straalt positiviteit uit en plaatst regelmatig nieuwe foto’s. Soms laat ze zien hoe ze er vroeger uitzag en legt uit wat de veranderingen zijn geweest. Een soort van toen en nu exemplaren. Hier kun je haar website bekijken: http://www.tamarastegeman.nl
  • Ria Kaashoek gebruikt ook mooie foto’s van haarzelf. https://www.riakaashoek.nl
  • Dolly Heuveling is coach en heeft een hele mooie foto van zichzelf op haar “over Dolly” pagina. Je wilt meteen weten wie Dolly dan wel is. http://www.bureaudolly.nl/over-dolly/
  • Angelique & Petra van SKUR gebruikten een prachtige foto in hun blogpost over de passie van de flamengodans. De pakkende foto bij de blogpost zet je gelijk  aan het lezen. http://www.skur.eu/wat-jouw-passie/

En vergeet niet: A Picture is Worth a Thousand Words

picture thousand words

bedrijf starten

Ik start een eigen onderneming en ik neem mee…

,

bedrijf startenJe kent het wel. Je start een eigen onderneming of bent inmiddels al gestart.

Je biedt super producten aan.

Daarbij verleen je de service die je ook zelf wenst te ontvangen.

Maar het is net als in het spelletje: “ik ga op reis en ik neem mee…..”
Je weet het op een gegeven ogenblik niet meer, want er blijven maar nieuwe dingen bij komen.

Je bent op zoek naar hoe je jouw superproduct of dienst aan de man kunt brengen.

Je wilt beter worden in marketing. Je bent daarmee aan het worstelen.
Je vraag je af hoe je de social media kunt inzetten voor je bedrijf.
Je wordt overdonderd door alle mogelijkheden van de huidige techniek.
De techniek en eisen voor websites veranderen met het jaar.

Je merkt het zelf. Als je er niet in meegaat, blijven je resultaten achter.

Weet je wat? Je zou hier zomaar op de juiste plek kunnen zijn aanbeland!

  • Je wilt meer goede klanten aantrekken
  • Je bent je ervan bewust dat je meer aandacht moet besteden aan marketing, maar hebt moeite om je er toe te zetten
  • Je weet eigenlijk best wel dat je echt iets aan marketing moet gaan doen om je bedrijf echt te laten draaien
  • Je vind ‘marketing’ eigenlijk een beetje een vies woord
  • Je krijgt bij marketing het idee dat je aan het pushen bent en dat wil je niet.
  • Je wilt klanten vriendelijk benaderen, met respect, eerlijk, open, warm, met een kwinkslag en zonder dat je jezelf slecht voelt dat ze voor je inkomen zorgen.

Voel je jezelf aangesproken?

Stel je dan eens voor dat je een goed lopend bedrijf hebt, dat veel klanten aantrekt.

Je hebt klanten die bij je passen en die dol zijn op wat jij te bieden hebt.

Je hebt een inkomen dat je geen slapeloze nachten bezorgt.

Je hebt een plan dat gestructureerd is en dat jezelf rust geeft. Je weet waar je aan toe bent.

Je bent helemaal jezelf en je klanten waarderen jou daarom juist. Je sprankelt van energie en inspiratie.

Je werkt samen met anderen op een prettige manier, zonder concurrerend gevoel.

Dat voelt goed toch?
En ja, dat kan. Jij hebt het zelf in handen, eventueel met wat hulp van ons.

Hebben wij overeenkomsten met elkaar?

Wil je meer contacten in je buurt gaan maken?
Koop je je producten vaak bij lokale winkels?
Vind jij ook dat echte rijkdom zit in intermenselijk contact?

Heb jij genoeg van de oude gretige economie en besef je dat op dit moment een omslag gaande is?
Ben jij net als wij nieuwsgierig naar wat die veranderingen teweeg gaan brengen?

Dan ben je net als wij en wij maken graag contact!booest webinar

Nicolette & ik (Desiree) inspireren ondernemers zoals jij, om echt stappen te gaan zetten en adviseren en coachen ze daarbij.

