Hoe foto’s het werven van klanten makkelijker kunnen maken

, ,

Het zal wel in de genen zitten van ons Boezen, want wij lopen allebei vaak met onze camera te zeulen. Ja, zeulen in ons geval, want we hebben ieder inmiddels een aardige camera met dito lenzen en een mooie tas om alles in op te bergen.

Onze vader was degene die ook altijd met zijn camera liep en voor iedereen foto’s nabestelde.

Gelukkig is nabestellen in de huidige tijd niet meer nodig. Delen van je foto’s gaat heel makkelijk met die digitale fototechnieken. Zelfs onze mobiele telefoons zijn uitgerust met prima camera’s, dus in principe hoeven we nooit verlegen te zitten om een snapshot te maken.

Booest fototactiek

Jarenlang hebben wij foto’s opgeslagen om ooit nog eens te kunnen gebruiken. Dat komt de laatste tijd goed van pas, want sinds we op onze Booestblog schrijven putten we continu uit onze eigen foto’s. Naast het feit dat deze foto’s onze website een persoonlijk tintje geven, hebben we zo ook niet te maken met allerlei auteursrechtelijke problemen. Deze manier van werken maakt deel uit van onze Booest fototactiek.

Waarom maken wij veel gebruik van foto’s en waarom raden we jou dat ook aan?

  • Foto’s kunnen je helpen een beter beeld van iets te krijgen
  • Zelfgemaakte foto’s geven een persoonlijk tintje
  • Foto’s geven vertrouwen (zeker als ze zelfgemaakt zijn)
  • Het is bewezen dat posts op sociale media beter gelezen worden als er een foto bij zit (wij hebben dat zelf ook onderzocht op onze Facebookpagina en het klopt)
  • Een boodschap kan beter blijven hangen als er een foto bij zit
  • Een foto inspireert
  • Een foto kan je een goed gevoel geven
  • Foto’s beïnvloeden de lezer/kijker

Wij raden jou het gebruiken van foto’s dus aan, omdat dit nu allemaal precies is, wat jij met je website of ander reclame materiaal wilt bewerkstelligen: vertrouwen wekken en dat mensen jouw boodschap onthouden.

In het boek: Eyetracking Web Usability van Jacob Nielsen is onderzocht welke foto’s wel en niet werken op internet.

Welke foto’s worden niet of slecht bekeken op het internet?
  • Met een laag contrast (korrelig)
  • Van slechte kwaliteit: onscherp & vage kleuren
  • Rommelige
  • Met een drukke achtergrond
  • Die lijken op een advertentie
  • Die weinig of geen relatie hebben met de inhoud van de pagina
  • Niet inspirerend
  • Stockfoto”s
  • Kil, nep of “glad”
  • Verkleinde foto’s
Dit soort foto’s en beelden  worden wel bekeken:
  • Kwalitatief goede foto met een hoog contrast
  • Scherp & kleurrijk
  • Uitgesneden foto’s (i.p.v. verkleind)
  • Niet te gedetailleerd
  • Rustige achtergrond
  • Goed passend bij je content
  • Echt aantrekkelijke foto’s
In echt aantrekkelijke foto’s zie je:
  • (Glim)lachende mensen
  • Mensen die naar de camera kijken of  hun gezicht naar de camera gericht hebben
  • Sexy lichamen en lichaamsdelen
  • Smakelijk uitziende objecten
  • Heldere instructies en informatie

Wil jij klanten aantrekken met jouw website of ander reclamemateriaal?

Kijk dan eens kritisch naar jouw website en ga snel aan de slag met het maken van klanten aantrekkende foto’s. Met deze foto’s kun jij dan jouw websitebezoeker een betere indruk geven over jou en wat jij te bieden hebt, waardoor hij sneller voor jou zal kiezen dan voor een ander, waar hij geen indruk van krijgt. Lees onze blog over website verbeteringen er nog eens op na.

 

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *