Facebook Foto tip deel 1

,

Heb jij genoeg foto ideeën voor je Facebook bedrijfspagina?

Facebook fototip 1Heb jij een Facebook bedrijfspagina en vraag jij je ook keer op keer af wat voor een foto je nu weer zal gaan posten?
Vraag jij je ook af wat een goede foto Facebook post is?

Toen Booest net een bedrijfspagina had, bleek dat best lastig.
Zeker als je net gestart bent, heb je vaak nog niet zoveel om te vertellen.
Dat denk je dan, want eigenlijk zijn er ideeën genoeg om posts te plaatsen om te vertellen over jou en jouw bedrijf/praktijk. Daarom hebben wij voor jou een Facebook Foto tip.

Goed fotogebruik

Door goed foto gebruik vergroot je de zichtbaarheid en vindbaarheid van jouw bedrijf.
Je kunt hierdoor meer emotie in je posts brengen.
Het blijkt dat emotie in een post erg gewaardeerd wordt door de Facebook Fans.
Als een post gewaardeerd wordt krijgt hij meer likes en wordt hij vaker gedeeld en dat is precies wat je wilt.
Je creërt meer betrokkenheid bij je lezers.

In onze blogpost ‘Hoe foto’s het werven van klanten makkelijker kunnen maken’ kun je er meer over lezen over de redenen waarom wij je aanraden om foto’s te gebruiken.
Wist je overigens dat Facebook fotoposts meer laat zien aan jouw volgers dan tekstposts?

Hoe gebruik je foto’s op Facebook?

Wij schreven hierover een ebook “50 Foto ideeën voor je Facebook bedrijfspagina”.
In principe kan elke ondernemer hier zijn voordeel mee doen, maar zeker ook voor  therapeuten, zzp’ers en zorgondernemers is het gebruik van foto’s heel erg geschikt.

Voor deze doelgroep is het opbouwen van vertrouwen bij jouw potentiële klanten een heel belangrijk aspect.
Hier kan het gebruik van foto’s heel goed bij helpen.
Door het gebruik van foto’s kan de lezer een goed beeld krijgen van wie jij bent, waar jij voor staat, wat jouw bedrijf aanbiedt, voor welke problemen hij bij jou terecht kan, etc.

Omdat er achter elke tip uit ons e-book  een reden zit, willen wij hierover in onze blog wat meer uitleg geven.

Dit keer onze 1e tip:

Waar ben je naar toe geweest of waar ga je naar toe?

De foto die wij bij deze tip gebruiken, is gemaakt onderweg naar een bedrijfsbijeenkomst.
We schreven erbij wat we gingen doen.
Je kunt natuurlijk ook een foto maken als je ergens bent en deze achteraf posten.

Zo’n Facebook fotopost kan een aantal effecten hebben.
Misschien gaat de persoon die het leest ook wel daarheen en kunnen jullie elkaar ontmoeten.
Je kunt al voordat je vertrekt contact maken/netwerken.

Door te vermelden waar je naar toe gaat of bent geweest, kun je nieuwsgierigheid opwekken.
Deze nieuwsgierigheid zorgt ervoor dat men je blijft volgen, omdat ze bijvoorbeeld willen weten hoe het verder gaat of wat er volgt.
We noemen dit ook wel zaaien. Je strooit alvast wat met halve berichtjes, die nieuwsgierig maken naar meer.

Zo’n post kan ook laten zien dat jij ergens ervaring mee hebt opgedaan. Bijvoorbeeld als je ergens op een cursus was.

We laten het verder aan jouw eigen creativiteit om uit te vinden hoe jij deze tip verder kunt gebruiken.
Wat je tekst gaat worden en wat voor foto je gebruikt. Probeer hier een eigen stijl in te gaan ontwikkelen.

Dus ga snel aan de slag met onze 1e tip en maak morgen een leuke post met waar jij naar toe gaat of ging.
Wij zijn benieuwd.
Als je een leuke post hebt gemaakt, deel hem dan met ons door hem met ons te delen hier onderaan deze blog.

Mocht je nu nog meer ideeën willen, dan hebben wij voor jou en extraatje.
Je kunt een preview van ons ebook ontvangen in de vorm van de eerste 15 tips.

preview ebook


p.s. Vergeet niet onze Facebookpagina een ‘like’ te geven, zodat je ook op Facebook van onze community gebruik kunt maken om jouw praktijk te promoten en inspiratie op te doen.

 

 

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *