Op Facebook en Pinterest zien we trouwens regelmatige quotes van anderen voorbij komen.
Nu is het jouw beurt. Wat is een quote die jou inspireert en heeft aangezet tot positiviteit? Toe, niet te bescheiden. Jij hebt vast wel een wijsheid die je wilt delen met ons. Deel jouw quote hieronder.
Wij hebben overigens ook een mooi 'Pinboard over quotes 'op Pinterest.
Had je die al gevonden? Daar staan nog veel meer voorbeelden.
Geen zin om quotes zelf te maken?
Zou jij graag zelf ook quotes willen gebruiken met zulke mooie foto's?
Dan hebben wij nog een cadeau voor je: je kunt bij ons 30 he-le-maal gratis kant en klare Quotes downloaden en je krijgt er zelfs nog 2 als bonus.
Deze quotes kun je gebruiken op Facebook, Pinterest, LinkedIn of je eigen website.
Aan jou de keuze.
Voor de downloadlink ga je naar deze pagina: 30 Quotes cadeau
Wil je reageren op dit blog. Schrijf een reactie hieronder. We antwoorden altijd snel en vinden het leuk om contact met je te hebben.
Fijne week!
Nicolette & Desiree
[divider] Wil je meer Quotes tips? Bekijk dan ook onze andere blogs:
Quote tips #1: Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
Een website is weggegooid geld en zonde van je tijd.
Maar weet je nog dat wij zeiden dat een website een belangrijke marketingtool is?
Inderdaad, veel websites zijn zonde van het geld en tijd!
Zeg nou eens eerlijk: wat zoek jij als je een website bezoekt?
Juist ja, …..INFORMATIE!
En wat vind je op heel veel websites?
Een soort van Portfolio.
Op deze websites staat eigenlijk een verzameling van al hetgeen de ondernemer/website-eigenaar doet en gedaan heeft.
Ze overladen je met portfolio en informatie over het bedrijf.
En dan zul jij zeggen: “maar ik heb geen portfolio op mijn website”.
Dat komt omdat een portfolio op verschillende manieren kunt uitleggen.
Wij raadpleegden Wikipedia: “Een portfolio, van het Latijnseportare (dragen) en folium (vel papier), is in het algemeen een verzameling van werken of verwezenlijkingen van een persoon”.
De portfolio waar meestal aan gedacht wordt is een verzameling van foto’s, maar je ziet het kan veel meer zijn.
Een portfolio heeft verschillende functies.
Een ervan is, het dienen als showcase: kijk eens wat ik allemaal aanbied!
Een andere functie is een kwalificerende functie: je laat ermee zien, dat je over voldoende competenties beschikt en mijlpalen hebt gehaald.
Het klopt toch dat veel websites aan deze definitie van portfolio voldoen?
Het gaat daar alleen maar over: ik, ik en wij, wij.
Dat is nou juist waarom 90% van de websites niet doen wat ze moeten doen: communiceren.
En dus zijn deze websites zonde van het geld en de tijd om te maken en te onderhouden.
Eigenlijk is de allereerste functie van elke soort communicatie: het geven van geloofwaardige, te gebruiken informatie.
Als bijna alles op jouw website niet ingaat op de vraag: “what’s in it for me” dan is deze niet de tijd waard van de bezoeker en deze zal ook snel afhaken en nooit meer terugkomen.
Het klinkt misschien hard en wellicht voel jij jezelf wel aangesproken.
We willen niemand afkraken, maar juist helpen om nog beter te worden en nog meer klanten binnen te halen.
En af en toe moet een mens eens een figuurlijke schop onder de kont krijgen.
Wat doet een goede website?
Informatie geven en vertrouwen opbouwen
Opbouwen van het merk waardoor je eraan kunt gaan verdienen
Bouwen aan loyaliteit van de klanten
Dienen als een inspiratiebron. De klanten moeten aangespoord worden om jou te laten weten waar jij hen bij kunt helpen.
Een probleem oplossen wat gericht op een specifiek doelpubliek
Zelfstandig een inkomen kunnen genereren. Eigenlijk de rechtvaardiging van het bestaan van de website.
Hoe zorg je ervoor dat jouw website zijn geld waard is?
Gebruik je website voor onderstaande zaken.
Als jouw websites dat niet doet, vraag je dan eens af waarom niet.
Genereren van inkomsten
Verzamelen van gegevens
Informatiebron zijn
Feedback en klachten vergaren
Verspreiden van de informatie
Flexibel zijn en met de tijd mee gaan
Vergaring van fans
Gebruik maken van diverse tools om je website optimaal te gebruiken
1. Show me the money
(gevleugelde uitspraak van Jerry Maguire in de gelijknamige film door Tom Cruise en Cuba Gooding Jr.)
Hoe fijn is het om anderen te helpen?
Heel fijn, maar je kunt het niet altijd voor niets blijven doen.
Enig idee hoeveel bedrijven en organisaties bergen met geld steken in een website die hen niets oplevert?
Geen idee, maar het zijn er heel veel.
Het gaat echt niet om misselijke bedragen: € 1800,- tot zefls 20.000,– zijn geen uitzonderingen.
Zeg eens eerlijk: hoeveel levert jouw website op?
En wat heeft ie daarentegen gekost in tijd en geld?
Het sleutelwoord van een website zal altijd moeten zijn: “show me the money”.
Zelfs charitatieve instellingen, scholen en ziekenhuizen kunnen hun website gebruiken om er geld mee te verdienen.
Ze kunnen dit dan weer gebruiken voor een heel goed doel.
Want liefdadigheid is super, maar alles kost geld, dus ook liefdadigheid.
Dus als je geld kunt verdienen, waarom zou je dat dan niet doen?
Gebruik je website daar dus voor!
2. Verzamel informatie door je website
Ken jij zo iemand die je tegenkomt op een feestje en waarbij iedereen figuurlijk aan zijn lippen hangt?
Weleens bedacht waardoor dat komt?
Tien tegen een dat je zegt dat het komt door de manier waarop deze persoon het verteld.
Zo werkt het bij websites ook. Het gaat niet om het design van de website, maar wat en vooral hoe het gezegd wordt.
Een goede website zorgt ervoor dat de bezoeker gaat nadenken.
Een goede website is slechts gereedschap voor het bouwen van jouw merk.
Doordat de bezoeker gaat nadenken gaat hij verder zoeken.
Goede artikelen en materialen die ervoor zorgen dat een bezoeker verder gaat lezen zorgen ervoor dat de bezoeker op jouw website blijft.
Door de website statistieken en het surfgedrag van jouw bezoekers te onderzoeken, kun je achterhalen waar ze in geïnteresseerd zijn.
Of waar juist geen interesse in hebben.
Daar kun jij dan weer op inspelen.
Let erop dat het gedrag van consumenten afhankelijk is van onder andere trends. Dus blijf meten.
Vraag hen ook zelf wat zij zouden willen.
3. Laat je website een bron van informatie zijn
Vergeet nooit dat jouw website eigenlijk 2 soorten publiek heeft.
a. mensen die al klant zijn
b. toekomstig nieuwe klanten
Als jij je vooral richt op mensen die al klant zijn, vergeet dan niet dat de informatie die je hen geeft ook geschikt kan zijn voor toekomstige klanten.
Vaak zit dit soort informatie in een nieuwsbrief, maar zorg er ook voor dat deze informatie op de website te lezen is.
En wat betreft informatie aan nieuwe klanten wil ik je de volgende situatie voorstellen.
Je wilt een inductiekookplaat kopen en omdat dit een heel nieuw soort product is voor jou, heb je toch wel wat vragen over het gebruik ervan.
Waar ga jij je kookplaat halen?
1. Bij de dichtbij gelegen prijsdumper waar je een goedkoop exemplaar kunt kopen en zelfs via de website kunt bestellen?
Deze prijsdumper heeft de handleiding die de fabriek geeft in de verpakking bijgesloten.
Bij reparaties zul je echter de betreffende fabrikant zelf moeten benaderen.
2. Bij de iets verder gelegen zaak waar men ruim de tijd voor je neemt, waar je terecht kunt voor reparatie en service en die een uitgebreide website heeft met veel gebruiksinformatie en zelfs heerlijke recepten die je op de inductiekookplaat kunt maken?
Als klap op de vuurpijl krijg je ook nog korting op de aankoop van een voor inductie geschikte pannenset.
Het lijkt zo geen moeilijke keuze. Toch maken we met z’n allen toch vaak vanwege de prijs de verkeerde keuze.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die, wijs geworden, uiteindelijk kiezen voor de 2e keus en hoogstwaarschijnlijk gaan ze daar bij een volgende aankoop ook weer naar toe.
Dus geef die informatie, want je bestaande en toekomstige klant is er blij mee.
4. Feedback en klachten vergaren
Nu vanuit de keukenbusiness verder naar nog een grote business: de autobusiness.
Jij hebt een fantastische camper gebouwd met alle toeters en bellen.
Hij staat strak in de gele lak.
Jij gaat deze camper proberen te verkopen, maar je stuit op weerstand.
Je zegt dat de klant gek is om deze camper niet te kopen en je gaat gewoon verder met je pogingen tot verkoop.
“Die is gek’ zul je misschien denken, maar toch doen we dit allemaal.
De dienstverlener heeft een bepaalde dienst die hij probeert te verkopen, terwijl de klanten hele andere behoeftes hebben.
Maar ja, we vragen het ook niet.
Zorg ervoor dat op je website op verschillende mogelijkheden zijn om feedback te geven en vragen te stellen.
Je kunt op die manier je website gebruiksvriendelijker maken en producten hebben die inspelen op de wensen van de klant.
Haal ook klachten niet van je website, maar geef antwoord en los ze op.
Op deze manier kun jij je competitie een slag voor zijn.
Niemand werkt namelijk foutloos, maar fouten herstellen dat is wel iets wat in je voordeel pleit.
5. Verspreid de informatie
Laat je website niet in een doosje met een mooie strik eromheen zitten.
Of net als een email in de te verzenden map zitten.
Iedereen wil wel bovenaan in de Google zoeklijst staan, maar daar kom je helaas niet zomaar.
Als jij je echter gaat specialiseren en je specifiek richt op een bepaalde doelgroep, ben je veel makkelijker te vinden.
Maak je website ook bekend via andere kanalen zoals de social media, maar ook via spreken in het openbaar, publicaties of te reageren op blogs van anderen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
6. Flexibel zijn en met de tijd mee gaan
Websites die jarenlang hetzelfde blijven zullen niet goed gevonden worden door Google.
Zelfs megasuccesvolle websites zijn continue aan verandering onderhevig.
Zorg er dus voor dat de website zodanig gemaakt is, dat er eenvoudig veranderingen kunnen aangebracht worden.
Je zou zelfs je website moeten kunnen aanpassen als je lekker op een terrasje in Zuid Frankrijk zit met een heerlijke frappuchino.
En dat ook zonder er een enorme studie voor te moeten doen.
Echt waar, die flexibiliteit en verandering is nodig om aan de behoefte van de klant te voldoen!
Wij zijn enorme fan van de mooie en goed bruikbare website templates van Theme Forest voor Tumblr of WordPress.
Hiermee is om de paar jaar je website in een nieuw jasje steken een fluitje van een cent.
7. Vergaren van fans
Heb jij al een fanclub?
Je bent waarschijnlijk nog geen handtekeningen aan het uitdelen, maar vaak heb jij toch al wel een aantal fans.
Mensen die het werk wat jij doet waarderen.
Jouw fans zijn waarschijnlijk ook mensen die geïnteresseerd zijn in dezelfde dingen.
Hoe leuk is het dan om hen met elkaar te verbinden?
Door jouw website te gebruiken als een platform waarop fans actief kunnen zijn, kunnen ze kennis maken met elkaar.
Ze raken geïnspireerd door elkaar, kunnen elkaar versterken en doen misschien zelfs zaken met elkaar.
Hoe succesvoller zij worden, hoe meer dat zijn weerslag heeft op jouw organisatie.
Waardoor jij weer meer klanten en fans zult krijgen.
8. Optimaliseer je website en gebruik de tools daarvoor
In principe zie jij alleen de buitenkant en de glitter en glamour van een website.
Je hebt geen idee wat er allemaal achter zit.
Gebruik jij bijvoorbeeld autoresponders? Of hoe ga jij om met je email?
Hoe zorg jij ervoor dat een klant die je website eenmalig heeft bezocht telkens weer terugkomt?
Hoe beloon jij de terugkerende bezoekers?
Dit zijn vragen die niet direct met je website te maken hebben, maar wel indirect.
Het gaat namelijk om het plan wat erachter zit en hoe jij jouw website daarvoor gaat inzetten.
Bekijk nog eens even onze toolspagina. Daar vind je er al een groot aantal.
Ervaringen van anderen …
[custom_frame_left][/custom_frame_left]
Wat heb ik een handige tips van je mogen ontvangen en fijn dat er met de ogen van de cliënt naar de website is gekeken.
Ook geweldig dat ik een aantal links van je heb gekregen die ga ik zeker bekijken en samen met jou tips verwerken.Ik dacht ik laat me verrassen had geen idee wat voor tips ik zou krijgen.
Mijn kijk op de website is heel erg veranderd, ik kan er op deze manier veel meer uithalen, je hebt zoveel goede tips gegeven daar kan ik heel goed mee aan de slag.
De foto van onszelf groter, een blog gaan maken over de producten waardoor de cliënt meer over het product te weten komt en de tips om de cliënt gelijk aan te spreken op het gevoel in de inleiding van de website.
Absoluut, ik heb een scala aan tips gekregen en dat binnen een uur, SUPER.
Ik wil eigenlijk gelijk aan het werk om de website te verbeteren.
Het is voor herhaling vatbaar en als ik mijn website heb aangepast laat ik het weten.
In 1 woord geweldig wat jullie doen ga vooral zo door.
Alsnog super bedankt het heeft mijn ogen geopend over wat er allemaal mogelijk is.
– Pia Wijngaarden | Synergy Health & Beauty
Geschreven vanuit jouw toko
Dus als jij jouw website alleen maar hebt geschreven vanuit jouw onderneming, jouw praktijk of jouw toko, dan is dit inderdaad weggegooid geld en tijd.
Jouw website is voor de klant en niet voor jouzelf.
Vergeet de ‘mode’, als je denkt dat het ‘mode’ is om een website te hebben, maar gebruik hem juist nuttig.
En weet je niet hoe je dat moet doen?
Schakel dan een expert in voordat je doet wat zoveel ondernemers doen of gooi je geld meteen de put in.
Waarom kan ik dit niet gewoon zelf?
Super vraag!
Tuurlijk kun je dit zelf gaan uitdokteren.
Mogen we je een vraag terug stellen?
Waarom ben je nog steeds aan het lezen en zoeken?
Natuurlijk vinden wij het super als je bij ons komt aankloppen voor een website review.
Houd alleen wel rekening met het volgende.
Passen wij, Nicolette en Desiree, van Booest wel bij jou jij.
vind je het bijvoorbeeld prettig om dit artikel te lezen
herken je jouw website in het bovenstaande
denk je inderdaad dat je hulp kunt gebruiken
ben je bereid daar voor een passende investering te doen
ben je toe aan het nemen van stappen met betrekking tot je website
BELANGRIJK: als deze 5 bovenstaande punten niet voor jou van toepassing zijn ––> kijk dan vooral niethier.
Maar, als je echt denkt, “Ja, dit past bij mij” en je wilt stappen zetten. Kom tot actie en klik direct.
[divider]
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’
Doe jij dat al?
Laten zien wie je bent op je eigen website.
Op zoek naar voorbeelden voor een goede over ons/over mij pagina?
We schreven er al twee andere blogs over: ‘Hoe maak je een ‘over ons’ pagina?’ en Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt?
Dit is zijn een van de meest bezochte pagina’s van onze website.
En we krijgen ook veel positieve reacties op deze post.
Een veelgestelde vraag is dan ook vaak: hebben jullie ook voorbeelden van goede over ons pagina’s?
Ja hoor, die hebben wij en willen we graag met onze lezers delen. Er zitten echt leuke tussen!
7 voorbeelden
Hieronder zie je 7 voorbeelden (+ 2 bonussen) ter inspiratie voor je eigen ‘over mij’ of ‘over ons’ pagina.
Niet om te kopiëren natuurlijk.
Modelleren mag wel, en dus gebruiken om je eigen draai aan te geven.
Je kunt op iedere foto klikken om direct naar de voorbeeldpagina te gaan.
Het kan ook zijn dat je zelf al een hele toffe over ons/over mij pagina hebt en dat je die graag met ons wilt delen.
Doen! Deel je link van jouw pagina onder aan deze pagina en krijg zo meer exposure voor je website en jouw pagina!
Wil jij zelf een over ons pagina die net zo goed is al onze voorbeelden??
Twijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat hij moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download meteen dit waardevolle e-book.
Het bloggen wordt ingezet voor verschillende doeleinden.
Ook onze website geeft het grootste deel van haar informatie via een blogvorm.
Maar ben jij therapeut of (para)medicus of misschien zelfs advocaat en en vraag jij je af of je met deze trend mee moet gaan en ook een blog moet starten?
Nee hoor, het is zeker geen must, maar het kan wel een heel positief effect hebben.
Voor deze beroepsgroepen kan bloggen een goede manier zijn om tactisch in te zetten bij de online presentatie van hun praktijk.
Verhogen vindbaarheid
Door te bloggen verhoog je jouw vindbaarheid.
En dat wil je graag, vindbaar zijn.
Als een toekomstige klant/patiënt jou niet vindt, zal hij ook nooit klant bij jou worden.
Zoeken via internet is tegenwoordig de belangrijkste manier om iemand te vinden.
Of gebruik jij zelf het telefoonboek nog regelmatig?
Ik niet.
Het afgelopen jaar heb ik geloof ik slechts 1x het telefoonboek gebruikt en dat was toen het internet plat lag.
Hoe gaan mensen dan zoeken op internet?
1. Ze hebben jouw naam gehoord
Als ze jouw naam via via hebben gehoord, gaan ze die naam intoetsen en komen ze meestal wel op jouw site terecht.
Ze bekijken dan jouw website en gaan kijken of ze aan het juiste adres zijn bij jou.
Het eerste wat bekeken zal worden is de homepagina.
Daar is de eerste blik meteen goud waard.
We schreven er een blog over: Maak een klanten aantrekkende homepagina.
Degene die zoekt heeft een probleem ergens mee. Anders zou hij niet gaan zoeken.
De zoeker gebruikt zoekwoorden die het probleem omschrijven of misschien zelfs al wel een behandelmethode waarmee hij van zijn probleem af wil komen. Voor deze zoekmethode kan een blog veel bijdragen aan de vindbaarheid van jouw praktijk.
Betere vindbaarheid via de zoekmachines
Wat kan een blog dan bijdragen op jouw website?
Een goed onderhouden blog met verschillende onderwerpen zal zorgen voor een hogere ranking van jouw website bij de zoekmachines zoals Google.
Dit betekent dat de naam van jouw praktijk sneller boven zal komen.
Interactie
Een blog kan ook uitnodigen tot interactie.
Men kan er vragen stellen of zelf kennis delen.
Door in gesprek te komen ga je vertrouwen opbouwen.
Je laat zien dat je kennis van zaken hebt of dat jij oog hebt voor wat de klant nodig heeft.
Doordat er vragen gesteld worden zie je ook meteen waarover je nog meer informatie zou kunnen geven.
Kennis delen
Ook dit is weer vertrouwen opwekkend.
Op basis van de kennis die je de klant geeft, kan deze een keuze maken of jij de juiste persoon bent om hem te helpen of dat hij bij jouw praktijk terecht kan.
Deze kennis delen via blogs kun je doen door bijvoorbeeld bepaalde ziektes te omschrijven met de bijbehorende klachten.
Je kunt daarbij ook eenvoudige doe-het-zelf oplossingen aanraden.
Een vriendin van ons maakt bijvoorbeeld gebruik van videoblogs, waarin ze laat zien hoe jij jezelf kunt masseren als je hoofdpijn hebt.
Andere voorbeelden van onderwerpen:
Patiënten of cliënten aan het woord te laten
Gezondheidstips geven of juridische tips
Veel gestelde zaken beantwoorden
Ja, zul je zeggen, mooi allemaal, maar ik heb het al zo druk.
Daar heb ik geen tijd voor hoor!
Natuurlijk, dat is een hele legitieme reden om het niet te doen.
Als je klanten en inkomen genoeg hebt, houd je het gewoon zoals je altijd al deed!
Wil jij echt meer klanten?
Wil jij echter meer klanten, dan is bloggen een waardevolle bijdrage om meer klanten/patiënten te krijgen.
Bedenk wel dat het bijhouden van deze blog ook door anderen gedaan kan worden.
Je hoeft er niet eens voor op de praktijk te zijn.
Misschien zijn er wel meer mensen in jouw praktijk die een blog kunnen schrijven.
Je hoeft hem dan alleen voor publicatie nog zelf even na te lezen.
Of je spreekt de tekst in, die door een praktijkondersteuner uitgewerkt kan worden.
Met een beetje creativiteit kom je al een heel eind.
En bedenk eens dit:
door informatie te verschaffen kan dit weer voor een lagere werkdruk zorgen bij de assistentes.
Die geven aan de telefoon vaak veel informatie die je eigenlijk op een website of blog ook had kunnen zetten.
TIP: integreer je blog met je website voor een groter effect op jouw vindbaarheid.
Dus waar wacht je op? Start vandaag je eigen blog.
Heb je inspiratie nodig over hoe je dit aanpakt?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief die wij regelmatig versturen. Een nieuwsbrief vol met onderwerpen die je zullen inspireren en waarmee je de spirit om een bloglezer om te zetten in een klant behoudt.
{a816ar4777}
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/03/Moet-een-therapeut-ook-bloggen-.png150275Nicolette Boeshttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgNicolette Boes2014-03-27 14:29:202017-05-19 11:27:14Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Wij hebben onlangs nieuwe foto’s gemaakt voor onze website.
Dat brengt ons op het idee om het eens met je te hebben over onze Booest fototactiek die je kunt toepassen in jouw bedrijfs marketing.
Echt, foto’s doen meer dan je denkt.
Want zeg nou eerlijk, heb je ons ‘Booest zussen’ al eens in levende lijve ontmoet? Nee? En toch weet je waarschijnlijk al hoe wij eruit zien.
Je hebt een foto of filmpje van ons gezien en hebt zo jouw eigen gedachten over ons.
Wij zijn elke keer weer verrast van reacties van anderen. Mensen die wij zelf nog niet hebben gezien, maar zij ons wel.
Dat geeft meteen een connectie.
De kijker op je website heeft bij het zien van jouw foto dus ook al onbewust contact met je.
Klanten willen weten met wie ze van doen hebben.
Dat geeft vertrouwen en dat is wat je juist wilt bereiken: het vertrouwen van jouw toekomstige klant.
En ‘Trust is the new currency’.
Oog voor detail
Onderwerp je eigen website eens aan een onderzoek met oog voor detail.
Hieronder een aantal fotobloopers die wij helaas tegen komen en die eigenlijk gemiste kansen zijn.
Fotobloopers waardoor jij kansen mist:
Wel een paar foto’s op de website, maar niet van mensen die in de onderneming werken
Helemaal geen foto’s
Te donkere of grauwe foto’s, terwijl het bedrijf helpt om mensen meer in balans te brengen (dat is niet congruent)
Een te kleine foto van jezelf, zodat de lezer nog niets ziet
Te oude foto’s waarin je de persoon helemaal niet terug kent
Foto’s van anderen waar copyright op zit
Het internet wordt veelvuldig gebruikt om alvorens iemand te ontmoeten even een kijkje te nemen ‘wie’ die persoon nou eigenlijk is. Je maakt met de foto’s op je website een eerste indruk.
Als die niet een juiste foto is, dan sta je gelijk met punten achter.
En dat is zonde. Het maken en plaatsen van een goede foto op je website is niet veel moeite en het kost je ook niet veel.
Voorbeelden van foto’s die goed worden gebruikt:
Wij denken dat Tamara Stegeman erg goed aan de weg timmert met het gebruik van haar foto’s. Zij straalt positiviteit uit en plaatst regelmatig nieuwe foto’s. Soms laat ze zien hoe ze er vroeger uitzag en legt uit wat de veranderingen zijn geweest. Een soort van toen en nu exemplaren. Hier kun je haar website bekijken: http://www.tamarastegeman.nl
Dolly Heuveling is coach en heeft een hele mooie foto van zichzelf op haar “over Dolly” pagina. Je wilt meteen weten wie Dolly dan wel is. http://www.bureaudolly.nl/over-dolly/
Angelique & Petra van SKUR gebruikten een prachtige foto in hun blogpost over de passie van de flamengodans. De pakkende foto bij de blogpost zet je gelijk aan het lezen. http://www.skur.eu/wat-jouw-passie/
En vergeet niet: A Picture is Worth a Thousand Words
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/03/fototoestel-klein.png150275Desiree Castelijnhttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgDesiree Castelijn2014-03-20 20:29:222017-05-01 21:14:58Foto's toepassen in de marketing van je bedrijf
Je kent het wel. Je start een eigen onderneming of bent inmiddels al gestart.
Je biedt super producten aan.
Daarbij verleen je de service die je ook zelf wenst te ontvangen.
Maar het is net als in het spelletje: “ik ga op reis en ik neem mee…..”
Je weet het op een gegeven ogenblik niet meer, want er blijven maar nieuwe dingen bij komen.
Je bent op zoek naar hoe je jouw superproduct of dienst aan de man kunt brengen.
Je wilt beter worden in marketing. Je bent daarmee aan het worstelen.
Je vraag je af hoe je de social media kunt inzetten voor je bedrijf.
Je wordt overdonderd door alle mogelijkheden van de huidige techniek.
De techniek en eisen voor websites veranderen met het jaar.
Je merkt het zelf. Als je er niet in meegaat, blijven je resultaten achter.
Weet je wat? Je zou hier zomaar op de juiste plek kunnen zijn aanbeland!
Je wilt meer goede klanten aantrekken
Je bent je ervan bewust dat je meer aandacht moet besteden aan marketing, maar hebt moeite om je er toe te zetten
Je weet eigenlijk best wel dat je echt iets aan marketing moet gaan doen om je bedrijf echt te laten draaien
Je vind ‘marketing’ eigenlijk een beetje een vies woord
Je krijgt bij marketing het idee dat je aan het pushen bent en dat wil je niet.
Je wilt klanten vriendelijk benaderen, met respect, eerlijk, open, warm, met een kwinkslag en zonder dat je jezelf slecht voelt dat ze voor je inkomen zorgen.
Voel je jezelf aangesproken?
Stel je dan eens voor dat je een goed lopend bedrijf hebt, dat veel klanten aantrekt.
Je hebt klanten die bij je passen en die dol zijn op wat jij te bieden hebt.
Je hebt een inkomen dat je geen slapeloze nachten bezorgt.
Je hebt een plan dat gestructureerd is en dat jezelf rust geeft. Je weet waar je aan toe bent.
Je bent helemaal jezelf en je klanten waarderen jou daarom juist. Je sprankelt van energie en inspiratie.
Je werkt samen met anderen op een prettige manier, zonder concurrerend gevoel.
Dat voelt goed toch?
En ja, dat kan. Jij hebt het zelf in handen, eventueel met wat hulp van ons.
Hebben wij overeenkomsten met elkaar?
Wil je meer contacten in je buurt gaan maken?
Koop je je producten vaak bij lokale winkels?
Vind jij ook dat echte rijkdom zit in intermenselijk contact?
Heb jij genoeg van de oude gretige economie en besef je dat op dit moment een omslag gaande is?
Ben jij net als wij nieuwsgierig naar wat die veranderingen teweeg gaan brengen?
Dan ben je net als wij en wij maken graag contact!
Nicolette & ik (Desiree) inspireren ondernemers zoals jij, om echt stappen te gaan zetten en adviseren en coachen ze daarbij.
Wij houden met tientallen artikelen per jaar een blog bij om zoveel mogelijk ondernemers te laten groeien door onze kennis te delen.
Wij bieden producten en diensten aan, die jou helpen om strategieën te ontwikkelen, die jou in staat stellen om zonder pusherig te zijn een goed inkomen te hebben.
Sterker nog, een manier die geweldig bij je past en die je energie en balans geeft.
‘Trust is the new currency’, is ons motto.
We zijn erg benieuwd trouwens waar jij moeite mee hebt.
Waardoor wordt jij overweldigd in het aan de man brengen van jouw onderneming?
Voel je vrij om een paar regels tekst te schrijven hieronder.
Wil jij overigens bij jouw antwoord ook je foto hebben?
Kijk dan nog eens op ons artikel over het gebruik van de gravatar.
Het is niet moeilijk en je bevordert daarmee je zichtbaarheid en herkenbaarheid.
We horen het graag als het gelukt is. (en ook als het je niet lukt)
Super dat je de tijd hebt genomen om dit artikel te lezen en we ontmoeten je snel weer online!
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/03/ik-start-een-bedrijf.png155275Desiree Castelijnhttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgDesiree Castelijn2014-03-20 14:25:272015-03-06 12:22:39Ik start een eigen onderneming en ik neem mee...
Je weet wel… aanbevelingen van tevreden klanten waarin ze vertellen over jou.
Testimonials op je website kan jou namelijk veel omzet opleveren.
Potentiële klanten kiezen veel eerder voor jou door het lezen van ervaringen van andere klanten.
Tijd dus om ook testimonials te gaan plaatsen.
Met onze tips en trucs moet het jou ook lukken.
Als een klant besluit dat hij/zij een probleem heeft, kijkt deze vaak eerst even op de website naar oplossingen in de buurt.
Waar kun je terecht? Wie spreekt jou aan?
Wat aanspreekt kan liggen aan een bepaalde sfeer die het bedrijf uitstraalt, of een bepaalde manier van werken zijn.
Maar wat bij voor de klant van een dienstverlener veel belangrijker is: hoe goed is dit bedrijf of deze persoon?
En doe ik er juist aan om voor deze onderneming of persoon te kiezen?
Als het oog dan valt op aanbevelingen van andere klanten geeft dat vertrouwen.
Plotseling is dit bedrijf een stuk aantrekkelijker geworden.
Zo werkt het gewoon!
Wil jij meer klanten naar je toe trekken?
Dan is het heel belangrijk om ijzersterke testimonials van eerdere klanten te verzamelen.
Testimonials werken, omdat bij verkoop alles draait om vertrouwen.
Mensen willen best graag klant zijn, maar niet al te veel risico lopen.
Zeker in deze tijd wil je niet het risico lopen dat je je geld bij de verkeerde besteedt.
Testimonials helpen om het risico voor de klant te verminderen.
Ze overtuigen, omdat ze een onafhankelijke derde partij aan het woord laten: iemand die al ervaring heeft met jouw praktijk.
Dat is geloofwaardiger dan als je ZELF zegt hoe goed je bent.
De andere reden dat testimonials werken, is omdat ze een verhaal vertellen. Ze vertellen het verhaal van iemand die in een vergelijkbare positie is als je klant.
Verhalen spreken rechtstreeks de klant aan en hebben daarom een grote overtuigende kracht.
Maar natuurlijk is de ene testimonial de andere niet.
De vraag is wat je kunt doen om een testimonial te maken die echt overtuigend is en klanten tot kopen aanzet.
Aanwijzing 1. Schrijf je testimonial zelf en vraag je klant om toestemming
Wat vaak minder goed werkt, is om je klant te laten schrijven.
Klanten schrijven vaak dingen waar je niet zoveel aan hebt, bijvoorbeeld: “Ik ben heel goed geadviseerd, mijn klachten zijn duidelijk verminderd. Ik raad iedereen deze persoon aan”.
Aardig natuurlijk om te horen, maar echt overtuigingskracht heeft zo’n getuigenis niet.
Verder vinden mensen het vaak ook moeilijk om zelf een testimonial te schrijven.
Je wilt ze natuurlijk niet opzadelen met een rot karweitje.
Soms beloven klanten het ook dat ze een testimonial zullen schijven, maar dan vergeten ze het.
Wat je dus beter kunt doen is je klant opbellen en wat concrete vragen stellen, de testimonial vervolgens zelf schrijven en de klant om toestemming vragen.
Het voorbeeld hiernaast is een spontane testimonial. Wees er zuinig op en bedank de klant ervoor.
Aanwijzing 2. Vraag om een testimonial op het moment dat een klant zijn enthousiasme uit
Therapeuten vragen ons vaak af of hun klanten zo’n testimonial wel willen geven.
Nou wij kunnen je verzekeren dat de ervaring is, dat tevreden klanten dat vaak zelfs leuk vinden om te doen. Dan kunnen ze ook weer iets terug doen voor jou. Het juiste moment om er naar te vragen is als klanten hun enthousiasme over jouw service of producten uiten.
Overigens geldt dit ook voor allerlei andere dienstverleners zoals accountants, advocaten, mediators, belastingadviseurs.
Aanwijzing 3. Zorg dat je testimonials bewijs leveren, dat jij ook waar maakt wat je belooft
Goede testimonials moeten overeenstemmen met wat je belooft.
Stel dat je een voetreflextherapeut bent die belooft dat je geld terug krijgt als klanten niet tevreden zijn, dan zal de testimonial daarvan het bewijs moeten leveren. Stel dat jij als advocaat een maximum rekent voor een bepaald pakket van diensten (zgn. fixed fee), laat dat dan zien in de testimonial zoals bijvoorbeeld: “Ondanks dat wij een complexe zaak hadden en er veel tijd mee gemoeid was, betaalden we gewoon het afgesproken maximum tarief.”
Aanwijzing 4. Laat ook zien dat sommige klanten in éérste instantie niet meteen tevreden waren
De meest overtuigende testimonials zijn die over iets wat niet goed ging.
Waar de klant in éérste instantie ontevreden of teleurgesteld over was en wat jij heel goed hebt opgelost.
De klant vertelt dat hij/zij nu heel tevreden is.
Een voorbeeld zo’n testimonial van deze klant:
De bestelde massageolie bleek niet van de juiste samenstelling te zijn.
Heel vervelend, omdat ik nu terug moest om het flesje om te ruilen.
Gelukkig kwam [….hier had jouw naam kunnen staan..] meteen met een oplossing.
Ze bood mij zomaar een extra pakketje aan van nog een ander merk massageolie.
Super, dat ze het zo opgelost heeft.
Die andere flesjes massage olie bleken echt ook heel erg goed te zijn.
Waarom is dit effectief om te doen?
Je klanten komen zo te weten, dat jij ook best een fout kan maken, maar er wel alles aan doet om het op te lossen.
Ze krijgen er nu vertrouwen in dat, mocht dit probleem ook bij hen spelen, jij dit ook voor hun gaat oplossen.
Aanwijzing 5. Geef meer geloofwaardigheid aan je testimonial door de naam (en misschien zelfs een foto) van je klant te vermelden
Hierdoor laat je zien dat de testimonial van een echt persoon komt en je ‘m niet zelf verzonnen hebt.
Daarnaast herkent je (potentiële) klant misschien wel zijn collega of iemand uit de straat en dit geeft dus nog meer vertrouwen.
Deze 5 Aanwijzingen gaan je helpen om goede testimonials van jouw klanten te krijgen.
En nu jij!
Hoe zit het met jouw testimonials?
Heb jij al testimonials?
Durf je ernaar te vragen?
Heb jij wel testimonials en laten ze dan zien hoe de klant over jou denkt?
Vertel je ervaring hieronder.
Leuk voor ons en voor jezelf is het ook nog eens een extra manier om klanten te trekken.
Deze blogpost is oorspronkelijk geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodelleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is, dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden.
Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken.
In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:
https://new.booest.nl/wp-content/uploads/2014/09/Quotes-op-een-mooie-achtergrond.jpg150275Desiree Castelijnhttp://new.booest.nl/wp-content/uploads/2017/04/Booest-logo-level3-450x450.jpgDesiree Castelijn2014-02-14 20:20:542017-05-01 19:28:01Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
Quote voorbeelden
Blog, Facebook, WebsiteWil je jouw klanten graag inspireren met foto’s en quotes?
Heb je input nodig om tot een perfecte brainwave te komen?
Hieronder vind je wat voorbeelden ter inspiratie….
Tips, voorbeelden en ideeën voor het maken van jouw eigen coole quotes
Je kunt spelen met:
klik, ontvang direct 30 quotes
Welke onderwerpen?
Meer posts over quotes?
Lees dan ook onze blogpost over Hoe je quote maakt in 3 stappen en over Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken.
Op Facebook en Pinterest zien we trouwens regelmatige quotes van anderen voorbij komen.
Nu is het jouw beurt. Wat is een quote die jou inspireert en heeft aangezet tot positiviteit? Toe, niet te bescheiden. Jij hebt vast wel een wijsheid die je wilt delen met ons. Deel jouw quote hieronder.
Wij hebben overigens ook een mooi 'Pinboard over quotes 'op Pinterest.
Had je die al gevonden? Daar staan nog veel meer voorbeelden.
Geen zin om quotes zelf te maken?
Zou jij graag zelf ook quotes willen gebruiken met zulke mooie foto's?
Dan hebben wij nog een cadeau voor je: je kunt bij ons 30 he-le-maal gratis kant en klare Quotes downloaden en je krijgt er zelfs nog 2 als bonus.
Deze quotes kun je gebruiken op Facebook, Pinterest, LinkedIn of je eigen website.
Aan jou de keuze.
Voor de downloadlink ga je naar deze pagina: 30 Quotes cadeau
Wil je reageren op dit blog. Schrijf een reactie hieronder. We antwoorden altijd snel en vinden het leuk om contact met je te hebben.
Fijne week!
Nicolette & Desiree
[divider]
Wil je meer Quotes tips? Bekijk dan ook onze andere blogs:
klik, ontvang direct 30 quotes
Een website is weggegooid geld
Bedrijf starten, Blog, WebsiteEen website is weggegooid geld en zonde van je tijd.
Maar weet je nog dat wij zeiden dat een website een belangrijke marketingtool is?
Inderdaad, veel websites zijn zonde van het geld en tijd!
Zeg nou eens eerlijk: wat zoek jij als je een website bezoekt?
Juist ja, …..INFORMATIE!
En wat vind je op heel veel websites?
Een soort van Portfolio.
Op deze websites staat eigenlijk een verzameling van al hetgeen de ondernemer/website-eigenaar doet en gedaan heeft.
Ze overladen je met portfolio en informatie over het bedrijf.
En dan zul jij zeggen: “maar ik heb geen portfolio op mijn website”.
Dat komt omdat een portfolio op verschillende manieren kunt uitleggen.
Wij raadpleegden Wikipedia: “Een portfolio, van het Latijnse portare (dragen) en folium (vel papier), is in het algemeen een verzameling van werken of verwezenlijkingen van een persoon”.
De portfolio waar meestal aan gedacht wordt is een verzameling van foto’s, maar je ziet het kan veel meer zijn.
Een portfolio heeft verschillende functies.
Een ervan is, het dienen als showcase: kijk eens wat ik allemaal aanbied!
Een andere functie is een kwalificerende functie: je laat ermee zien, dat je over voldoende competenties beschikt en mijlpalen hebt gehaald.
Het klopt toch dat veel websites aan deze definitie van portfolio voldoen?
Het gaat daar alleen maar over: ik, ik en wij, wij.
Dat is nou juist waarom 90% van de websites niet doen wat ze moeten doen: communiceren.
En dus zijn deze websites zonde van het geld en de tijd om te maken en te onderhouden.
Eigenlijk is de allereerste functie van elke soort communicatie: het geven van geloofwaardige, te gebruiken informatie.
Als bijna alles op jouw website niet ingaat op de vraag: “what’s in it for me” dan is deze niet de tijd waard van de bezoeker en deze zal ook snel afhaken en nooit meer terugkomen.
Het klinkt misschien hard en wellicht voel jij jezelf wel aangesproken.
We willen niemand afkraken, maar juist helpen om nog beter te worden en nog meer klanten binnen te halen.
En af en toe moet een mens eens een figuurlijke schop onder de kont krijgen.
Wat doet een goede website?
Hoe zorg je ervoor dat jouw website zijn geld waard is?
Gebruik je website voor onderstaande zaken.
Als jouw websites dat niet doet, vraag je dan eens af waarom niet.
1. Show me the money
(gevleugelde uitspraak van Jerry Maguire in de gelijknamige film door Tom Cruise en Cuba Gooding Jr.)
Hoe fijn is het om anderen te helpen?
Heel fijn, maar je kunt het niet altijd voor niets blijven doen.
Enig idee hoeveel bedrijven en organisaties bergen met geld steken in een website die hen niets oplevert?
Geen idee, maar het zijn er heel veel.
Het gaat echt niet om misselijke bedragen: € 1800,- tot zefls 20.000,– zijn geen uitzonderingen.
Zeg eens eerlijk: hoeveel levert jouw website op?
En wat heeft ie daarentegen gekost in tijd en geld?
Het sleutelwoord van een website zal altijd moeten zijn: “show me the money”.
Zelfs charitatieve instellingen, scholen en ziekenhuizen kunnen hun website gebruiken om er geld mee te verdienen.
Ze kunnen dit dan weer gebruiken voor een heel goed doel.
Want liefdadigheid is super, maar alles kost geld, dus ook liefdadigheid.
Dus als je geld kunt verdienen, waarom zou je dat dan niet doen?
Gebruik je website daar dus voor!
2. Verzamel informatie door je website
Ken jij zo iemand die je tegenkomt op een feestje en waarbij iedereen figuurlijk aan zijn lippen hangt?
Weleens bedacht waardoor dat komt?
Tien tegen een dat je zegt dat het komt door de manier waarop deze persoon het verteld.
Zo werkt het bij websites ook. Het gaat niet om het design van de website, maar wat en vooral hoe het gezegd wordt.
Een goede website zorgt ervoor dat de bezoeker gaat nadenken.
Een goede website is slechts gereedschap voor het bouwen van jouw merk.
Doordat de bezoeker gaat nadenken gaat hij verder zoeken.
Goede artikelen en materialen die ervoor zorgen dat een bezoeker verder gaat lezen zorgen ervoor dat de bezoeker op jouw website blijft.
Door de website statistieken en het surfgedrag van jouw bezoekers te onderzoeken, kun je achterhalen waar ze in geïnteresseerd zijn.
Of waar juist geen interesse in hebben.
Daar kun jij dan weer op inspelen.
Let erop dat het gedrag van consumenten afhankelijk is van onder andere trends. Dus blijf meten.
Vraag hen ook zelf wat zij zouden willen.
3. Laat je website een bron van informatie zijn
Vergeet nooit dat jouw website eigenlijk 2 soorten publiek heeft.
a. mensen die al klant zijn
b. toekomstig nieuwe klanten
Als jij je vooral richt op mensen die al klant zijn, vergeet dan niet dat de informatie die je hen geeft ook geschikt kan zijn voor toekomstige klanten.
Vaak zit dit soort informatie in een nieuwsbrief, maar zorg er ook voor dat deze informatie op de website te lezen is.
En wat betreft informatie aan nieuwe klanten wil ik je de volgende situatie voorstellen.
Je wilt een inductiekookplaat kopen en omdat dit een heel nieuw soort product is voor jou, heb je toch wel wat vragen over het gebruik ervan.
Waar ga jij je kookplaat halen?
1. Bij de dichtbij gelegen prijsdumper waar je een goedkoop exemplaar kunt kopen en zelfs via de website kunt bestellen?
Deze prijsdumper heeft de handleiding die de fabriek geeft in de verpakking bijgesloten.
Bij reparaties zul je echter de betreffende fabrikant zelf moeten benaderen.
2. Bij de iets verder gelegen zaak waar men ruim de tijd voor je neemt, waar je terecht kunt voor reparatie en service en die een uitgebreide website heeft met veel gebruiksinformatie en zelfs heerlijke recepten die je op de inductiekookplaat kunt maken?
Als klap op de vuurpijl krijg je ook nog korting op de aankoop van een voor inductie geschikte pannenset.
Het lijkt zo geen moeilijke keuze. Toch maken we met z’n allen toch vaak vanwege de prijs de verkeerde keuze.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die, wijs geworden, uiteindelijk kiezen voor de 2e keus en hoogstwaarschijnlijk gaan ze daar bij een volgende aankoop ook weer naar toe.
Dus geef die informatie, want je bestaande en toekomstige klant is er blij mee.
4. Feedback en klachten vergaren
Nu vanuit de keukenbusiness verder naar nog een grote business: de autobusiness.
Jij hebt een fantastische camper gebouwd met alle toeters en bellen.
Hij staat strak in de gele lak.
Jij gaat deze camper proberen te verkopen, maar je stuit op weerstand.
Je zegt dat de klant gek is om deze camper niet te kopen en je gaat gewoon verder met je pogingen tot verkoop.
“Die is gek’ zul je misschien denken, maar toch doen we dit allemaal.
De dienstverlener heeft een bepaalde dienst die hij probeert te verkopen, terwijl de klanten hele andere behoeftes hebben.
Maar ja, we vragen het ook niet.
Zorg ervoor dat op je website op verschillende mogelijkheden zijn om feedback te geven en vragen te stellen.
Je kunt op die manier je website gebruiksvriendelijker maken en producten hebben die inspelen op de wensen van de klant.
Haal ook klachten niet van je website, maar geef antwoord en los ze op.
Op deze manier kun jij je competitie een slag voor zijn.
Niemand werkt namelijk foutloos, maar fouten herstellen dat is wel iets wat in je voordeel pleit.
5. Verspreid de informatie
Laat je website niet in een doosje met een mooie strik eromheen zitten.
Of net als een email in de te verzenden map zitten.
Iedereen wil wel bovenaan in de Google zoeklijst staan, maar daar kom je helaas niet zomaar.
Als jij je echter gaat specialiseren en je specifiek richt op een bepaalde doelgroep, ben je veel makkelijker te vinden.
Maak je website ook bekend via andere kanalen zoals de social media, maar ook via spreken in het openbaar, publicaties of te reageren op blogs van anderen. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
6. Flexibel zijn en met de tijd mee gaan
Websites die jarenlang hetzelfde blijven zullen niet goed gevonden worden door Google.
Zelfs megasuccesvolle websites zijn continue aan verandering onderhevig.
Zorg er dus voor dat de website zodanig gemaakt is, dat er eenvoudig veranderingen kunnen aangebracht worden.
Je zou zelfs je website moeten kunnen aanpassen als je lekker op een terrasje in Zuid Frankrijk zit met een heerlijke frappuchino.
En dat ook zonder er een enorme studie voor te moeten doen.
Echt waar, die flexibiliteit en verandering is nodig om aan de behoefte van de klant te voldoen!
Wij zijn enorme fan van de mooie en goed bruikbare website templates van Theme Forest voor Tumblr of WordPress.
Hiermee is om de paar jaar je website in een nieuw jasje steken een fluitje van een cent.
7. Vergaren van fans
Heb jij al een fanclub?
Je bent waarschijnlijk nog geen handtekeningen aan het uitdelen, maar vaak heb jij toch al wel een aantal fans.
Mensen die het werk wat jij doet waarderen.
Jouw fans zijn waarschijnlijk ook mensen die geïnteresseerd zijn in dezelfde dingen.
Hoe leuk is het dan om hen met elkaar te verbinden?
Door jouw website te gebruiken als een platform waarop fans actief kunnen zijn, kunnen ze kennis maken met elkaar.
Ze raken geïnspireerd door elkaar, kunnen elkaar versterken en doen misschien zelfs zaken met elkaar.
Hoe succesvoller zij worden, hoe meer dat zijn weerslag heeft op jouw organisatie.
Waardoor jij weer meer klanten en fans zult krijgen.
8. Optimaliseer je website en gebruik de tools daarvoor
In principe zie jij alleen de buitenkant en de glitter en glamour van een website.
Je hebt geen idee wat er allemaal achter zit.
Gebruik jij bijvoorbeeld autoresponders? Of hoe ga jij om met je email?
Hoe zorg jij ervoor dat een klant die je website eenmalig heeft bezocht telkens weer terugkomt?
Hoe beloon jij de terugkerende bezoekers?
Dit zijn vragen die niet direct met je website te maken hebben, maar wel indirect.
Het gaat namelijk om het plan wat erachter zit en hoe jij jouw website daarvoor gaat inzetten.
Bekijk nog eens even onze toolspagina. Daar vind je er al een groot aantal.
Ervaringen van anderen …
Geschreven vanuit jouw toko
Dus als jij jouw website alleen maar hebt geschreven vanuit jouw onderneming, jouw praktijk of jouw toko, dan is dit inderdaad weggegooid geld en tijd.
Jouw website is voor de klant en niet voor jouzelf.
Vergeet de ‘mode’, als je denkt dat het ‘mode’ is om een website te hebben, maar gebruik hem juist nuttig.
En weet je niet hoe je dat moet doen?
Schakel dan een expert in voordat je doet wat zoveel ondernemers doen of gooi je geld meteen de put in.
Waarom kan ik dit niet gewoon zelf?
Super vraag!
Tuurlijk kun je dit zelf gaan uitdokteren.
Mogen we je een vraag terug stellen?
Waarom ben je nog steeds aan het lezen en zoeken?
Natuurlijk vinden wij het super als je bij ons komt aankloppen voor een website review.
Houd alleen wel rekening met het volgende.
Passen wij, Nicolette en Desiree, van Booest wel bij jou jij.
BELANGRIJK: als deze 5 bovenstaande punten niet voor jou van toepassing zijn ––> kijk dan vooral niet hier.
Maar, als je echt denkt, “Ja, dit past bij mij” en je wilt stappen zetten. Kom tot actie en klik direct.
[divider]
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’
Website tips #1 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Website tips #2 Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Website tips #3 Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt
Website tips #4 Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
Website tips #5 Een website is weggegooid geld Deze starten tip lees je nu.
Website tips #6 Heeft jouw website last van te weinig bezoekers en weet je niet waarom?
Website tips #7 De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden
Website tips #8 Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
Website tips #9 SEO wat is dat?
website tips #10 Wat anderen vinden van je website
Bewaren
Bewaren
7 goede ‘over ons’ pagina’s voorbeelden
Bedrijf starten, Blog, WebsiteLaat zien wie je bent
Doe jij dat al?
Laten zien wie je bent op je eigen website.
Op zoek naar voorbeelden voor een goede over ons/over mij pagina?
We schreven er al twee andere blogs over: ‘Hoe maak je een ‘over ons’ pagina?’ en Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt?
Dit is zijn een van de meest bezochte pagina’s van onze website.
En we krijgen ook veel positieve reacties op deze post.
Een veelgestelde vraag is dan ook vaak: hebben jullie ook voorbeelden van goede over ons pagina’s?
Ja hoor, die hebben wij en willen we graag met onze lezers delen. Er zitten echt leuke tussen!
7 voorbeelden
Hieronder zie je 7 voorbeelden (+ 2 bonussen) ter inspiratie voor je eigen ‘over mij’ of ‘over ons’ pagina.
Niet om te kopiëren natuurlijk.
Modelleren mag wel, en dus gebruiken om je eigen draai aan te geven.
Je kunt op iedere foto klikken om direct naar de voorbeeldpagina te gaan.
1. Blog Tyrant
Blog Tyrant
Blog Tyrant
2. Else Kramer
Else Kramer
3. Beautylab
Beautylab
4. Beatygloss
Beautygloss
5. Gummisig
Gummisig
6. Danielle Laporte
Danielle Laporte
7. Raising the Bar
Raising the Bar
Deel je eigen ‘over jou’ pagina
Het kan ook zijn dat je zelf al een hele toffe over ons/over mij pagina hebt en dat je die graag met ons wilt delen.
Doen! Deel je link van jouw pagina onder aan deze pagina en krijg zo meer exposure voor je website en jouw pagina!
Wil jij zelf een over ons pagina die net zo goed is al onze voorbeelden??
Twijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat hij moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download meteen dit waardevolle e-book.
Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Bedrijf starten, Blog, Bloggen, WebsiteHet is een enorme trend geworden: bloggen.
Het bloggen wordt ingezet voor verschillende doeleinden.
Ook onze website geeft het grootste deel van haar informatie via een blogvorm.
Maar ben jij therapeut of (para)medicus of misschien zelfs advocaat en en vraag jij je af of je met deze trend mee moet gaan en ook een blog moet starten?
Nee hoor, het is zeker geen must, maar het kan wel een heel positief effect hebben.
Voor deze beroepsgroepen kan bloggen een goede manier zijn om tactisch in te zetten bij de online presentatie van hun praktijk.
Verhogen vindbaarheid
Door te bloggen verhoog je jouw vindbaarheid.
En dat wil je graag, vindbaar zijn.
Als een toekomstige klant/patiënt jou niet vindt, zal hij ook nooit klant bij jou worden.
Zoeken via internet is tegenwoordig de belangrijkste manier om iemand te vinden.
Of gebruik jij zelf het telefoonboek nog regelmatig?
Ik niet.
Het afgelopen jaar heb ik geloof ik slechts 1x het telefoonboek gebruikt en dat was toen het internet plat lag.
Hoe gaan mensen dan zoeken op internet?
1. Ze hebben jouw naam gehoord
Als ze jouw naam via via hebben gehoord, gaan ze die naam intoetsen en komen ze meestal wel op jouw site terecht.
Ze bekijken dan jouw website en gaan kijken of ze aan het juiste adres zijn bij jou.
Het eerste wat bekeken zal worden is de homepagina.
Daar is de eerste blik meteen goud waard.
We schreven er een blog over: Maak een klanten aantrekkende homepagina.
Verder zullen ze ook zeker een bezoek gaan brengen op de pagina die over jou en eventueel jouw medewerkers gaat.
Ook hier vind je meer informatie ‘Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina’ en ‘Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt’.
Ze willen immers zien of ze met jou in zee willen gaan.
2. Ze hebben nog nooit van jou gehoord
Degene die zoekt heeft een probleem ergens mee. Anders zou hij niet gaan zoeken.
De zoeker gebruikt zoekwoorden die het probleem omschrijven of misschien zelfs al wel een behandelmethode waarmee hij van zijn probleem af wil komen. Voor deze zoekmethode kan een blog veel bijdragen aan de vindbaarheid van jouw praktijk.
Betere vindbaarheid via de zoekmachines
Wat kan een blog dan bijdragen op jouw website?
Een goed onderhouden blog met verschillende onderwerpen zal zorgen voor een hogere ranking van jouw website bij de zoekmachines zoals Google.
Dit betekent dat de naam van jouw praktijk sneller boven zal komen.
Interactie
Een blog kan ook uitnodigen tot interactie.
Men kan er vragen stellen of zelf kennis delen.
Door in gesprek te komen ga je vertrouwen opbouwen.
Je laat zien dat je kennis van zaken hebt of dat jij oog hebt voor wat de klant nodig heeft.
Doordat er vragen gesteld worden zie je ook meteen waarover je nog meer informatie zou kunnen geven.
Kennis delen
Ook dit is weer vertrouwen opwekkend.
Op basis van de kennis die je de klant geeft, kan deze een keuze maken of jij de juiste persoon bent om hem te helpen of dat hij bij jouw praktijk terecht kan.
Deze kennis delen via blogs kun je doen door bijvoorbeeld bepaalde ziektes te omschrijven met de bijbehorende klachten.
Je kunt daarbij ook eenvoudige doe-het-zelf oplossingen aanraden.
Een vriendin van ons maakt bijvoorbeeld gebruik van videoblogs, waarin ze laat zien hoe jij jezelf kunt masseren als je hoofdpijn hebt.
Andere voorbeelden van onderwerpen:
Ja, zul je zeggen, mooi allemaal, maar ik heb het al zo druk.
Daar heb ik geen tijd voor hoor!
Natuurlijk, dat is een hele legitieme reden om het niet te doen.
Als je klanten en inkomen genoeg hebt, houd je het gewoon zoals je altijd al deed!
Wil jij echt meer klanten?
Wil jij echter meer klanten, dan is bloggen een waardevolle bijdrage om meer klanten/patiënten te krijgen.
Bedenk wel dat het bijhouden van deze blog ook door anderen gedaan kan worden.
Je hoeft er niet eens voor op de praktijk te zijn.
Misschien zijn er wel meer mensen in jouw praktijk die een blog kunnen schrijven.
Je hoeft hem dan alleen voor publicatie nog zelf even na te lezen.
Of je spreekt de tekst in, die door een praktijkondersteuner uitgewerkt kan worden.
Met een beetje creativiteit kom je al een heel eind.
En bedenk eens dit:
door informatie te verschaffen kan dit weer voor een lagere werkdruk zorgen bij de assistentes.
Die geven aan de telefoon vaak veel informatie die je eigenlijk op een website of blog ook had kunnen zetten.
Dus waar wacht je op? Start vandaag je eigen blog.
Heb je inspiratie nodig over hoe je dit aanpakt?
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief die wij regelmatig versturen. Een nieuwsbrief vol met onderwerpen die je zullen inspireren en waarmee je de spirit om een bloglezer om te zetten in een klant behoudt.
{a816ar4777}
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:
Praktijk starten tips #8: Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf?
Foto’s toepassen in de marketing van je bedrijf
Blog, Bloggen, Fotografie, Social Media, WebsiteWij hebben onlangs nieuwe foto’s gemaakt voor onze website.
Dat brengt ons op het idee om het eens met je te hebben over onze Booest fototactiek die je kunt toepassen in jouw bedrijfs marketing.
Echt, foto’s doen meer dan je denkt.
Want zeg nou eerlijk, heb je ons ‘Booest zussen’ al eens in levende lijve ontmoet? Nee? En toch weet je waarschijnlijk al hoe wij eruit zien.
Je hebt een foto of filmpje van ons gezien en hebt zo jouw eigen gedachten over ons.
Wij zijn elke keer weer verrast van reacties van anderen. Mensen die wij zelf nog niet hebben gezien, maar zij ons wel.
Dat geeft meteen een connectie.
De kijker op je website heeft bij het zien van jouw foto dus ook al onbewust contact met je.
Klanten willen weten met wie ze van doen hebben.
Dat geeft vertrouwen en dat is wat je juist wilt bereiken: het vertrouwen van jouw toekomstige klant.
En ‘Trust is the new currency’.
Oog voor detail
Onderwerp je eigen website eens aan een onderzoek met oog voor detail.
Hieronder een aantal fotobloopers die wij helaas tegen komen en die eigenlijk gemiste kansen zijn.
Fotobloopers waardoor jij kansen mist:
Het internet wordt veelvuldig gebruikt om alvorens iemand te ontmoeten even een kijkje te nemen ‘wie’ die persoon nou eigenlijk is. Je maakt met de foto’s op je website een eerste indruk.
Als die niet een juiste foto is, dan sta je gelijk met punten achter.
En dat is zonde. Het maken en plaatsen van een goede foto op je website is niet veel moeite en het kost je ook niet veel.
Voorbeelden van foto’s die goed worden gebruikt:
En vergeet niet: A Picture is Worth a Thousand Words
Ik start een eigen onderneming en ik neem mee…
Bedrijf starten, BlogJe kent het wel. Je start een eigen onderneming of bent inmiddels al gestart.
Je biedt super producten aan.
Daarbij verleen je de service die je ook zelf wenst te ontvangen.
Maar het is net als in het spelletje: “ik ga op reis en ik neem mee…..”
Je weet het op een gegeven ogenblik niet meer, want er blijven maar nieuwe dingen bij komen.
Je bent op zoek naar hoe je jouw superproduct of dienst aan de man kunt brengen.
Je wilt beter worden in marketing. Je bent daarmee aan het worstelen.
Je vraag je af hoe je de social media kunt inzetten voor je bedrijf.
Je wordt overdonderd door alle mogelijkheden van de huidige techniek.
De techniek en eisen voor websites veranderen met het jaar.
Je merkt het zelf. Als je er niet in meegaat, blijven je resultaten achter.
Weet je wat? Je zou hier zomaar op de juiste plek kunnen zijn aanbeland!
Voel je jezelf aangesproken?
Stel je dan eens voor dat je een goed lopend bedrijf hebt, dat veel klanten aantrekt.
Je hebt klanten die bij je passen en die dol zijn op wat jij te bieden hebt.
Je hebt een inkomen dat je geen slapeloze nachten bezorgt.
Je hebt een plan dat gestructureerd is en dat jezelf rust geeft. Je weet waar je aan toe bent.
Je bent helemaal jezelf en je klanten waarderen jou daarom juist. Je sprankelt van energie en inspiratie.
Je werkt samen met anderen op een prettige manier, zonder concurrerend gevoel.
Dat voelt goed toch?
En ja, dat kan. Jij hebt het zelf in handen, eventueel met wat hulp van ons.
Hebben wij overeenkomsten met elkaar?
Wil je meer contacten in je buurt gaan maken?
Koop je je producten vaak bij lokale winkels?
Vind jij ook dat echte rijkdom zit in intermenselijk contact?
Heb jij genoeg van de oude gretige economie en besef je dat op dit moment een omslag gaande is?
Ben jij net als wij nieuwsgierig naar wat die veranderingen teweeg gaan brengen?
Dan ben je net als wij en wij maken graag contact!
Nicolette & ik (Desiree) inspireren ondernemers zoals jij, om echt stappen te gaan zetten en adviseren en coachen ze daarbij.
Wij houden met tientallen artikelen per jaar een blog bij om zoveel mogelijk ondernemers te laten groeien door onze kennis te delen.
Wij bieden producten en diensten aan, die jou helpen om strategieën te ontwikkelen, die jou in staat stellen om zonder pusherig te zijn een goed inkomen te hebben.
Sterker nog, een manier die geweldig bij je past en die je energie en balans geeft.
‘Trust is the new currency’, is ons motto.
We zijn erg benieuwd trouwens waar jij moeite mee hebt.
Waardoor wordt jij overweldigd in het aan de man brengen van jouw onderneming?
Voel je vrij om een paar regels tekst te schrijven hieronder.
Wil jij overigens bij jouw antwoord ook je foto hebben?
Kijk dan nog eens op ons artikel over het gebruik van de gravatar.
Het is niet moeilijk en je bevordert daarmee je zichtbaarheid en herkenbaarheid.
We horen het graag als het gelukt is. (en ook als het je niet lukt)
Super dat je de tijd hebt genomen om dit artikel te lezen en we ontmoeten je snel weer online!
Vraag jij je klanten om testimonials? 5 tips
Bedrijf starten, Blog, WebsiteJe weet wel…
aanbevelingen van tevreden klanten waarin ze vertellen over jou.
Testimonials op je website kan jou namelijk veel omzet opleveren.
Potentiële klanten kiezen veel eerder voor jou door het lezen van ervaringen van andere klanten.
Tijd dus om ook testimonials te gaan plaatsen.
Met onze tips en trucs moet het jou ook lukken.
Als een klant besluit dat hij/zij een probleem heeft, kijkt deze vaak eerst even op de website naar oplossingen in de buurt.
Waar kun je terecht? Wie spreekt jou aan?
Wat aanspreekt kan liggen aan een bepaalde sfeer die het bedrijf uitstraalt, of een bepaalde manier van werken zijn.
Maar wat bij voor de klant van een dienstverlener veel belangrijker is: hoe goed is dit bedrijf of deze persoon?
En doe ik er juist aan om voor deze onderneming of persoon te kiezen?
Als het oog dan valt op aanbevelingen van andere klanten geeft dat vertrouwen.
Plotseling is dit bedrijf een stuk aantrekkelijker geworden.
Zo werkt het gewoon!
Wil jij meer klanten naar je toe trekken?
Dan is het heel belangrijk om ijzersterke testimonials van eerdere klanten te verzamelen.
Testimonials werken, omdat bij verkoop alles draait om vertrouwen.
Mensen willen best graag klant zijn, maar niet al te veel risico lopen.
Zeker in deze tijd wil je niet het risico lopen dat je je geld bij de verkeerde besteedt.
Testimonials helpen om het risico voor de klant te verminderen.
Ze overtuigen, omdat ze een onafhankelijke derde partij aan het woord laten: iemand die al ervaring heeft met jouw praktijk.
Dat is geloofwaardiger dan als je ZELF zegt hoe goed je bent.
De andere reden dat testimonials werken, is omdat ze een verhaal vertellen.
Ze vertellen het verhaal van iemand die in een vergelijkbare positie is als je klant.
Verhalen spreken rechtstreeks de klant aan en hebben daarom een grote overtuigende kracht.
Maar natuurlijk is de ene testimonial de andere niet.
De vraag is wat je kunt doen om een testimonial te maken die echt overtuigend is en klanten tot kopen aanzet.
Aanwijzing 1. Schrijf je testimonial zelf en vraag je klant om toestemming
Wat vaak minder goed werkt, is om je klant te laten schrijven.
Klanten schrijven vaak dingen waar je niet zoveel aan hebt, bijvoorbeeld: “Ik ben heel goed geadviseerd, mijn klachten zijn duidelijk verminderd. Ik raad iedereen deze persoon aan”.
Aardig natuurlijk om te horen, maar echt overtuigingskracht heeft zo’n getuigenis niet.
Verder vinden mensen het vaak ook moeilijk om zelf een testimonial te schrijven.
Je wilt ze natuurlijk niet opzadelen met een rot karweitje.
Soms beloven klanten het ook dat ze een testimonial zullen schijven, maar dan vergeten ze het.
Wat je dus beter kunt doen is je klant opbellen en wat concrete vragen stellen, de testimonial vervolgens zelf schrijven en de klant om toestemming vragen.
Het voorbeeld hiernaast is een spontane testimonial. Wees er zuinig op en bedank de klant ervoor.
Aanwijzing 2. Vraag om een testimonial op het moment dat een klant zijn enthousiasme uit
Therapeuten vragen ons vaak af of hun klanten zo’n testimonial wel willen geven.
Nou wij kunnen je verzekeren dat de ervaring is, dat tevreden klanten dat vaak zelfs leuk vinden om te doen. Dan kunnen ze ook weer iets terug doen voor jou. Het juiste moment om er naar te vragen is als klanten hun enthousiasme over jouw service of producten uiten.
Overigens geldt dit ook voor allerlei andere dienstverleners zoals accountants, advocaten, mediators, belastingadviseurs.
Aanwijzing 3. Zorg dat je testimonials bewijs leveren, dat jij ook waar maakt wat je belooft
Goede testimonials moeten overeenstemmen met wat je belooft.
Stel dat je een voetreflextherapeut bent die belooft dat je geld terug krijgt als klanten niet tevreden zijn, dan zal de testimonial daarvan het bewijs moeten leveren. Stel dat jij als advocaat een maximum rekent voor een bepaald pakket van diensten (zgn. fixed fee), laat dat dan zien in de testimonial zoals bijvoorbeeld: “Ondanks dat wij een complexe zaak hadden en er veel tijd mee gemoeid was, betaalden we gewoon het afgesproken maximum tarief.”
Aanwijzing 4. Laat ook zien dat sommige klanten in éérste instantie niet meteen tevreden waren
De meest overtuigende testimonials zijn die over iets wat niet goed ging.
Waar de klant in éérste instantie ontevreden of teleurgesteld over was en wat jij heel goed hebt opgelost.
De klant vertelt dat hij/zij nu heel tevreden is.
Een voorbeeld zo’n testimonial van deze klant:
Waarom is dit effectief om te doen?
Je klanten komen zo te weten, dat jij ook best een fout kan maken, maar er wel alles aan doet om het op te lossen.
Ze krijgen er nu vertrouwen in dat, mocht dit probleem ook bij hen spelen, jij dit ook voor hun gaat oplossen.
Aanwijzing 5. Geef meer geloofwaardigheid aan je testimonial door de naam (en misschien zelfs een foto) van je klant te vermelden
Hierdoor laat je zien dat de testimonial van een echt persoon komt en je ‘m niet zelf verzonnen hebt.
Daarnaast herkent je (potentiële) klant misschien wel zijn collega of iemand uit de straat en dit geeft dus nog meer vertrouwen.
Deze 5 Aanwijzingen gaan je helpen om goede testimonials van jouw klanten te krijgen.
Deze blogpost is oorspronkelijk geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodelleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is, dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden.En nu jij!
Hoe zit het met jouw testimonials?
Heb jij al testimonials?
Durf je ernaar te vragen?
Heb jij wel testimonials en laten ze dan zien hoe de klant over jou denkt?
Vertel je ervaring hieronder.
Leuk voor ons en voor jezelf is het ook nog eens een extra manier om klanten te trekken.
Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken.
In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!
Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:
Praktijk starten tips #8: Moet ik ook gaan twitteren als bedrijf?
Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
Blog, Bloggen, Branding, Fotografie