Booest op training

, ,

Ook coaches worden gecoachtBooest.

Je kent de uitspraak misschien wel dat de slechtste patiënten artsen zijn.
Terwijl je zou denken dat zij toch wel zouden weten wat het beste is bij een bepaalde ziekte en dat zij voor zichzelf ook doen wat goed is voor henzelf.
Niets is minder waar.

Zo is het ook bij coaches en therapeuten.
Je kunt jezelf niet coachen of genezen.
Daar heb je een ander voor nodig.

Booest op training

Als je stappen wilt maken met je bedrijf en focus wilt krijgen is het dus goed om in jezelf te investeren door een coach te nemen.
Waarom zou een klant in jou willen investeren als je zelf niet bereid bent om in jezelf te investeren?

We ontdekten daar bij onze coaches dat wij er goed aan hebben gedaan om te kiezen voor onze doelgroep: therapeuten.
Hierover vertellen wij je in onze volgende blog meer.

Het bleek ook dat we onszelf al een aantal maanden al flink zichtbaar hebben gemaakt.
De video’s die we hebben gemaakt hebben daar flink toe bijgedragen.
Jij kunt jezelf ook zichtbaarder maken door een video te maken en daar hoef je echt geen dure apparatuur of filmstudio voor te hebben.

Kijk maar eens naar onze video boodschap uit Noordwijk.

Nicolette & Desiree

{a816ar4777}

Marketing Web

Marketing kijk er anders tegenaan: 8 redenen!

, ,

Marketing is hetzelfde als het maken van verbinding.

Marketing Web

Zie jij Marketing als een vies woord? Het idee van een spin die zijn klanten moet vangen in zijn web?
Wij zien dat anders.
Als je marketing ziet als verbinding maken met anderen, wordt het ineens een stuk makkelijker.

Reden #1: In opleidingen leer je theorie en therapeutische toepassingen, maar bij de meeste ervan leer je niets over hoe je cliënten voor jouw praktijk kunt aantrekken.

Dus als reclame maken of marketing voor jou of jouw praktijk ervoor zorgt, dat je een beetje slap in de knieën wordt, is dat niet zo gek.
Maar raad eens wat?
Jij maakt geen reclame voor jou of jouw praktijk – jij laat simpelweg mensen in jouw omgeving weten, dat als zij ergens last van hebben, jij er bent waar ze terecht kunnen!
Als je het zo bekijkt, is marketing eigenlijk, verbinding maken met jouw omgeving.

Reden #2: Veel therapeuten voelen zich bij het idee van marketing voor hun praktijk niet erg prettig.

Ze vinden het moeilijk om naar buiten te treden. Een gevoel van paniek kan toeslaan als je alleen al gaat denken aan het geven van lezingen of om artsen te gaan [pullquote style=”right” quote=”dark”]Zie jij Marketing als een vies woord?[/pullquote] benaderen.
Om dit te vermijden, ga je brieven schrijven naar potentiële doorverwijzers, die dan vervolgens in het ronde archief verdwijnen.
Of je gaat veel tijd en moeite besteden aan brochures, flyers of advertenties, zonder dat dit leidt tot nieuwe klanten.

Laten wij je nu eens een geheimpje vertellen: therapeuten kunnen juist hele goede marketeers zijn.
Dit komt omdat in de huidige tijd het hebben van interesse in mensen, juist zorgt dat je klanten aantrekt.
Dat is toch wat jij dag in dag uit doet als therapeut? Connectie maken!

Reden #3: Aan de hand van de volgende “marketing persoonlijkheden” kun je zien hoe jij verbinding kunt maken

Kijk eens of jij je met een van deze persoonlijkheden kunt vereenzelvigen:

  • Introvert: Introverte personen verstaan de kunst om de ander over zichzelf te laten vertellen.
    Op die manier maken zij het contact met de ander.
    Ze worden niet gezien als pusherig en dat zorgt ervoor dat anderen graag naar hen doorverwijzen.
  • Techneut: Voor de techneuten is internet de plaats waar ze zich fijn voelen en waar ze contact met anderen kunnen maken.
    Ook als jij niet van techniek houdt, is online zijn niet slechts een optie, maar een “must”.
    Een website hoeft niet duur te zijn. Kijk eens of je een 15 jarig buurjongetje kunt vinden die voor jou een nette wordpress site kan maken, die jij daarna zelf kunt invullen en beheren.
  • Creatief: Dit kunnen zowel introverten als extroverten zijn.
    Hun motivatie is om hun passie op een creatieve manier te uiten en daardoor contact te maken met anderen.
  • Extrovert: zij hebben een licht voordeel tegenover de andere marketing persoonlijkheden.
    Zij kunnen makkelijk omgaan met nieuwe situaties en door hun wens om contact te maken met anderen, is reclame maken voor zichzelf en hun praktijk voor hen simpel.Let wel op dat de focus op “de ander” blijft liggen, zodat de klant zich aangesproken voelt.
    Je zult zien dat dat gewaardeerd wordt. Op deze manier maak je makkelijk contact.

Reden #4: Niemand wil counseling of psychotherapie “kopen”.

Oh jé, dat lijkt op slecht nieuws voor jou, maar eigenlijk is het goed nieuws.
Wat mensen wel willen is hulp.
Er worden miljoenen omgezet in de zelfhulpindustrie.
Maar hoe vinden die mensen de hulp die ze willen?
Ze zoeken naar oplossingen voor de problemen die ze hebben.
Dus jij kunt jouw praktijk vullen, door potentiële klanten te laten zien dat jij hun problemen begrijpt en dat jij je daar om bekommert.
Jij biedt hen hoop en hulp en dat alleen zal een enorm verschil maken.
Je maakt op die manier connectie met klanten.

Reden #5: Als je dit allemaal weet wordt het makkelijk de praktijk en de klanten te krijgen die jij wilt.

Je dient simpelweg te weten wat jouw boodschap is en te ontdekken wie deze dient te horen.
Dan zoek je de strategie die het beste samengaat met jouw marketing persoonlijkheid.

Wat wil jij de wereld laten weten?
Dat iedereen een fantastische relatie kan hebben?
Dat ouders antwoorden kunnen vinden op hun opvoedingsproblemen?
Jij hebt jouw unieke wijsheid.
Vraag jezelf af: “wie moet mijn boodschap horen?” “Waar zoeken mensen voor hulp?”.
Probeer de antwoorden te koppelen aan jouw “marketing persoonlijkheid” en jij kunt bedenken welke manier van connectie voor jou het beste werkt.
Ga je activiteiten ook plannen, zodat niet meer blijft afwachten, maar actie gaat ondernemen.

Reden #6: En het geld?

De meeste therapeuten vinden het moeilijk om daarover te praten.

Therapeuten zijn over de hele linie de laagst betaalden in de gezondheidsindustrie en dat verdienen ze niet.

Als wij willen dat het beroep van therapeut gaat opbloeien en jij jouw praktijk financieel succesvol wilt maken, dan zal daarin toch iets moeten veranderen.
Onze missie is om therapeuten te leren dat je als therapeut een goede boterham kunt verdienen.
Hier valt ook onder hoe je jouw tarieven en inkomsten makkelijker kunt verhogen.

[message type=”custom”]Spreekt dit je aan? Je doet ons een groot plezier als je indrukken deelt via Twitter, Facebook of email.  Bijvoorbeeld met de volgende tekst: “Marketing kijk er anders tegenaan: 8 redenen! [mee eens] ” Tweet dit door | Deel op Facebook.  Dank je wel![/message]

Reden #7: Uurtje factuurtje

Ons huidige service model – uurtje factuurtje-, meestal binnen jouw praktijk zelf – heeft verschillende nadelen en zal aan het einde van deze eeuw niet veel meer gebruikt worden.

Wat we kunnen leren uit onze huidige tijd:

  1. Als we iets willen, willen we het NU
  2. We spenderen uren online en we gaan oplossingen eerst online zoeken
  3. Tijd is belangrijk en als we een snelle oplossing via de computer kunnen vinden, zullen we dat niet laten.
  4. We waarderen vele therapievormen niet meer zoals we dat jaren geleden deden.

Daarnaast kun je bij dit model niet ziek zijn of op vakantie gaan.
Vrij nemen kost inkomen. We zullen ook zelf voor ons pensioen moeten zorgen.

Wij geloven dat het tijd is om creatief te worden in datgene wat je als therapeut aanbiedt.
Je zult wegen moeten vinden, die ervoor zorgen dat je voldoende kunt verdienen met minder tijd en energie.
Er zijn genoeg mogelijkheden voor de ondernemende therapeut. Je dient alleen meer “out of the box” te gaan denken. Of beter “bedenk dat er is helemaal geen box is”.

Reden #8: Jij kunt de praktijk hebben die je wilt en het inkomen wat je wilt.

En laat niemand in jouw omgeving jou vertellen dat je dat niet kan.
Er zijn genoeg therapeuten die het wel kunnen.
Zij bouwden goede, financieel succesvolle praktijken, die de maatschappij iets te bieden hebben.

Start met het inkomen te krijgen wat jij verdient.
Je hebt hard genoeg gewerkt om daar te komen waar je nu bent.
Jij verdient het om goed betaald te worden voor het werk wat jij doet.
Jij bent dat aan jezelf verschuldigd, aan jouw gezin en zelfs aan jouw klanten.

Het is tijd om je eigen praktijk te runnen en het is niet langer oké, dat anderen bepalen hoeveel jij mag verdienen en hoe je dat doet.

Gelijk de koe bij de horens vattenKoe

Wij hopen dat jij deel uit wilt gaan maken van onze groep, door bereid te zijn om anders te gaan kijken naar jouw praktijk.
In de programma’s die wij aanbieden, zit altijd de mogelijkheid om in onze groep met elkaar van gedachten te wisselen, ideeën uit te wisselen, feedback te vragen.
Dat zorgt ervoor dat de therapeuten elkaar gaan helpen om zichzelf beter te laten zien.

Wil je nu gelijk de koe bij de horens vatten? Dat kan. [custom_button text=”klik en vat de koe bij de horens” title=”klik en vat de koe bij de horens” url=”http://booest.nl/treasure/treasure-hunting-tour/” size=”large” bg_color=”#FF5C00″ text_color=”#FFFFFF” align=”right” target=”_self”]

Wij bieden een uitgelezen mogelijkheid om gelijk aan de slag te gaan en plannen te maken om jouw praktijk zichtbaarder te laten worden. Klik hierboven voor informatie over ons programma.

praktijk groeien

Laat jouw praktijk groeien, klanten genoeg

,

Echt, er zijn klanten genoeg voor jouw praktijk.praktijk groeien

Als gevolg van de crisis neemt het aantal mensen met stress toe. Mensen weten niet waar ze aan toe zijn en zijn bang hun baan te verliezen. Dat leidt tot lichamelijke en psychische klachten, blijkt uit onderzoek van Toon Taris, arbeids- en organisatiepsycholoog. Volgens het CBS is gaf in 2011, 13 % van de werknemers aan burn-outklachten te ervaren. Op een totaal van ruim 7 miljoen werknemers in Nederland komt dit neer op ruim 900 duizend personen.

Genoeg mensen dus, om als therapeut of zorg ZZP-er te kunnen helpen bij hun problemen of beter bij het voorkomen ervan. Laat je praktijk groeien met klanten die bij jouw passen.

Maar hoe trek je dan de klanten aan die bij jou passen?

Eigenlijk werkt het heel simpel. Gewoon stap voor stap te werk gaan.

Niet met moeilijke wetenschappelijke modellen. Je kunt het gewoon bedenken met een jan-boeren-fluitjes-theorie of zo je wilt beter met je boeren verstand.

Zoals we in ons vorige blog al schreven, gaat marketing vooral om connecties. Dat houdt in dat je connectie (marketing) activiteiten zoekt die je leuk vindt om te doen, die je energie geven en  dus bij je passen. Dat heeft tot gevolg dat jouw buurt of de gemeenschap waarin je begeeft, weet wie je bent en wat je doet.

Maar hoe doe je dat dan?

Hier zijn 5 stappen:

  • Ontdek welke mogelijkheden er zijn voor jou om klanten te krijgen.
  • Pik de leukste eruit.
  • Visualiseer hoe jouw ideale klant erop zou reageren. Pik die activiteiten eruit waarvan jij denkt dat jouw ideale klant ze leuk en aantrekkelijk vindt.
  • Zie uit te vinden wat je nodig hebt om deze activiteiten te doen. Bijvoorbeeld, wat je moet leren. Of wie je erbij kan helpen.
  • Plan deze activiteiten in je agenda. Doe het ook werkelijk. Ga werken aan je naamsbekendheid.

 

Echt, potentiële klanten wachten op wat jij te brengen hebt. Laat weten dat je bestaat en dat jij er bent om hen te helpen bij hun problemen.

Deel jouw plannen met ons

Heb je al plannen gemaakt? Deel het met ons. Schrijf ze hieronder in de reactiebalk en laat ons deelgenoot zijn van jouw acties.
Door te reageren, ga jij deel uit maken van onze gemeenschap, zodat jij ook zichtbaarder wordt.

Ps. Voel je dat je een peper nodig hebt ?

Kun je wel een peper in je gat gebruiken of net dat zetje in je rug om echt tot actie te komen?

Waarom neem je niet eens een kijkje bij onze Treasure Hunting Tour om te ontdekken of het iets voor je kan zijn.

Je hoeft alleen maar even te klikken….

 

zichtbaarheid door Gravatar

Hoe maak je een Avatar: 3 stappen

, ,

[custom_frame_right]

hoe maak je een avatar

[/custom_frame_right]

Als je op zoek bent naar wegen om je praktijk zichtbaarder te maken, is het reageren op blogs van anderen een heel goede aanrader.

Je vindt het misschien een beetje lastig om jezelf zo in de kijker te spelen.
Dat snappen wij wel, toch is het goed om de stap te zetten en je op die manier zichtbaar te maken.

Zorg dat je daarbij ook een goede koppeling van je naam en je bedrijf hebt.
We hebben het al eerder gezegd en zullen het ook telkens herhalen: jij en je bedrijf zijn één!

Ken je die blogs waarbij je kunt reageren?
Wij hebben ook zo’n site.
Er staat dan ook vaak een fotootje bij van degene die reageert.

Het spreekt veel meer tot de verbeelding als bij een reactie een Avatar staat.
Je weet dan wie er reageert en hebt een indruk.

Wat is een Avatar?

Een Avatar is een persoonlijk plaatje of foto dat veel gebruikt wordt als profiel.

Het is het vierkante plaatje of icoontje dat naast je ‘comments’ of reacties staat.

Wat is het verschil tussen Gravatar en Avatar?[pullquote style=”right” quote=”dark”]Ik heb een nieuwe Ava …op Twitter: betekent dus ik heb een nieuwe profielfoto.[/pullquote]

Je komt beide namen tegen, Gravatar en Avatar.”Jouw Gravatar is een afbeelding welke je volgt van website naar website naast je naam wanneer je handelingen verricht zoals het plaatsen van een reactie of een artikel in een blog.”

Wat is nu het verschil?

Een Gravatar is een wereldwijde bruikbare Avatar.
Een G(lobally) R(ecognized) Avatar.
Een makkelijke en manier dus om een Avatar te maken.
Oorspronkelijk komt het woord Avatar van Avatara (Sanskrit) wat ‘incarnatie’ betekent.
Als je een wordpress website hebt, kun je een eenvoudige plugin gebruiken, zodat jouw gravatar op de juiste plaatsen op jouw website wordt gebruikt.

Heb je geen wordpress website, dan kun je ook zo’n Gravatar aanmaken via https://nl.gravatar.com/
Je dient hier wel een wordpress.com account voor aan te maken, maar daar hoef je verder niets mee te doen (tenzij je ook een gratis wordpress.com website wilt maken bijv. maar daarover vertellen wij later nog wel).

 

[custom_frame_right]

hoe maak je een Gravatar

[/custom_frame_right]

Waarom raden wij het reageren op blogs aan?

Een bekende marketingregel is, dat klanten jouw naam of gezicht meer keren moeten hebben gezien, voordat ze klant bij je worden.

Men noemt dit de 7 tot 10 regel. Potentiële klanten moeten jou dus 7 tot 10 keer hebben gezien of van je gehoord hebben.

Zo’n reactie kan dus bijdragen aan jouw herkenbaarheid.
Je kunt op deze manier ook jouw expertise laten zien.

Om de zichtbaarheid nog beter te maken is zo’n foto bij jouw reactie goed.
Dat staat toch beter dan zo’n grijs vakje?
Je doet dit door gebruik te maken van een zogenaamde Gravatar.

 

Hoe maak je een Gravatar of Avatar?

Doe dit zeer simpel in 3 stappen als volgt:

Stap 1.:

Ga dus naar https://nl.gravatar.com/

Klik op sign in:

[custom_frame_right]Gravatar Sign in[/custom_frame_right]

 

Je ziet dan een inlogvenster wat vraagt om jouw WordPress.com account informatie.
Als jij al zo’n account hebt, kun je gaan inloggen met jouw informatie.
Er zal dan gevraagd worden om Gravatar voor jouw account toe te stemmen.

Heb je nog niet zo’n account, dan dien je er een aan te maken. Klik dan op “Need an account?” om een nieuw account aan te maken.[custom_frame_right]Hoe maak ik een gravatar[/custom_frame_right]
Nu ontvang je een email om jouw emailadres te bevestigen.

Stap 2.:

Je kunt Gravatar pas gebruiken als je op de link in die email hebt geklikt.
De email komt van WordPress.com, niet van Gravatar, dus wees daar alert op.
Klik op de Activate Account knop om het proces af te maken.

Je wordt dan doorgestuurd naar WordPress.com waar je een “dank u” bericht ziet en waar je gevraagd wordt of je verder wilt naar Gravatar. Klik dan op de Sign In to Gravatar knop om dat te doen.
Je komt dan automatisch in Gravatar.

Stap 3.:

Nu ben je klaar om je Gravatar afbeelding te gaan uploaden en je profiel op te maken. Maak in het profiel ook die verbinding met je praktijkwebsite.

Veel succes met deze tips en we hopen veel reacties van jullie te krijgen met mooie Gravatars!
En wil je meer Tools gebruiken die handig zijn om je website te verbeteren of eerder gevonden te worden? Klik dan hier!

{a816ar4777}

een goede bedrijfsnaam kiezen Booest.nl

Goede bedrijfsnaam kiezen: 7 beste opties

, , ,

een goede bedrijfsnaam kiezen Booest.nl
Een goede bedrijfsnaam kiezen of een merknaam verzinnen bij de start van jouw eigen bedrijf of webshop is best lastig!
In deze blog geef ik je de 7 beste opties en geeft Joris je onmisbare tips in een webinar.

Een goede bedrijfsnaam kiezen

Bij winkels of een café is het makkelijker, dan een naam voor bijvoorbeeld een therapiepraktijk.
Café de Zwarte Hond blijft wel hangen en of Slagerij Jansen.
Het is duidelijk wat je er kunt halen.

Bij een therapiepraktijk wordt het lastiger.

Je kunt iets willekeurigs kiezen, maar de kans is kleiner dat mensen de naam herkennen of onthouden.

Joris deelt onmisbare tips voor je eigen bedrijfsnaam

Tijdens het online seminar ‘Kiezen voor Groei’ interviewden wij Joris Visser van Bureau Sculptaal.
In zijn ontwerpen hebben logica en ratio een grote rol en streeft hij naar waarheid en exactheid in concept, vorm, betekenis en productiemethode.
Evenwel zoekt hij naar vernieuwing en originaliteit, is niet vies van humor en speelt met de grenzen van bestaande regels en kaders.
In dit interview deelt hij onmisbare tips voor de keuze van je bedrijfsnaam.

Geen tijd om de video te bekijken?
Luisteren kan ook.
Klik op de button hieronder om te luisteren naar het interview van Joris:

 

Zichtbaarheid van jouw bedrijf

Je bedrijfsnaam is een van de pijlers voor de verbetering van de zichtbaarheid van jouw bedrijf.
Naar onze mening zijn er zeven belangrijke opties. Ze hebben geen volgorde van belangrijkheid.

De 7 belangrijkste opties voor een goede bedrijfsnaam

  • Optie 1: Gebruik jouw eigen naam als bedrijfsnaam
  • Optie 2: Maak gebruik van een bestaand woord of vreemd woord
  • Optie 3: Noem het resultaat
  • Optie 4: Noem de huidige situatie die opgelost dient te worden
  • Optie 5: Gebruik een Inspiratie
  • Optie 6: Houd het breed
  • Optie 7: Noem je praktijk naar je Niche

# Optie 1: Gebruik jouw eigen naam als bedrijfsnaam:

De meningen over het gebruik van de eigen naam zijn verdeeld.
In onze ogen zijn er slechtere opties dan simpelweg te gaan voor bijv. www.nicoletteboes.com.
Als er een domeinnaam beschikbaar is, kun je van je eigen naam een bedrijfsnaam maken.
Als je echt niets anders weet is deze optie een goed alternatief.
Het is echter geen topper, want er kleven wel wat nadelen aan.
Handel je al een aantal jaren onder je eigen naam en je gaat een andere bedrijfsnaam kiezen, moet je veel doen om weer bekendheid te verwerven. Als je onder dezelfde naam iets anders gaat beginnen, weten mensen in ieder geval je naam.
Een voorbeeld dat we allemaal kennen: Albert Hein of Heineken.
Als niet meteen duidelijk is wat het voor bedrijf is, dan moet het ten minste klanten nieuwsgierig maken….
Bij toekomstige overname van jouw bedrijf of webshop is het gebruik van je eigen naam niet handig.
Je kunt een volgend bedrijf dan niet meer onder jouw eigen naam opstarten.
De scheiding tussen privé en zakelijk is ook moeilijk te maken met een bedrijfsnaam die jouw eigen naam is.
Ik zie regelmatig mensen die een privé Facebookpagina hebben met dezelfde naam als hun bedrijfspagina.
Ik vind het verwarrend.
En daarnaast zijn er ook die hun persoonlijke Facebookpagina als bedrijfspagina gebruiken.
Ten eerste mag en niet, maar ten tweede, is hier dus lastig onderscheid te maken.
Je kunt als bezoeker de pagina niet liken, maar moet vrienden worden.
Dan is de kans dus groot dat je zakelijke klanten jouw privéberichten ook zien.
Je kunt dit wel voorkomen door groepen te maken en berichten slechts voor bepaalde groepen zichtbaar te maken.

# Optie 2: Maak gebruik van een bestaand woord of vreemd woord:

Soms is het lastig om te omschrijven wat jouw business is zonder gebruik te moeten maken van tientallen woorden.
Je kunt dan overwegen om een eenvoudig woord van een andere taal te kiezen of een eigen woord te maken.
Kijk naar onze eigen bedrijfsnaam Booest.
Deze is een samenstelling van onze eigen meisjesnaam Boes en het engelse Boost, waarmee we bedoelen een zetje geven, groter maken, beter maken etc..
Zo’n eenvoudig woord is makkelijk te onthouden.

# Optie 3: Noem het resultaat:

Zo’n bedrijfsnaam kan echt krachtig zijn.
Kun je het uiteindelijke resultaat wat jij de klant biedt in een paar woorden samenvatten? Een goed voorbeeld is bijv. workshopsmetgemak.nl of een voorbeeld zou kunnen zijn: Slankin7maanden.nl, of  gezonddoorgoedevoeding.nl, Nooitmeerhoofdpijn.nl .
Zo’n naam is ook goed voor de vindbaarheid door de internet zoekmachines.

Zoals wij het zien is het beste dat je voor je bedrijf een eenvoudige, goed te onthouden bedrijfsnaam kiest.
Als niet meteen duidelijk is wat het voor bedrijf is, dan moet de naam ten minste klanten nieuwsgierig maken.

#Optie 4: Noem de huidige situatie die opgelost dient te worden:

Een voorbeeld hiervan kan zijn: Overgewicht.nl of GeenExamenstress.nl.
Hier is duidelijk waar dit bedrijf of deze instelling zich mee bezig houdt.
De naam is te gebruiken als zoekwoord en dat is goed voor de zoekmachines.

# Optie 5: Gebruik een Inspiratie:

GetClientsNow is er zo een of DeWegNaarSucces.nl.
De naam heeft een belofte in zich en is daardoor aantrekkelijk en blijft goed bij potentiële klanten hangen.

# Optie 6: Houd het breed:

Het is niet altijd de meest creatieve bedrijfsnaam, maar ze is vaak wel duidelijk en makkelijk te begrijpen.
Hendriksen Massage bijvoorbeeld.
Het zegt niets over de resultaten of wat voor soort massages er aangeboden worden, maar wel dat er massage gegeven wordt.
In dit geval is het gebruik van voor en achternaam in combinatie met het soort therapie nog het meest onderscheidend. Zorg er wel voor dat je de activiteiten of producten die je hebt kunt uitbreiden. Bijv. Janssen Stoelmassages zou je weleens kunnen beperken als je ook andere soorten massages gaat aanbieden.

Optie #7: Noem je praktijk naar je Niche:

Als je een een product hebt waarvoor honderden toepassingen zijn, zoals massage, zul je meer klanten aantrekken als je kiest voor een specifieke doelgroep.
De klant weet meteen waarom hij bij jou moet zijn. De KinderFysiotherapeut, Gezond Lijf voor veertigers, Massage voor werknemers.

Nog een paar tips, bij de keuze van je bedrijfsnaam

Wij zien de prachtigste namen voor bijvoorbeeld therapiepraktijken voorbij komen.
Er zit vaak een hele filosofie achter.
Ze zijn helaas vaak zo moeilijk dat ze niet makkelijk te onthouden zijn.

Als beelddenkers hebben wij, Nicolette en Désirée, erg veel moeite met het onthouden van namen waar we geen beeld bij hebben.
En zo hebben dat veel mensen.

Praktijk Lea Boudewijn (even zelf verzonnen)  is niet onderscheidend genoeg en blijft niet hangen.
Klanten weten niet wat het voor soort praktijk is.
Praktijk Rising Sun, is nog minder onderscheidend.
De naam van de eigenaar geeft nog enige onderscheiding, Rising Sun zegt helemaal niets.

Als je in het proces zit om de naam voor je praktijk te bedenken, doe dan wat onderzoek.
Interview de klanten die je wilt gaan bedienen en kijk met welke problemen zij zitten en wat jouw oplossingen zijn voor hen. Dat kan je inspiratie geven.
Vraag ook kennissen, familieleden en de Kamer van Koophandel wat zij van jouw opties vinden.
Vraag hen dan ook eerlijk te zijn en kritisch te zijn, want daar heb jij het meeste aan.
Vraag hen of de door jou voorgestelde naam blijft hangen. Kijk ook of er geen conflicten zijn vanuit het handelsregister.

Tot slot: bedrijfsnaam controleren

De beschikbaarheid van de internet extensies, diverse sociale media netwerken en niet te vergeten de Kamer van Koophandel is van belang.

  1. Je zult een website willen met een internet extensie (url) die goed gevonden kan worden door de zoekmachines. Een url met een belangrijk zoekwoord erin is ook erg goed. Dit kan bijvoorbeeld via Mijn domein.nl. Registreer nu je domeinnaam vanaf €9,- per jaar. Mijndomein.nl de grootste hoster van Nederland. Wij werken zelf ook met dit bedrijf en het bevalt ons prima.
  2. Bij de Kamer van Koophandel kun je kijken of de bedrijfsnaam die je in gedachten hebt al wordt gebruikt.
  3. Is jouw bedrijfsnaam nog vrij op de belangrijkste sociale netwerken? Dat kun je hier bekijken. Je krijgt een heel overzicht van social media waar je naam vrij of bezet is.

Indien jij serieus wilt werken aan het zichtbaarder maken van jouw bedrijf, kan Booest je daarbij helpen. Helemaal gratis

Laat je naam en mailadres hier achter zodat  jij deze waardevolle informatie in je mailbox krijgt.
Je ontvangt tevens uitnodigingen voor gratis webinars en seminars en je ontvangt meteen ons ebook + 3 Facebook tool video’s tot je beschikking.

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Maak een klanten aantrekkende homepagina

, , ,

Komen op jouw homepagina ook de meeste bezoekers binnen?homepage fouten

De homepagina heeft kostbare ruimte die de klanten dient aan te trekken.

Op deze pagina beslissen bezoekers of de website iets voor hen zou kunnen zijn.
Je zou denken dat dit een open deur is, maar zoveel websites gebruiken de homepagina nog niet goed genoeg.
Zorg ervoor dat de homepagina aantrekkelijk is. De klant moet er snel kunnen zien of deze website iets voor hem is.

Om klanten aan te trekken dient deze pagina antwoord te geven op een aantal vragen:

  • Wat is dit voor een website?
  • Welke organisatie zit erachter?
  • Kan deze organisatie mijn probleem oplossen?

Vermijd dus verspilling van de kostbare ruimte op je homepagina.

4 veelgemaakte homepage fouten:

  1. Welkom! als kopje
    Therapeuten zijn beschaafde mensen, dus ze heten je graag welkom op hun site.
    Misschien doe jij dat ook wel.
    Totaal overbodig, want als je niet welkom op een website zou zijn, zou er wel een beveiliging zijn zodat je er niet op kunt.
    Kopjes zijn belangrijk voor de zoekmachines.
    Google maar eens op: welkom op onze site.
    Je komt heel veel sites tegen, maar die zocht je niet.
    Tip: gebruik een kopje met een goed zoekwoord en gebruik een welkomstboodschap waarin je bovenstaande vragen beantwoordt, zonder het woord welkom te gebruiken.
  2. Uitleg van het logo
    Heb jij een prachtig logo met een diepere betekenis? Wij zien het bij therapeuten regelmatig.
    Dat is helemaal geen probleem, alleen de klant is op de homepagina niet geïnteresseerd in de uitleg over het logo.
    Tip: voor het delen van de diepere betekenis van je logo gebruik je een andere pagina dan de homepagina.
    Het zou bijvoorbeeld bij de over ons pagina kunnen, want jouw keuze en uitleg zegt iets over jouzelf.
  3. De hele pagina gebruiken om de eigenaar van de website voor te stellen
    Zoals hierboven al gezegd: de bezoeker wil een antwoord op een aantal vragen.
    Een ervan is wel wie achter de organisatie zit.
    Tip: plaats een kleine foto en een stukje over de eigenaar  en vermeld daarbij wat jouw specialiteit of missie is.
    Gebruik voor de rest de over zogenaamde ons pagina. We schreven hier al eerder een blog over.
  4. Flashfilmpje
    Het is een tijd mode geweest om de site te starten met een filmpje en een muziekje.
    Deze filmpjes zorgen vaak voor een lange laadtijd van de site en zijn zoekmachine onvriendelijk.
    Aangezien steeds meer gebruik gemaakt wordt internet op tablets en mobiele telefoons zorgen de filmpjes ervoor dat mensen meteen afhaken.
    Tip: vermijd filmpjes als intro. Je kunt wel een informatief filmpje bij tekst op een homepagina gebruiken.

Wat zet je wel op je homepagina?

  1. Welke problemen los jij op?
    Ga in de schoenen van de klant staan als je de pagina schrijft.
    Gebruik een informatief stuk waar voor de klant belangrijke zaken naar voren komen.
    Kijk vanuit de klant en geef aan welk probleem van de klant jij kunt oplossen.
    Begin met een pakkende titel of koptekst die in één zin vertelt wie hier wat kan halen.
  2. Zorg dat de klant zich aangesproken voelt
    Vermijd om alleen over jezelf te praten.
    Als er veel staat: ik doe, ik wil, ik bied …., voelt de klant zich niet aangesproken.
  3. Geef in één alinea een kort overzicht van de resultaten die je voor of met je klanten boekt.
    Maak eigenlijk op deze pagina een soort samenvatting van de inhoudelijk sterke teksten op andere pagina’s.
  4. Zorg voor een duidelijke navigatie op deze site.
    Welke stap wil jij dat de klant aan het eind van de pagina zet.
    Stuur de klant naar die pagina welke jij hem na de homepagina wilt laten lezen, of waar hij zich dient in te schrijven.
    Het kan ook de pagina zijn waar jouw producten staan. Dat ligt allemaal aan jouw marketingmethode.
    Dit kun je doen door een duidelijke “call-to-action” knop te geven.
  5. Maak de homepage aantrekkelijk
    Kijk goed naar de uitstraling van de pagina.
    Is het een nette pagina?
    Wissel tekst af met foto’s of plaatjes. Dat maakt de pagina prettig om te lezen.
    Wissel af met gewone tekst, kopjes en vetgedrukte letters.

Kijk dus nog eens goed naar jouw pagina en check hem aan de hand van de genoemde fouten en tips.

Loop je vast? Laat ons jou helpen door je vragen te beantwoorden

Jouw website is een waardevol instrument om inkomsten te genereren.

Reserveer nu een 30 minuten telefonisch website review gesprek voor jouw praktijk.

Facebook Fan Page

Facebook tips ter verbetering van de zichtbaarheid van jouw bedrijf

, ,

Facebook tipsHeb jij ook een Facebookpagina voor jouw bedrijf?
En is die al optimaal ingesteld om beter zichtbaar te worden met je bedrijf?

Tijdens onze Facebook contacten zien wij bedrijfspagina’s waar wel het een en ander aan verbeterd kan worden. Via Facebook hebben we de afgelopen weken
veel contacten gehad met onze doelgroep
We zagen hele leuke bedrijfspagina’s, ook wel fanpages genoemd.
Daarnaast zagen we pagina’s die wel wat Facebook tips kunnen gebruiken.

Een van de grootste fouten een persoonlijk profiel als bedrijfspagina

Sommige praktijk gebruiken een persoonlijke profiel in plaats van een fanpagina.
Ze doen dit onder hun eigen naam (ZZP’ers, bijvoorbeeld) of ze gebruiken hun bedrijfsnaam als accountnaam voor hun persoonlijke profiel. (ps. Over je bedrijfsnaam schreven wij al deze meest gelezen post aller tijden)

Dit is om meerdere redenen niet aan te raden:

  • Je krijgt, wanneer je vanuit je persoonlijk profiel iemand aan je netwerk toevoegt (‘vriend’) toegang tot het persoonlijke profiel van die persoon.
    Dit is i.v.m. de privacy van je (potentiële) klanten mogelijk niet handig.
    Het zou voor sommige mensen zelfs reden kunnen zijn om geen ‘vriend’ (‘fan’) te worden.
  • Maximum van 5.000 vrienden, daarna wordt de pagina alsnog automatisch omgezet in een fanpagina.
  • Geen Facebookadvertenties aanmaken.
  • Geen statistieken inzien van bezoekers, groei in aantal fans etc.
  • De informatie is niet zichtbaar in zoekmachines.
  • Tegen de regels van Facebook, zij kunnen jouw pagina verwijderen.

Heb jij een persoonlijke pagina en wil je die omzetten in een fanpagina?

Dan moeten we je teleurstellen, want dat is niet mogelijk.
Let dus goed op als jij nog een bedrijfspagina moet aanmaken.
Wij raden je aan om toch voor je bedrijf een bedrijfspagina aan te maken.
Je kunt wel je ‘vrienden’ uitnodigen om fan te worden van je nieuwe pagina.
Onder de profielafbeelding van je fanpagina vind je de mogelijkheid “Voorstellen aan vrienden“.
Je kunt vervolgens selecteren aan wie van je ‘vrienden’ je een bericht wilt sturen met het voorstel om de pagina ‘leuk te vinden’.

De volgende fout wil jij ook niet maken, want je mist echt veel verkeer naar jouw bedrijfspagina:
geen koppeling van je privépagina aan je bedrijfspagina.

Koppel je privépagina aan je bedrijfspagina

Vergeet niet: Jij bent jouw bedrijf en jouw bedrijf ben jij! Zorg ervoor dat zichtbaar is welk bedrijf je hebt en koppel je privépagina aan je bedrijfspagina.
Op die manier kunnen jouw privévrienden ook participeren in jouw bedrijfspagina, door hem te liken en door bijv. posts te delen, waardoor jij weer verkeer krijgt naar jouw pagina.
Ook mensen die jou persoonlijk kennen of leren kennen, kunnen je bedrijfspagina dan snel vinden. Vaak blijft jouw naam wel hangen en die van je bedrijf niet.

Wil je weten hoe je dat moet doen, dat koppelen?
Kijk dan naar het filmpje hieronder wat we voor je maakten.

En wat nou zo leuk is:

Wij hebben nog 3 Facebook ‘how to’ video’s voor je, met tips en Facebooktools waar je misschien het bestaan niet eens van weet.

Je krijgt deze opnames geheel gratis van ons.

Video 1:
1. Verander de zichtbaarheid van status updates
2. Bekijk je profile zoals een vriend het ziet
3. Verander de zichtbaarheid van een post
4. Verander de zichtbaarheid van meer (oudere) posts tegelijk
5. Tagging mensen/plaatsen/dingen

Video 2:
1. Hoe ‘vind ik niet meer leuk’ ik pages of dingen
2. Verander de frequentie van updates van vrienden
3. Verander de zichtbaarheid van je vriendenlijst
4. Maak een vrienden groep/lijst
5. Voeg een vriend toe aan een groepslijst
6. Voeg iemand toe aan je interesselijst

Video 3:
1. Waarom ‘like’ je een bericht?
2. Bewerk je eigen reactie
3. Maak je tikker groter of kleiner
4. Schakel je chat uit, of beperk hem voor bepaalde personen
5. Kopieer de link van je update
6. Waarom je alleen met je privé profiel op ‘like’ klikt

Schrijf je dan hieronder in:
ontvang de 3 Facebook video’s + de preview van ons E-book Gratis:

{a816ar4777}

Over ons pagina

Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt

, , ,

Over ons paginaMeest gelezen pagina
Wist je dat de over ons pagina de meest gelezen pagina van jouw website kan zijn?
Tenminste als je er een hebt natuurlijk.
Bij dienstverlenende bedrijven, zorgondernemers, zorg ZZP-ers of praktijken wil de klant weten wie hem bij zijn problemen gaat helpen.
Hij of zij vraagt zich af.
Wie zijn de mensen achter dit bedrijf? Past dit bij mij?

Website statistieken tonen het aan
Het belang van bijhouden van website statistieken komt nog nader aan de orde.
Kijk maar eens in jouw pagina statistieken en zie hoe vaak jouw ‘over ons’ pagina wordt bezocht.
Je zult zien dat deze pagina hoog scoort (vooropgesteld dat je er een hebt).

Vertrouwen winnen
De belangrijkste functie van de ‘over ons’ pagina is vertrouwen winnen.
De klant gaat op zoek naar de man/vrouw achter de zorgondernemer.
Want zonder vertrouwen wordt de bezoeker van jouw website geen klant.
Hij probeert op voorhand al te bekijken of het zou kunnen klikken.
Voldoet de persoon achter de website aan de juiste vereisten om hem te kunnen helpen?

In deze tijd is vertrouwen toch al een onderwerp dat sterk onder druk staat. Het vertrouwen in banken en overheden heeft een deuk opgelopen. Het is eenvoudige om iemand vertrouwen te schaden dan het op te bouwen.
De ‘over ons’ pagina is een kans om al een relatie met de klant op te bouwen.

Bij het winnen van vertrouwen is open en eerlijk communiceren een must.

Wil jij het vertrouwen van de klant winnen en dus meer klanten?

De ‘over ons’ pagina is dan een must!

In onze video vertellen wij er meer over, en we noemen ook een aantal voorbeelden.

Spreekt dit je aan? Je doet ons een groot plezier als je indrukken deelt via Twitter, Facebook of email.  Bijvoorbeeld met de volgende tekst: “Waarom jouw ‘over ons’ pagina niet mag ontbreken! [handige tips] ” Tweet dit door | Deel op Facebook.  Dank je wel!
ps. Wil je weten hoe je zelf dit soort berichtjes plaatst? Kijk dan eens op onze tool pagina.

De 7 meest gemaakte fouten van de over ons pagina

Fout Nr 1 De pagina ontbreekt in zijn geheel

Dan mis je dus de bovengenoemde kans van vertrouwen winnen en al connectie met de klant maken.

Fout Nr 2 ‘Over ons’ bij een bedrijf van 1 persoon

Bedenk namelijk dat de titel ‘over ons‘ de indruk wekt dat het bedrijf uit meer dan 1 persoon bestaat.

Geef de pagina de volgende titel:

  • Over …..(de bedrijfsnaam) en vertel dan wie er achter deze naam zit
  • Over ….. (jouw eigen naam of voornaam)

Bedenk ook dat zoekmachines o.a. zoeken op de titels van de pagina, zoals in de url vermeld wordt.
Ga maar eens googlen en kijk eens wat er verschijnt als je alleen maar over ons intypt.
Je vindt dan de over ons pagina’s van heel veel bedrijven, maar niet welke jij zoekt.
Mensen gaan zoeken naar jouw naam (als ze die ergens gehoord hebben) of jouw bedrijfsnaam, of op het probleem dat je oplost.

Voor het gemak noemen we de pagina nu echter nog steeds de “over ons” pagina.

Fout Nr 3 Geen foto van de eigenaar op de ‘over ons’ pagina

Ook hier geldt weer hetzelfde: de klant zoekt op voorhand naar een soort klik.
Door een foto te zien kan al een soort verbondenheid ontstaan.
de klant weet wat hem of haar te wachten staat.
Het maakt een toekomstige ontmoeting ook minder spannend.
Hoe soepeler een eerste kennismaking verloopt, hoe beter het is voor de opbouw van de klantrelatie.
Wil je weten hoe je een ‘over ons’ pagina maakt, Lees onze blogposts hierover. We vertellen je stap-voor-stap hie je deze maakt.

Fout Nr 4 Er staat alleen maar een contactformulier

Ook hier geldt weer: mis deze kans niet om vertrouwen te kweken en vertel iets over jezelf!
Websites zijn vaak gebouwd met bepaalde regeltjes in het oog. Een van de regeltjes is: wil ik contact opnemen, dan doe ik dat via de pagina contact.

Fout Nr 5 De pagina lijkt een soort CV

De pagina is slechts een opsomming van ervaring en opleidingen die jij hebt.
Dus een soort CV.
Maak de pagina persoonlijk.
Behaalde diploma’s kan de klant wel belangrijk vinden, maar het gaat hem vooral om jouw kundigheid.
De klant wil weten wie jij bent.
Laat je passie zien!
Maak er wat creatiefs van in plaats van een saaie opsomming.
Je klant wil weten of jij de juiste persoon bent die hem kan helpen met zijn probleem.
Wat je klant wel belangrijk kan vinden is of jij aangesloten bent bij een beroepsvereniging.
Vermeldt dat dan ook als dat zo is.

Fout Nr 6 Spelfouten en zonder F-vorm

Zorg dat je teksten vrij van spel- en taalfouten zijn. De toon van je teksten speelt ook een rol. Houd je teksten open en recht door zee en pas op dat ze niet te opdringerig worden. Maak niet te lange zinnen. Zorg verder dat de tone of voice van je tekst past bij je klantenkring. Gebruik geen jargon en leg afkortingen uit.
Wist je trouwens dat Websites worden gelezen in een F-vorm? De tekst die het meest links staat wordt dus eerder opgepikt door de ogen van de lezer.

Eyetracking onderzoek heeft het inzicht gegeven dat de lezer in een  F-vorm de pagina leest.
Zo word de eerste alinea goed gelezen maar de tweede maar voor 50%.
Onder de 2e alinea leest de bezoeker vervolgens weer beter.
De toepassing van deze F-vorm is eenvoudig toe te passen. Kijk maar eens naar deze blogpost, wij hebben de F-vorm ook gebruikt.

Fout nr. 7 Je laat niet zien dat je de gebruiker begrijpt

Wil ik hier bij horen? Wie zijn de mensen achter dit bedrijf? Past dit bedrijf bij mij?
Het zijn allemaal vragen die de klant zich stelt.
Jij kunt deze zorgen wegnemen.
Door een persoonlijke benadering wek je sympathie en geeft je een authentiek beeld van jezelf.
Voelt de klant zich niet begrepen. Dan is het resultaat: minder vertrouwen in jouw praktijk.

Denk zorgvuldig na over wat je vertelt en waarom. Het gaat niet alleen om wat jij bereid bent om over jou en je bedrijf te vertellen, maar ook wat hij bereid is om te lezen.
Dit kan natuurlijk tekst zijn, misschien past video, een animatiefilmpje of fotocollage wel beter bij jou en je klanten.

Wij hebben zelf uitgebreid aandacht besteed aan de Over Booest pagina.
Hij is opgemaakt op een geheel eigen manier.
Wij hebben proberen hiermee onze creativiteit en eigenheid te laten zien.
Heb je onze andere blogpost met video over  de ‘over ons’ pagina trouwens ook gelezen?
Deze staat ook vol met tips over dit onderwerp.

Wil jij een over ons pagina die staat als een huis?

Over ons pagina SpoorboekTwijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat ie moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download hem meteen.

Wil je nog meer voorbeelden van ‘over ons’ pagina’s zien?
Bekijk dan onze blogpost met de ‘7 goede ‘over ons’ pagina’s’.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief, zodat je veel meer waardevolle gratis kennis  kunt opdoen voor het ondernemerschap van jou praktijk? Meld je aan.

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Over ons pagina’

* Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt Deze tip lees je nu.
* Hoe verbeter je jouw over ons pagina

* 7 Goede over ons pagina’s voorbeelden
* Hoe maak je een onweerstaanbare over ons/over mij pagina