Wanneer zegt een klant ja tegen jou?

, ,
ja-ik-wil

De 4 stadia

Vraag jij je weleens af: “Hoe wordt iemand klant?”[custom_frame_right]ja-ik-wil[/custom_frame_right]

In veel gevallen is dat moeilijk te zeggen, want het is eigenlijk een proces in het hoofd van jouw potentiële klanten.
Toch zijn er 4 stadia die iemand over het algemeen doorloopt  voordat hij bij jou klant wordt.

 

1. Bewustwording

Jouw potentiële klanten worden zich pijnlijk bewust van de problemen waar ze mee worstelen.[pullquote style=”right” quote=”dark”]Hoe wordt iemand klant?[/pullquote]
Iemand dient eerst meer bewust te zijn van de “pijn” om te kunnen veranderen, want verandering is iets wat ze liever vermijden.
Ze moeten echt gaan verlangen naar jouw oplossing en klaar zijn om te investeren in verandering.

2. Hoop

Ze krijgen hoop op een betere situatie.
Wat is hun droom?
Wat zijn de resultaten die ze graag zouden willen?
Dit is waar jij hun verlangen kunt aanwakkeren en hen hoop kunt geven dat een nieuwe en betere situatie echt MOGELIJK is.

3. Vertrouwen

Ze krijgen vertrouwen in jou en jouw oplossing.
Ze gaan zien dat jij de beste persoon bent om hen te helpen bij deze verandering.
Je potentiële klanten voelen een klik met jou als persoon.
Ze hebben het gevoel dat jij hen begrijpt en weet wat zij nodig hebben.
Jij bent ook de persoon die hun kwaliteit en resultaten kunt geven.

4. Opwinding of juist rust

Je potentiële klanten zijn echt verheugd en opgewonden.
Klaar om de volgende stap met jou te zetten.
Deze beslissing geeft hen soms ook juist rust in plaats van opwinding.
De kogel is door de kerk. Eindelijk gaat er aan hun problemen gewerkt worden.
Ze zijn hongerig naar jouw oplossing en die willen ze nu!
Ze zijn gretig om verlost te zijn van hun problemen en willen inspirerende resultaten door jouw hulp.
Jij hebt hen eigenlijk geholpen JA tegen zichzelf te zeggen en de hulp te aanvaarden die ze nodig hebben om de verandering te bewerkstelligen.

Wat kun jij als therapeut hiermee?

In sommige situaties, zullen jouw klanten in het 1e stadium al binnenlopen.
Ze weten wat het probleem is en weten dat ze moeten veranderen.
Soms komen ze binnen in het 2e stadium.
Ze weten dat verandering nodig is en weten ook dat het mogelijk is.

Het is nu aan jou om ervoor te zorgen dat jouw klant alle stadia doorloopt.
Hiervoor heb je dus marketing.

Waar jij met je marketing gaat starten hangt af van in welk stadium jouw potentiële klant zit.
Kijk daar eens goed naar en vraag jezelf af in welk stadium jouw potentiële klanten zitten en waar jij jouw marketing op richt.

Het kan vaak best wel even duren voordat jouw klant deze stadia doorlopen heeft.
Het stadium dat het meeste tijd kost is het 3e: het opbouwen van vertrouwen.
Vertrouwen opbouwen is het fundament van elke onderneming.
Dit kan op zoveel verschillende manieren gedaan worden, maar het moet wel gebeuren.
Je klant zal namelijk nooit in de opwindingsfase komen zonder vertrouwen.

De meeste ondernemingen blijven steken op het eerste level

Ze praten niet over de echte problemen waar hun ideale klanten mee worstelen.
In plaats daarvan begint hun website of folder met:
“Ons bedrijf is ……..” en verder gaat het over het bedrijf in plaats van over de klant.

Als jij je klant dus niet in het 1e stadium kunt krijgen – dat hij zich bewust wordt dat er een probleem is – zal hij nooit in beweging komen.
Er gebeurt dan helemaal niets.

De Therapeut van de Toekomst

Wil jij hierover meer leren en ontdekken hoe jij je klanten door de verschillende stadia kunt krijgen dan is ons komende Event daar een goede gelegenheid voor.
Op 26 september 2013 organiseren wij namelijk: De Therapeut van de Toekomst.
Inschrijving hiervoor is nog mogelijk tot en met 4 september 2013.

Lees hier meer over dit event:

[custom_button text=”klik!” title=”klik!” url=”http://new.booest.nl/de-therapeut-van-de-toekomst/” size=”medium” bg_color=”#FF5C00″ text_color=”#FFFFFF” align=”left” target=”_self”]

 

Voorafgaand aan dit event kun je ook nog ons gratis Webinar bijwonen:
“Zonder verzekeringsvergoedingen moeilijk klanten krijgen? 3 misverstanden waardoor jouw praktijk klanten misloopt
woensdag 28 augustus 2013 bijwonen van 20.30 tot 21.30 uur.
Schrijf je hiervoor in via deze link.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *