Massale klanten toeloop op je nieuwe website
Na de lancering van je nieuwe website val je meestal in een soort van gat.
De ‘baby’ is geboren, het ei gelegd en iedereen mag weten dat je website gelanceerd is.
Natuurlijk plaats je trots een berichtje op Facebook.
Joehoe….. mijn website is online.
En dan maar wachten tot de klanten toe komen stromen.
Zo gaat het vaak en we zien dit dan soms ook met lede ogen aan.
Wat doen namelijk de vrienden en familieleden?
De meesten zullen zeggen: prachtig, goed gedaan joh, leuk.
Je kent ze wel dit soort reacties.
Zijn deze mensen dan eerlijk? Menen ze echt wat ze schrijven?
Het kan ook zijn dat ze helemaal niet reageren, want ze vinden je website misschien maar zo zo.
Een kenmerk van vrienden, collega’s en familieleden is namelijk dat ze jou niet willen kwetsen.
We schreven er al een blogpost over: belemmeren naasten jouw succes als onderneming?
Deze week zag ik het weer gebeuren. Een onderneemster had een nieuwe website en kondigde dit aan op Facebook.
Natuurlijk ging ik eens een kijkje nemen en ik schrok eigenlijk erg.
Het is geen goed visitekaartje.
Er stond niet op wat er op zou moeten staan, het lettertype was haast onleesbaar, de domeinnaam was niet congruent met de titel van de blog, er stonden geen goede foto’s op. Jammer, jammer, jammer.
De klanten zullen echt niet toe gaan stromen op basis van deze website.
Een gemiste kans
Natuurlijk schreven een paar Facebookvrienden een commentaar als bovenstaand genoemd.
Maar verder bleef het stil. Mijn feedback (heb het echt netjes gehouden) werd verwijderd.
Vreemd, want deze onderneemster staat in mijn lijst van persoonlijke vrienden op Facebook en zij staat ook al lang op onze nieuwsbrieflijst.
Ze heeft dus regelmatig allerlei waardevolle tips van ons gekregen.
Hoe komt het dan dat deze nieuwe website, zowat alle fouten in zich heeft die je maar kunt bedenken?
Eigenlijk bemerkte ik bij mezelf wat teleurstelling. Ik ken deze dame namelijk persoonlijk en vind haar heel aardig!
Ze verdient het gewoon om een mooie, goed ingerichte en goed werkende website te hebben.
Misschien gaven we toch nog te weinig tips, of waren ze niet duidelijk?
Of ze heeft gewoon niet geluisterd.
Dat laatste zou jammer zijn, maar is hoogstwaarschijnlijk wel het geval.
Voor het maken van de website is niet goed nagedacht en was misschien ook niet goed bekend wat er in de website zou moeten staan.
Ze heeft nu geld uitgegeven voor iets, wat echt niet gaat werken.
Terwijl ze beter iets meer moeite, energie en geld had kunnen steken in zich grondig voorbereiden op het maken van de website.
Oké, dan. Weet je wat we gaan doen?
We gaan een checklist maken die je kunt gebruiken bij het opmaken van je website.
En die kun jij dan weer gebruiken.
Hij zal je niets gaan kosten, helemaal gratis.
Dus, kijk alvast uit naar onze volgende blogpost en abonneer je intussen op onze nieuwsbrief door het downloaden van onze quotes of facebooktips.
Zit jij trouwens zelf ook een beetje te dubben over je website en vraag je je af wat jij zou kunnen verbeteren?
Wij kunnen je nog zo veel tips op ons blog geven, je ziet het vaak zelf niet.
Investeer daarom in een website review van ons, waardoor jij in 3/4 uur meteen een heel stuk verder bent en meteen verbeteringen kunt gaan aanbrengen.
Boek een website review.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!