Wij houden met tientallen artikelen per jaar een blog bij om zoveel mogelijk ondernemers te laten groeien door onze kennis te delen.

Wij bieden producten en diensten aan, die jou helpen om strategieën te ontwikkelen, die jou in staat stellen om zonder pusherig te zijn een goed inkomen te hebben.
Sterker nog, een manier die geweldig bij je past en die je energie en balans geeft.

‘Trust is the new currency’, is ons motto.

We zijn erg benieuwd trouwens waar jij moeite mee hebt.
Waardoor wordt jij overweldigd in het aan de man brengen van jouw onderneming?
Voel je vrij om een paar regels tekst te schrijven hieronder.

Wil jij overigens bij jouw antwoord ook je foto hebben?
Kijk dan nog eens op ons artikel over het gebruik van de gravatar.
Het is niet moeilijk en je bevordert daarmee je zichtbaarheid en herkenbaarheid.
We horen het graag als het gelukt is. (en ook als het je niet lukt)

Super dat je de tijd hebt genomen om dit artikel te lezen en we ontmoeten je snel weer online!

testimonials

Vraag jij je klanten om testimonials? 5 tips

, ,

testimonialsJe weet wel…
aanbevelingen van tevreden klanten waarin ze vertellen over jou.

Testimonials op je website kan jou namelijk veel omzet opleveren.
Potentiële klanten kiezen veel eerder voor jou door het lezen van ervaringen van andere klanten.
Tijd dus om ook testimonials te gaan plaatsen.
Met onze tips en trucs moet het jou ook lukken.

Als een klant besluit dat hij/zij een probleem heeft, kijkt deze vaak eerst even op de website naar oplossingen in de buurt.

Waar kun je terecht? Wie spreekt jou aan?
Wat aanspreekt kan liggen aan een bepaalde sfeer die het bedrijf uitstraalt, of een bepaalde manier van werken zijn.
Maar wat bij voor de klant van een dienstverlener veel belangrijker is: hoe goed is dit bedrijf of deze persoon?
En doe ik er juist aan om voor deze onderneming of persoon te kiezen?
Als het oog dan valt op aanbevelingen van andere klanten geeft dat vertrouwen.
Plotseling is dit bedrijf een stuk aantrekkelijker geworden.
Zo werkt het gewoon!

Wil jij meer klanten naar je toe trekken?
Dan is het heel belangrijk om ijzersterke testimonials van eerdere klanten te verzamelen.

Testimonials werken, omdat bij verkoop alles draait om vertrouwen.
Mensen willen best graag klant zijn, maar niet al te veel risico lopen.
Zeker in deze tijd wil je niet het risico lopen dat je je geld bij de verkeerde besteedt.
Testimonials helpen om het risico voor de klant te verminderen.

Ze overtuigen, omdat ze een onafhankelijke derde partij aan het woord laten: iemand die al ervaring heeft met jouw praktijk.
Dat is geloofwaardiger dan als je ZELF zegt hoe goed je bent.

De andere reden dat testimonials werken, is omdat ze een verhaal vertellen.
Ze vertellen het verhaal van iemand die in een vergelijkbare positie is als je klant.
Verhalen spreken rechtstreeks de klant aan en hebben daarom een grote overtuigende kracht.

Maar natuurlijk is de ene testimonial de andere niet.
De vraag is wat je kunt doen om een testimonial te maken die echt overtuigend is en klanten tot kopen aanzet.

Aanwijzing 1. Schrijf je testimonial zelf en vraag je klant om toestemmingSchermafbeelding 2013-09-26 om 22.41.12

Wat vaak minder goed werkt, is om je klant te laten schrijven.
Klanten schrijven vaak dingen waar je niet zoveel aan hebt, bijvoorbeeld: “Ik ben heel goed geadviseerd, mijn klachten zijn duidelijk verminderd. Ik raad iedereen deze persoon aan”.
Aardig natuurlijk om te horen, maar echt overtuigingskracht heeft zo’n getuigenis niet.
Verder vinden mensen het vaak ook moeilijk om zelf een testimonial te schrijven.
Je wilt ze natuurlijk niet opzadelen met een rot karweitje.
Soms beloven klanten het ook dat ze een testimonial zullen schijven, maar dan vergeten ze het.
Wat je dus beter kunt doen is je klant opbellen en wat concrete vragen stellen, de testimonial vervolgens zelf schrijven en de klant om toestemming vragen.

Het voorbeeld hiernaast is een spontane testimonial. Wees er zuinig op en bedank de klant ervoor.

Aanwijzing 2. Vraag om een testimonial op het moment dat een klant zijn enthousiasme uit

Therapeuten vragen ons vaak af of hun klanten zo’n testimonial wel willen geven.
Nou wij kunnen je verzekeren dat de ervaring is, dat tevreden klanten dat vaak zelfs leuk vinden om te doen. Dan kunnen ze ook weer iets terug doen voor jou. Het juiste moment om er naar te vragen is als klanten hun enthousiasme over jouw service of producten uiten.
Overigens geldt dit ook voor allerlei andere dienstverleners zoals accountants, advocaten, mediators, belastingadviseurs.

Aanwijzing 3. Zorg dat je testimonials bewijs leveren, dat jij ook waar maakt wat je belooft

Goede testimonials moeten overeenstemmen met wat je belooft.
Stel dat je een voetreflextherapeut bent die belooft dat je geld terug krijgt als klanten niet tevreden zijn, dan zal de testimonial daarvan het bewijs moeten leveren. Stel dat jij als advocaat een maximum rekent voor een bepaald pakket van diensten (zgn. fixed fee), laat dat dan zien in de testimonial zoals bijvoorbeeld: “Ondanks dat wij een complexe zaak hadden en er veel tijd mee gemoeid was, betaalden we gewoon het afgesproken maximum tarief.”

Aanwijzing 4. Laat ook zien dat sommige klanten in éérste instantie niet meteen tevreden waren

De meest overtuigende testimonials zijn die over iets wat niet goed ging.
Waar de klant in éérste instantie ontevreden of teleurgesteld over was en wat  jij heel goed hebt opgelost.
De klant vertelt dat hij/zij nu heel tevreden is.

Een voorbeeld zo’n testimonial van deze klant:

De bestelde massageolie bleek niet van de juiste samenstelling te zijn.
Heel vervelend, omdat ik nu terug moest om het flesje om te ruilen.
Gelukkig kwam [….hier had jouw naam kunnen staan..] meteen met een oplossing.
Ze bood mij zomaar een extra pakketje aan van nog een ander merk massageolie.
Super, dat ze het zo opgelost heeft.
Die andere flesjes massage olie bleken echt ook heel erg goed te zijn.

Waarom is dit effectief om te doen?
Je klanten komen zo te weten, dat jij ook best een fout kan maken, maar er wel alles aan doet om het op te lossen.
Ze krijgen er nu vertrouwen in dat, mocht dit probleem ook bij hen spelen, jij dit ook voor hun gaat oplossen.

Aanwijzing 5. Geef meer geloofwaardigheid aan je testimonial door de naam (en misschien zelfs een foto) van je klant te vermelden

Hierdoor laat je zien dat de testimonial van een echt persoon komt en je ‘m niet zelf verzonnen hebt.
Daarnaast herkent je (potentiële) klant misschien wel zijn collega of iemand uit de straat en dit geeft dus nog meer vertrouwen.

Deze 5 Aanwijzingen gaan je helpen om goede testimonials van jouw klanten te krijgen.
En nu jij!
Hoe zit het met jouw testimonials?
Heb jij al testimonials?
Durf je ernaar te vragen?
Heb jij wel testimonials en laten ze dan zien hoe de klant over jou denkt?
Vertel je ervaring hieronder.
Leuk voor ons en voor jezelf is het ook nog eens een extra manier om klanten te trekken.

Deze blogpost is oorspronkelijk geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodelleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is, dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden.
Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken.
In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’: