Laat jouw praktijk groeien, klanten genoeg

,
praktijk groeien

Echt, er zijn klanten genoeg voor jouw praktijk.praktijk groeien

Als gevolg van de crisis neemt het aantal mensen met stress toe. Mensen weten niet waar ze aan toe zijn en zijn bang hun baan te verliezen. Dat leidt tot lichamelijke en psychische klachten, blijkt uit onderzoek van Toon Taris, arbeids- en organisatiepsycholoog. Volgens het CBS is gaf in 2011, 13 % van de werknemers aan burn-outklachten te ervaren. Op een totaal van ruim 7 miljoen werknemers in Nederland komt dit neer op ruim 900 duizend personen.

Genoeg mensen dus, om als therapeut of zorg ZZP-er te kunnen helpen bij hun problemen of beter bij het voorkomen ervan. Laat je praktijk groeien met klanten die bij jouw passen.

Maar hoe trek je dan de klanten aan die bij jou passen?

Eigenlijk werkt het heel simpel. Gewoon stap voor stap te werk gaan.

Niet met moeilijke wetenschappelijke modellen. Je kunt het gewoon bedenken met een jan-boeren-fluitjes-theorie of zo je wilt beter met je boeren verstand.

Zoals we in ons vorige blog al schreven, gaat marketing vooral om connecties. Dat houdt in dat je connectie (marketing) activiteiten zoekt die je leuk vindt om te doen, die je energie geven en  dus bij je passen. Dat heeft tot gevolg dat jouw buurt of de gemeenschap waarin je begeeft, weet wie je bent en wat je doet.

Maar hoe doe je dat dan?

Hier zijn 5 stappen:

  • Ontdek welke mogelijkheden er zijn voor jou om klanten te krijgen.
  • Pik de leukste eruit.
  • Visualiseer hoe jouw ideale klant erop zou reageren. Pik die activiteiten eruit waarvan jij denkt dat jouw ideale klant ze leuk en aantrekkelijk vindt.
  • Zie uit te vinden wat je nodig hebt om deze activiteiten te doen. Bijvoorbeeld, wat je moet leren. Of wie je erbij kan helpen.
  • Plan deze activiteiten in je agenda. Doe het ook werkelijk. Ga werken aan je naamsbekendheid.

 

Echt, potentiële klanten wachten op wat jij te brengen hebt. Laat weten dat je bestaat en dat jij er bent om hen te helpen bij hun problemen.

Deel jouw plannen met ons

Heb je al plannen gemaakt? Deel het met ons. Schrijf ze hieronder in de reactiebalk en laat ons deelgenoot zijn van jouw acties.
Door te reageren, ga jij deel uit maken van onze gemeenschap, zodat jij ook zichtbaarder wordt.

Ps. Voel je dat je een peper nodig hebt ?

Kun je wel een peper in je gat gebruiken of net dat zetje in je rug om echt tot actie te komen?

Waarom neem je niet eens een kijkje bij onze Treasure Hunting Tour om te ontdekken of het iets voor je kan zijn.

Je hoeft alleen maar even te klikken….

 

2 antwoorden
  1. Arianne van Kleef
    Arianne van Kleef zegt:

    Dat is grappig, voor de doelgroep die jullie in deze blog noemen, mensen met stress of burn-out, ben ik nu juist plannen aan het maken over hoe ik wat ik te bieden heb precies in het vat ga gieten! Na de ingredienten in het vat te hebben gegoten en flink doorgeroerd te hebben, wordt het daarna in een mooie vorm gegoten en aangeboden aan de doelgroep….wordt vervolgd!
    Enkele ingredienten kunnen zijn: betrokkentijd,ambulante begeleiding thuis of op locatie, ondersteunen van de stressklieren (dus ook het lichaam krijgt behandeling, erg belangrijk!), positiviteit en inspiratie. Andere ingredienten gewenst? Ik hoor het graag!
    Hartelijke groet, Arianne van Kleef

    Beantwoorden
    • Nicolette Boes
      Nicolette Boes zegt:

      Hoi Arianne,
      Leuk dat je reageert op onze blog.
      Gefeliciteerd dat je je ook op deze manier zichtbaar wilt maken.

      Je hebt dus een goede doelgroep gekozen, maar misschien zou je hem nog wel wat kunnen verkleinen, zodat de lezer op jouw website zich echt aangesproken voelt door jou en weet dat jij de specialist bent, waar hij/zij moet zijn?
      Overigens, kijk ook even bij onze blog over Gravatar, zodat wij de volgende keer jouw gezicht ook zien bij deze post.
      Dat verbetert jouw zichtbaarheid in ieder geval.

      Voor verdere hulp of steun bij het aantrekken van je klanten weet je ons te vinden hè?

      Met warme groet,
      Nicolette

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *