Crisis: nooduitgang voor therapeuten deel 2: Aanbevelingen

,

 Inderdaad: het is crisis, en toch heb jij besloten dat je ervoor gaat.doorverwijzing
Jij wilt van jouw praktijk een succes maken!

Met alle technieken zoals internet en Social Media die we tegenwoordig hebben, is een van de oudste wegen om klanten te krijgen nog steeds:
aanbevelingen of doorverwijzingen door anderen.
Deze manier werkt nog steeds heel goed voor therapeuten en zorgondernemers.
Er zijn zelfs ondernemers die verder geen reclame willen of hoeven te maken, maar alleen maar klanten krijgen via aanbevelingen (mond-tot-mond reclame) of doorverwijzingen.

Aanbevelingen krijg je van:

  • mensen uit jouw netwerk die jou en/of jouw werk goed kennen
  • nieuwe klanten
  • bestaande klanten
  • oud-klanten

Doorverwijzingen krijg je van:

  • collega’s
  • andere professionals

Hoe succesvol zou jouw bedrijf zijn als je op dit moment alleen klanten krijgt via aanbevelingen of doorverwijzingen?
Wat zou je dan minder succesvol zijn?
Heb je daar weleens stil bij gestaan?

Vergeet niet dat jij degene bent die achter het stuurwiel zit.
Jij kunt zelf de realiteit creëren van een succesvolle praktijk via aanbevelingen (mond-tot-mond reclame) of doorverwijzingen en dat is in deze tijd van crisis positief nieuws.
Je kunt zelf niet achterover leunen en verwachten dat mensen jou gaan aanbevelen of klanten aan jou doorverwijzen omdat jij een aardig persoon bent.
Je zult er echt zelf iets aan moeten doen.

Je zult zelf op een consistente manier zaken moeten gaan aanpakken om de resultaten te krijgen die je zelf wilt.

Wij geven je 6 tips om van jouw praktijk een doorverwijzings- of aanbevelingsmagneet te maken.

#1. Creëer een soort “rode loper gevoel” voor jouw cliënten.

Stuur nieuwe klanten een soort van welkomstcadeau voor hun nieuwe klandizie. (ja, ook wij hebben een cadeau voor jou)
Maak gebruik van speciale dagen (algemene feestdagen, seizoenen, verjaardag van je bedrijf of jouw eigen verjaardag).
Geef de klanten een soort van vraagbaak waarbij ze terecht kunnen met hun vragen of waarin ze al hun vragen beantwoord zien.
Blijf uitkijken naar mogelijkheden hiervoor.

#2. Als je een fout maakt, doe er niet moeilijk over en herstel hem.

Iedereen maakt fouten
Ga geen excuses maken
Geef niemand de schuld
Maar zorg ervoor dat het goed komt.
Als je dit doet, zal dat veel zeggen over jouw integriteit en het herinnert jouw cliënt eraan, dat jouw focus echt ligt bij het tegemoet komen aan de noden van de klant.

#3. Zorg ervoor dat jij zelf ook een van de bronnen bent

Onderzoek welke andere oplossingen of behandelmethodes jouw cliënten nodig hebben of wie jouw cliënt ook goed zou kunnen helpen.
Geef jouw cliënten verschillende keuzes.
Verwijs jouw cliënten naar de hulp die zij nodig hebben.
Als jij het idee bent dat jij dat niet bent, verwijs dan door. Dat is zeker voor jou ook positief.

#4. “Overpresteer” bij elke mogelijkheid

Geef een verrassingscadeau of een onverwachte bonus.
Neem extra tijd voor je klant.
Werk om waarde voor je klanten te creëren en zorg dat je hen van dienst bent.
Je zult beter in de gedachten blijven, waardevoller zijn en een doorverwijzing of aanbeveling waard zijn.

#5. Leg uit wie jouw ideale klant is en waarom

Vertel hen waarom zij een ideale klant zijn voor jou en waar ze op moeten letten als ze bij een ander klant zouden worden.
Vertel je klant hoe zij anderen uit hun netwerk kunnen laten kennis maken met wat jij te bieden hebt.
Als jij hen de sleutels geeft waar ze naar moeten kijken en hen leert hoe ze naar jou kunnen verwijzen, is de kans groter dat ze een verwijzing doen.

#6. Pak je moment

Zoek het beste moment uit voor het vragen om een aanbeveling of een doorverwijzing.
Maak gebruik van het feit dat ze op dat moment super tevreden zijn, je zelfs aan het prijzen zijn.
Of direct na het moment dat ze klant zijn geworden.
Ga niet pas referenties vragen als jouw klant geen klant meer bij jou is, maar juist als je dat warme contact nog hebt.
Vraag je cliënt ook om feedback: wat vindt hij en wat kan er beter, of wat zou hij nog meer willen.
Bedank je cliënt voor zijn/haar feedback en vraag: “Wie ken je nog meer die op zoek is naar die en die resultaten.
Smeed het ijzer als het heet is!

Wat zal er gebeuren?

Wij weten zeker dat jij een stroom van doorverwijzingen en aanbevelingen krijgt:

  • Als jij topkwaliteit en uitstekende service verleent
  • Goede oplossingen biedt voor de problemen van de klant.

[message type=”custom” width=”100%” start_color=”#FFFCB5″ end_color=”#FFFCB5″ border=”#BBBBBB” color=”#333333″]

Wij bevelen aan:

Dit boek wordt uitgegeven door Uitgeverij Ria Kaashoek en is onlangs in het Nederlands vertaald en opnieuw uitgegeven.
Het boek Wetten van de Winnaars is een perfect stappenplan op weg naar een verandering van je gedachten. En met het veranderen
van je gedachten verandert je gedrag, de manier waarop je naar je leven en gebeurtenissen kijkt. Het is de weg naar het leven
van
een winnaar.
Naast dit boek is er ook een bijbehorend werkboek.Kiezen-voor-Groei-Ria-Kaashoek
Het Praktijkboek biedt praktische ideeën om de principes van Wetten van de Winnaars in jouw dagelijks leven in praktijk te brengen.
Het bevat opdrachten en activiteiten die aansluiten bij elk hoofdstuk van het boek en is een extra hulpmiddel in het leerproces te leren
omgaan met problemen en situaties in het alledaagse leven. Dankzij de oefeningen kom je veel over jezelf te weten, word je je bewust
van de gedachten die je hebt en hoe een verandering van gedachten voor een andere wereld en werkelijkheid zorgen.

Dit boek bevelen wij aan omdat het handzame stappen geeft die elke therapeut of coach heel goed kan gebruiken bij bewustwordings- en veranderingsprocessen.
Voor iedereen met een doel is dit een makkelijk te lezen en direct te gebruiken boek.
Ben jij écht vastberaden om de verandering in je leven te maken, dan is het praktijkboek een onmisbaar hulpmiddel. Op voorwaarde dat je er ook echt gebruik van maakt, want denken is nog niet doen…….

Ter introductie worden het boek en werkboek op dit ogenblik voor een actieprijs samen verkocht: KLIK HIER

[/message]

2 antwoorden
  1. Anouk
    Anouk zegt:

    Ik vind deze adviezen enorm waardevol voor mij, als starter, maar dit is ook absoluut de moeite waard voor iedere ondernemer! Super bedankt voor het delen van dit soort informatie!

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *