quotes bill cullingham

Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken

, , , , ,

Gebruik jij al quotes op jouw website of in jouw ‘uitingen’? Effectief gebruikt, kunnen quotes een positief effect hebben. In deze blogpost vertellen wij je wat quotes zijn. Hoe en waarom je ze kunt gebruiken. Hoe ze jouw identiteit kunnen beïnvloeden.

Wat is een quote?quote relax

Een quote is een letterlijk stukje tekst wat je hebt overgenomen van een ander. Een zin, meer is het vaak niet. De Dikke van Dale noemt het een citaat.

Hoe gebruik je een quote?

Quotes worden gebruikt in stukken tekst in boeken, papers, presentaties, maar ook op websites, of de social media zoals Facebook of Pinterest. Om aan te duiden dat het om een quote gaat kun je gebruik maken van aanhalingstekens. Dat kan zijn met aanhalingstekens openen en sluiten “to be or not to be, that is the question” – William Shakespeare . Dat kan ook zijn met het gebruik van hele grote aanhalingstekens openen. Op websites zoals de onze zijn dit soort aanhalingstekens via een code in te stellen.

Welke quote past bij jou?

Krijg je te maken met auteursrechten bij quotes?

Over het algemeen wordt aangenomen dat als het over een heel kort stukje tekst gaat, er geen auteursrechten gelden. Een quote voldoet niet aan de definitie van een ‘werk’. Een werk moet bijvoorbeeld ‘een eigen en oorspronkelijk karakter’ hebben dat het ‘persoonlijk stempel van de maker’ draagt. Bij zo’n kort stukje tekst zie je dat onvoldoende terug. Willen er auteursrechten rusten op een quote, dan moet het wel een hele bijzondere zijn. Over het algemeen kun je hierbij je gevoel wel gebruiken en gewoon gebruik maken van quotes, als je de herkomst maar vermeldt. Zorg er wel voor dat je de quote juist gebruikt. Dus geen verkeerde naam erbij of op een dusdanige manier gebruiken dat je de oorspronkelijke schrijver schade berokkent. Dit kan bijvoorbeeld door de quote in een context te plaatsen waardoor deze heel anders wordt uitgelegd.

Bill Cunningham

Bill Cunningham is fotoblogger voor The New York Times. Deze quote maakten wij met een eigen foto en Pinwords.com. Wil je zien hoe we dat deden? klik dan hier.

Waarom gebruik je quotes?

Quotes kun je gebruiken om iets te verduidelijken, om bewijs van iets te leveren of om tot nadenken aan te zetten. Daarnaast worden quotes in de Social Media veelvuldig gebruikt om te inspireren, om op een veilige manier te laten zien hoe jij je op dat moment voelt, om een visie neer te zetten. Je kunt ermee laten zien waar jij achter staat of juist waar jij voor staat. En dat is nu weer een mooie methode om te gebruiken om jouw identiteit te laten blijken. Quotes kunnen zelfs onderdeel worden van jouw ‘merk’ (denk hierbij aan “personal branding”), jouw identiteit. Je maakt je eigen stijl door de opmaak van de quote met bepaalde lettertypes, door bepaalde achtergronden of foto’s.

Tip: gebruik een quote op de pagina op jouw website die vertelt over jou: de zogenaamde ‘over ons’ pagina.

 

Wij zijn erg benieuwd welke quote jij heel erg bij jouzelf vindt passen. Deel hem hieronder en laat onze fans meegenieten en met jou kennis maken.     

 quote afriad

 

 

pijl-rechts

      Download gratis 30 quotes… klik, ontvang direct 30 quotes
[divider]

Wil je meer Quotes tips? Bekijk dan ook onze andere blogs:

Quote tips #1: Hoe maak je Quotes op een mooie achtergrond? 3 stappen
Quotes tips #2: Booest gevoelend foto stock
Hoe jij quotes voor jouw identiteit kunt gebruiken

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:

klanten voor je website

De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden

, ,

33956_540838889270671_1024075477_nklen Je website statistieken tonen aan dat veel mensen je site bezochten.

Toch zie je ze niet terug in jouw verkopen.
Waar ligt dit aan?
Zou je dat nu eindelijk eens willen weten?

En ben je ook benieuwd hoe je kan zorgen dat een bezoeker onmiddellijk JA zegt tegen jou?

Wij gaan het je vertellen. Ook lees je hoe je een bezoeker snel kunt overtuigen.

Potentiële klant heeft een probleem en jij hebt de oplossing

Elke bezoeker op je website is een mogelijke klant.
Echt elke!
Deze komt op jouw website in de hoop dat daar hulp te vinden.
Zij zoekt een oplossing voor haar ‘probleem’.
Wij horen je denken: “mijn klant heeft helemaal geen probleem, hoor’.
Maar de klant heeft wel degelijk een probleem.
Zij is op zoek naar iets en daar wil zij een oplossing voor, en wel zo snel mogelijk.
Dat kan het zoeken naar de ideale therapie zijn.
Of zelfs de zoektocht naar die ene perfect passende cursus.

Binnen een minuut beslist een bezoeker of jij hem kan helpen

Binnen 10 seconden wil een bezoeker weten of zij bij jou aan het goede adres is.
Je zal de klant daarom meteen bij het bezoeken van je website moeten overtuigen.
Doe je dat niet, dan klikt ze zo weer verder.
Dit is dus de nummer 1 reden dat bezoekers van jouw website geen klanten worden.
De klant is niet overtuigd dat jij haar kunt helpen.

Wetenschappelijk onderzoek (n=205.873 websites met elk 10.000 bezoeken) naar de tijd die bezoekers op een website doorbrengen wijst het volgende uit, bezoekers besluiten binnen 10 seconden  of ze op de site blijven of verder klikken.
En het is maar de vraag of je haar ooit weer terug ziet.
Want wie weet belandt zij bij je collega of concurrent en dan ben je haar waarschijnlijk voorgoed kwijt.

Hoe overtuig je je klant dat deze bij jou moet zijn? En bij niemand anders?

We zien veel websites waarin men probeert de klant te overtuigen met productfoto’s en sfeerfoto’s.
Met uitgebreide behandelingsinformatie.
Door te vertellen over werkwijze en de opleidingen die daarvoor gevolgd zijn.
En met een opsomming van alle therapieën, massages of producten die de onderneming bijvoorbeeld aanbiedt.

Bijna elke zorgondernemer doet dit.
Jij waarschijnlijk ook.

Met de gedachten:
“Hier verleid je de klant toch mee?
De klant wil toch vooraf weten hoe ik werk?
Informatie over de therapie laat de klant tot een beslissing te komen”

Ja, gedeeltelijk klopt dit.
Maar het is geen trigger om ‘ja’ tegen jou te zeggen.

Onze strategie waarmee potentiële klanten voor jou kiezen

Maar wil je echt dat de klant direct ‘ja’ tegen je zegt?
Zelfs nog voordat je product informatie geeft?

Dan moet je afstappen van deze gebruikelijke manier van marketing voeren.

Wij hebben een strategie waarmee de klant in 1 oogopslag kan kiezen voor jou.

Ben je nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Dit is de strategie

Je gaat niet meer de klant op je website overtuigen met kenmerken van een dienst òf vertellen over jouw werkwijze.

In 1e instantie is een toekomstige klant helemaal niet geïnteresseerd in bijvoorbeeld welke therapieën of massages jij aanbiedt.
Ook niet in een productbeschrijving.
Hoe jij dit precies doet.
Dat komt later wel. Heus.

Vanaf nu ga je de bezoeker van je website aan je binden door haar te vertellen dat jij de oplossing voor haar hebt.

De oplossing voor haar probleem.
Jij biedt iets aan wat de klant niet heeft en waar zij wel naar op zoek is.
Iets wat zij eigenlijk wel zou willen hebben, of voelen.
De klant gaat over tot het afnemen van jouw behandeling als zij denkt dat dit de oplossing is voor haar probleem.
Jij hebt de perfecte behandeling of therapie of jij hebt bijvoorbeeld die massageolie die diep in de lichaamsweefsels doordringt, een antibacteriële werking heeft, waar je geen vlekken van krijgt en die heerlijk masseert.
Je gaat praten over wat het de bezoeker oplevert als zij jouw behandeling of diensten ondergaat.
Dit is het enige wat een bezoeker op dit moment interessant vindt.
Hiermee overtuig je haar succesvol. Je maakt contact.
De crux van het  overtuigen: er is sympathie ofwel een ‘gunfactor’.

Je homepage vertelt jouw oplossing

Een bezoeker heeft helemaal geen tijd èn geen zin om 5 pagina’s op jouw website te bekijken om te onderzoeken of jij haar kan helpen.
Zij moet meteen op de homepage al weten dat jij de oplossing voor haar hebt.

Meteen bij het laden van je website ziet zij dan: “hier moet ik zijn”.

Wat ga je doen?

Zorg dat je op je homepage al duidelijk maakt waarbij jij klanten kan helpen.
In het voorbeeld van de massage zou dat kunnen zijn:



“Hier vind je de massage die een ontspanning geeft die dagenlang blijft”

. of
“Deze intensieve behandeling kan u in 3 behandelingen van uw tenniselleboog af helpen”

Of als je bijvoorbeeld massageolie verkoopt:



“Ben je op zoek naar een massageolie die antibacterieel is, diep in de lichaamsweefsels doordringt? En waar je een super ontspanning van ervaart? Wij hebben ‘m! En hij vlekt niet”

En als laatste:

Speciaal voor drukbezette klanten kunt u ook bij ons in het weekend terecht.

Deze tekst op je homepage zorgt voor herkenning bij de klant

De bezoeker op je website denk: “Ja, dat gaat over mij!
Hier snappen ze wat ik zoek”.

Omdat bijna alle websites van therapeuten dit nog niet toepassen, zal jij er onmiddellijk uit springen.

Je valt meteen op bij bezoekers.
Deze methode helpt de klant enorm.
Zij kiest hierdoor veel eerder voor jou.
En zal hierdoor veel sneller een beslissing nemen om een afspraak te maken

Dat is toch wat je wilt?

In bovenstaande voorbeelden spraken wij over therapeuten en therapie. Ben jij een ander soort ondernemer?
Van advocaat tot kunstenaar: eigenlijk geldt hiervoor precies hetzelfde.
Doe er dus je voordeel mee.

Lastig om dit zelf toe te passen?

Wil je dit ook graag toepassen op jouw website?
Maar vind je het lastig welke tekst nou het best bij jouw praktijk past?

Laat je inspireren door onze blogposts, wacht niet en neem gelijk actie door je naam en email adresachter te laten. Wij maken zeer regelmatig blogposts over dit soort onderwerpen. Je kunt je altijd weer uitschrijven op elk gewenst moment.

 

Deze blogpost is van origine geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodeleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden. Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken. In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’

Website tips #1 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Website tips #2 Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Website tips #3 Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt
Website tips #4 Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
Website tips #5 Een website is weggegooid geld
Website tips #6 Heeft jouw website last van te weinig bezoekers en weet je niet waarom?
Website tips #7 De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden Deze starten tip lees je nu.
Website tips #8 Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
Website tips #9 SEO wat is dat?
website tips #10 Wat anderen vinden van je website

trend briefing 2014

Welke trends kunnen we verwachten in 2014? [video]

, ,

Hoe vul jij je toekomst in als therapeut?
Wat staat er te gebeuren in het (zorg)ondernemerschap?
Welke groep consumenten wordt invloedrijk?

Kortom, wat brengt ons 2014?

Ik deel graag met jou mijn overzicht van de trends van 2014.
Ze kunnen jou helpen met jouw ideeën voor de toekomst van jouw bedrijf.

[message type=”custom”]Spreekt deze video over trends je aan? Je doet ons een groot plezier als je indrukken deelt via Twitter, Facebook of email. Bijvoorbeeld met de volgende tekst: Tweet: Wat staat er te gebeuren in het (zorg)ondernemerschap? Trendvideo [tip] | Deel op Facebook. Dank je wel![/message]

Trend 1. Vorm relaties als sterrenstelsels

Een belangrijke trend in 2014 gaat over relaties.
Intermenselijke relaties gaan eruit zien als sterrenstelsels.
Je zou het geheel van die relaties kunnen zien als een drie-dimensionale brei van verbindingen.
Kortdurende en langdurige relaties wisselen elkaar af.
Verrassende combinaties dus.
Arm verbindt zich met rijk, ervarenen met beginners, en jong met oud.
Het gebruik van internet opent de wegen naar andersoortige relaties. Dat roept,  zoals we de laatste jaren ervaren hebben, ook verwijdering van groeperingen op, maar geeft daarentegen ook sterke tegenreacties.

Gelijkgestemden zoeken steun bij elkaar om problemen op te lossen.
De overheid hebben we niet meer nodig. We doen het zelf wel, is het motto.

Trend 2. Gebruik Wellbeing als rode draad

Ons welbevinden ofwel ‘wellbeing’ gaat een steeds prominentere rol spelen in het dagelijks leven.

Ook in 2014 brengen de trends met zich mee, dat gezondheid in voedsel een steeds belangrijkere rol gaat spelen.
Niet alleen thuis in onze vertrouwende omgeving, maar ook als we uit eten gaan drukt gezond eten een steeds zwaardere stempel.
Een  plofkip, kiloknallers of ‘wasserbombe’: we willen het niet meer!
Wel willen we heerlijke ‘eerlijke’ gerechten tegen een eerlijke prijs.
Het woord ‘wellbeing’ zal daarom ook meer gebruikt gaan worden.

Trend3. Gebruik je Buurt als Motor

Wil je het leven wat leuker maken, start dan in je eigen buurt met het aanbrengen van verandering.
Deze trend is terug van weggeweest.
De buurt speelt dus weer een steeds prominentere rol.
In de onderstaande video geef ik tal van praktische voorbeelden om je een beeld te geven van wat de veranderingen zijn die gaande zijn.

Buurtactiviteiten worden ontplooid, bedrijven die een beperkte reikwijdte hebben, komen in de picture, en trouwens, weten je buren al wel wat je doet?
En wat te denken van het delen van gemeenschappelijke wooninitiatieven om de eenzaamheid tegen te gaan en juist kennis en ervaringen te delen.
Van ‘ik’ naar ‘jij en wij’. Zo ziet de toekomst eruit.

Trend briefing 2014, ‘the video’

Bekijk bovenstaande uitgebreide (ca. 18 minuten durende) trendpresentatie waarmee je volop input krijgt om de juiste beslissingen te nemen voor de toekomstige koers van jouw bedrijf.
Wat ik je kan aanraden: bekijk hem, laat alles op je inwerken en bekijk hem na een tijdje nog eens.
Je zult zien dat je intussen zaken bent gaan herkennen en dat je misschien al toepassingen heb gezien die jij kunt gebruiken voor jouw (zorg)onderneming.

Deze trend video zit vol inspiratie, spirit en positiviteit.

Vraag: Ben jij bezig met een nieuwe koers voor jouw bedrijf?
Heb je bij voorbeeld een nieuw product gelanceerd, of een programma of nieuwe service die te maken heeft met deze trends, laat het me weten.

Deel alsjeblieft hieronder je plannen en ervaringen.
Wij vinden het altijd spannend en erg leuk van van jou te horen wat je bezig houdt.
Deel het hieronder bij ‘laat een reactie achter’.
~Desiree

ps. Wil je nog meer van Trends weten? Kijk dan ook eens op ons andere blog: Trendbubbles

Dan hebben wij nog een tip voor je.

Kijk eens op Trendbubbles. Dit is een blog over Dutch Trends & Lifestyle.

Klik hier: http://www.trendbubbles.nl/

{a816ar4777}

 

Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina

, ,

Booest-over-ons-hartjesDat een ‘over ons‘ of , ‘over mij’ pagina niet op je website mag ontbreken dat hoeven wij je niet meer te vertellen.
Heb jij een pagina geheel gewijd aan jouzelf?
Zo ja, hoe makkelijk/moeilijk was het om de inhoud van deze pagina te schrijven?
Lastig hè? Dat vonden wij ook. Wat zet je op deze pagina?

We schreven er al eerder een blog over: Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt?
Inmiddels hebben we ook een post gemaakt met 7 voorbeelden voor goede ‘over ons’ pagina’s.

Hierin beschreven wij 5 fouten die je kunt maken met deze pagina.
Omdat deze pagina eigenlijk de belangrijkste pagina van je website zou moeten zijn, willen we er dit keer nog maar eens aandacht aan besteden.

Wil je mijn eigen over ons pagina bekijken? Klik dan hier.

Werk jij vanuit jouw hart?

Bedenk dat niet jouw dienst of product potentiële klanten over de streep trekt, maar jijzelf.
Jouw klanten komen bij jou voor jou!
Daarom is de over ons of over mij pagina zo belangrijk!

Nog te vaak zien wij websites zonder een over ons/ over mij pagina.
Of (en dat blijkt vaak pas later) geeft deze pagina een verkeerde indruk.
Een bedrijf dat net begint bijvoorbeeld kiest er dan voor om maar niets te zeggen: “Je kunt toch niet gaan zeggen dat je weinig ervaring hebt?”
Wij noemen Facebook vaak Fakebook, omdat je er een beeld mee kunt scheppen wat maar een deel van de waarheid is.

Gemiste kans!

Jij wilt toch de klanten waar jij blij van wordt?…
Dan is het belangrijk dat er een klik is! Deze klik krijg je niet door niets over jezelf te vertellen of door een verkeerde voorstelling van zaken te geven.

Heb jij de echte “jij” al weten te vangen op de “Over mij” pagina op jouw site?
Misschien nog niet en twijfel je nog of jij jezelf helemaal bloot zult geven.
En als je dat al zou doen, wat als mensen dat niet leuk vinden?
Is het goed om privé en zakelijk te mengen?

Ja, het kan best zijn dat jij door jouw verhaal te vertellen bepaalde mensen afstoot.
Wat wel een voordeel is, dat je wel de mensen zult aantrekken die heel graag met jou in zee willen gaan.
Die voelen dat ze een klik met je hebben.
En dat zijn nu juist de mensen waar jij ook graag mee wilt werken, waar jij energie van krijgt!

Kies het verhaal wat het beste jouw uniekheid laat zien.

Stap 1: Ontdek het ”waarom” in jouw leven

Je zou daarbij kunnen denken aan de volgende categorieën die voor jou belangrijk zijn:

  • Wat windt jou op, wat vind jij een avontuur of waar geniet je van?
  • Wat heb jij nu altijd al willen bewerkstelligen en willen doen?
  • Geef aan wie je bent en wat jij in het leven wilt: bijv. liefde, vriendschap, bepaalde relaties
  • Of wil ben jij op zoek naar balans, geluk, vrede of vrijheid door je leven op een bepaalde manier in te richten.

Bijvoorbeeld: Ik vind het zo knap dat mensen weten waarvoor ze bestemd zijn, wat ze wilden doen. Ik ben altijd aan het zoeken geweest naar wat nu mijn echte sterke punten zijn. Anderen zien dat vaak beter dan ikzelf.

Stap 2: vertel het verhaal in jouw leven, wat ervoor gezorgd heeft dat jij de wereld beter kunt maken met het werk dat jij doet

Gebruik dit verhaal om jezelf te introduceren in de “over mij” pagina.
De volgende vragen kunnen helpen dit verhaal te koppelen aan de waardes die jij in de 1e stap hebt ontdekt.

  • Hoe heb jij besloten dit werk te gaan doen?
  • Hoe heb jij zelf het probleem opgelost, wat jij nu voor jouw klanten oplost.
  • Als mensen jou slechts voor 1 ding zouden kennen, wat zou dat dan zijn en waarom?
  • Wat is jouw grootste uitdaging of het mooiste wat je bereikt hebt? Hoe heb je dat gedaan?

Bijvoorbeeld: Ik heb ook in jullie schoenen gestaan, maar ik heb een oplossing gevonden …… hier is het verhaal hoe ik dat opgelost heb.

Zorg dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon goed leesbaar is

Veel internet gebruikers bekijken websites vanaf hun telefoon.
Zo ook jouw potentiële klanten. Volgens BNR radio is het gebruik van mobiel internet in 2013 verder toegenomen.
Van de 12- tot 75-jarigen in Nederland gebruikte vorig jaar 72 procent zijn of haar mobiele telefoon om te internetten, tegen 61 procent een jaar eerder.
Zorg daarom dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon ook goed te bekijken en te lezen is, door te kiezen voor een responsive template.

Wil jij een over ons pagina die staat als een huis?

Over ons pagina SpoorboekTwijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat ie moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download hem meteen.

Mis niets, klik hier en ontvang onze updates per mail zodat je gericht aan de slag kunt.
Ja, wij weten wel dat je denkt “dat kan later ook wel”, maar wil jij geen ‘over ons’ pagina hebben die staat als een huis?
Die je potentiële kanten echt laat voelen wie jij bent? Ja, toch?

Had je deze blogposts over de over ons pagina al gelezen?
* Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt
* 7 goede over ons pagina voorbeelden
* Hoe verbeter je jouw over ons pagina

wat is een trendwatcher

Wat is een trendwatcher en wat kan jij daar als ondernemer mee

, ,

Wat is nu precies een Trendwatcher?video-duinen

Deze vraag wordt ons vaak gesteld.

In deze blogpost leg ik uit wat de betekenis en werkzaamheden van een trendwatcher zijn.

Met andere woorden, wat heb jij als ondernemer aan trends?

Anticiperen op de toekomst

Een trendwatcher heeft kennis van veranderingen in de maatschappij en beschrijft trends.

Volgens de Dikke van Dale is een trend:

Het algemeen verloop dat cijfers gedurende een periode vertonen, afgezien van de toevalligheden en seizoensafwijkingen, een ontwikkelingslijn

Het zijn dus meetbare veranderingen die los staan van toevalligheden en seizoensafwijkingen. Vaak hebben ze een langdurig verloop.

Het behoort tot de expertise van een trendwatcher om de verschillende trends te analyseren.
De methodes die daarbij gebruikt worden verschillen.
Trendwatchers gebruiken vaak hun eigen methode om trends te signaleren.
Trendwatching als discipline is sterk aan verandering onderhevig.
De basis voor het spotten van trends zijn je oren, ogen, geur en gevoel, die je allemaal de kost kunt geven.

Trends zijn belangrijk voor jou als therapeut om te kunnen anticiperen op de toekomst.
Wanneer je met jouw bedrijf de tijdgeest goed aanvoelt, en in een vroeg stadium kunt inspelen op ontwikkelingen in de maatschappij en veranderende wensen van jouw klanten, betekent dit meer kans op succes. Datgene wat een trend is of wordt, daar stijgt de vraag ook naar.

Opleiding tot trendwatcher

Lange tijd was er geen opleiding voor het beroep van trendwatcher.
Daar is verandering in gekomen, want op dit moment bestaat er op HBO niveau aan de Fontys Hogeschool in Tilburg  een Minor Trendwatching.
Deze minor opleiding heb ik (Desiree) in 2011 na het sluiten van mijn eigen makelaarskantoor gevolgd.
Deze studie gaf zoveel energie, dat het smaakte naar meer.
Bij Booest kan ik mijn ondernemerservaring uit de makelaardij samenvoegen met het spotten en vertalen van trends voor therapiepraktijken.
Deze waardevolle kennis deel ik graag met je zodat jij deze vaardigheden en kennis zelf kunt gaan inzetten in jouw praktijk om vervolgens je inkomen te verhogen

Benaming Trendwatcher

Er worden verschillende termen gebruikt voor een Trendwatcher.

Vaak gebruikte benamingen zijn futuroloog, futurist, trendanalist, trendconsultant en trend forecaster.

Er zijn verschillende soorten trendwatchers. Sommige trendwatchers specialiseren zich bijvoorbeeld in mode, anderen in reclame of IT.
Ik heb mij gespecialiseerd in sociale trends die toepasbaar zijn voor ondernemers.

Wat heb jij als therapeut aan trends?

Bij beslissingen van ondernemers en dus ook ondernemer spelen trends een grote rol.
Trends kunnen meespelen bijvoorbeeld in:

  • in de marketing van je praktijk
  • de keuze of je met je praktijk een nieuwe richting in wilt gaan
  • beslissingen over je website, vormgeving, kleuren, systeem
  • de inrichting van je praktijk

Bij tal van beslissingen kan de kennis van trends worden meegenomen.

Mijn doel als trendwatcher is om jou als ondernemer te inspireren.
Je anders te laten kijken naar je praktijk.
Door jezelf open te stellen voor trends kun je jouw bedrijf voorbereiden op wat komen gaat in jouw vakgebied.
Je bent in staat om de nieuwste innovaties op jouw vakgebied te monitoren.
Dat maakt het mogelijk om voorop de grote golf te surfen, waardoor het mogelijk wordt om net dat stapje voor te blijven en dus meer inkomen te te genereren.
Je creativiteit wordt ook gestimuleerd door je te verdiepen in trends.

De werkzaamheden van een trendwatcherdesiree castelijn

Op basis van informatie stelt een trendwatcher zijn verwachtingen over toekomstige ontwikkelingen samen.
Deze informatie wordt op verschillende manieren samengesteld.
Denk hierbij aan de belangrijke kranten, bladen, websites, blogs, tv-programma’s etc.
Deze bronnen bijhouden is dus een must.
Daarnaast zijn de uitslagen van markt- en consumentenonderzoeken van belang voor een trendwatcher.
Deze uitslagen geven immers aan wat er leeft in de maatschappij.

Reizen, het bezoeken van toonaangevende exposities, winkels en tentoonstellingen zijn belangrijk voor het verkrijgen van gegevens.
Zelf ben ik, bijvoorbeeld frequent te vinden in Londen en Parijs.
De opgedane informatie en indrukken worden geordend, geanalyseerd, daarna kunnen ze een betekenis krijgen.
De verkregen informatie wordt naarna uitgewerkt.
Ik gebruik vaak trendbriefings als manier om de opkomende trends over te brengen.
Dat zijn visuele presentaties volop voorbeelden om de trends duidelijk te maken en tegelijkertijd te inspireren.

Hoe werken wij met trends bij Booest

In veel van onze trainingen gebruiken wij trends, en hoe je deze kunt toepassen in jouw bedrijf.
Het zijn als het ware een van de ingrediënten die in ons bedrijfsmenu zitten.
Tijdens onze trainingen zul je daarom regelmatig het woord trend horen.
Bovendien krijg je in bepaalde onderdelen van onze trainingen waardevolle (opkomende) trendinformatie die je gelijk kunt toepassen in je praktijk.

Wil je van de wellbeing trends op de hoogte blijven en ze gelijk leren toepassen?
Dat kan, wacht dan niet en schrijf je in met je naam en email adres en je ontvangt zeer regelmatig praktische trendinformatie die je zal inspireren.

Wil je nog meer van Trends weten?
Kijk dan ook eens op het blog van Desiree: Trendbubbles

 

 

 

bloopers booest

Bloopers 2013 en waarom ‘what you see is what you get’ werkt?

,

bloopers booestHeb jij ze opgemerkt, onze foto’s en video’s in de Booest blogs?

Foto’s en video’s zijn voor Booest een onmisbare bijdrage in onze marketing.
Alle foto’s uit onze blogs hebben we zelf geschoten en daarmee laten wij iets over onszelf zien.
Daarnaast maken wij regelmatig gebruik van zelf opgenomen video’s.
Deze worden heel goed bekeken en wij krijgen meer positieve reacties op de video’s dan op de foto’s.

Onze bloopers

Direct na het opstarten van Booest zijn wij begonnen met het opnemen van video’s.
Dat het zelf opnemen van filmpjes spannend is, hoeven we jou niet te vertellen.
We spreken genoeg ondernemers die het zelfs niet aandurven om een video op te nemen.

Bij ons ging het natuurlijk ook niet altijd even soepel.
Je zult dan ook niet verbaast staan als we vertellen dat er heel wat filmmateriaal met fouten op de plank ligt.
“Geeft niets, van fouten kun je leren” wordt in de volksmond gezegd.
Fouten bij het opnemen van video’s noemen ze “Bloopers”.nicoletee blooper
Helaas kun je bij het maken van Bloopers over het algemeen niet zoveel leren.
Bloopers ontstaan namelijk door:

  1. Niet weten wat je wilt zeggen
  2. Tekst niet kunnen onthouden
  3. Zenuwen
  4. Externe omstandigheden
  5. De andere deelnemer zegt jouw tekst
  6. Onverwacht de camera door je liefste zus in je gezicht geduwd te krijgen.

Geloof het of niet, maar al die 6 oorzaken kwamen langs bij het opnemen van onze filmpjes.

De video’s namen we niet alleen op in onze huisstudio annex werkkamer, maar ook buitenshuis.

Tijdens seminars, events en beurzen liepen wij met onze camera op zak.
Natuurlijk is het op zak hebben van een telefoon met prima camera ook al voldoende.
Voor het maken van de filmpjes werden regelmatig rare kapriolen uitgehaald.

Ga jij op hoge hakken op een duin staan in het rulle zand om te filmen?

Désirée wel.
Fashionshows bezoeken in Parijs en dan filmdummie cq. echtgenoot Mike inschakelen om de camera vast te houden: Désirée deed het.kantoorhond-max
Dat deze echtgenoot zo zijn eigen mening heeft over hoe de houding en standplaats tijdens het filmen moet zijn, levert dan weer bloopers op.
Kantoorhond Max is vaak aanwezig tijdens het filmen en op onverwachte ogenblikken doet hij dan een duit in het zakje (of een andere soort typisch hondeigen bijdrage).
We konden dan weer helemaal opnieuw beginnen.

Ondanks de extra tijd die deze bloopers met zich mee brengen, dragen ze ook bij aan ons werkplezier.
We blijven dus regelmatig onze blogs verrijken met video’s. Ons adagio is:

 

Waarom ‘werkt what you see is what you get?’

Als wij onze klanten in levende lijve tegen komen, horen we vaak dat we precies zo zijn als op de filmpjes en dat ze het gevoel hebben ons al een beetje te kennen.
Dat is dus een van de bedoelingen van het gebruik van onze filmpjes.

We willen graag dat onze potentiële klanten ons leren kennen.

Het gebruiken van foto’s waar je zelf op staat geeft dat resultaat ook al, maar het gebruik van geluid en beweging is nog krachtiger.
Wij willen graag dat klanten bewust voor ons kiezen.[pullquote style=”right” quote=”dark”]What you see is what you get…[/pullquote]
Wij bouwen graag een band op met onze klanten.
Daar worden zij blij van, maar wij ook. Werken met plezier vinden wij namelijk erg belangrijk.
Als je werkt met plezier, straal je dat uit en dat pikken jouw potentiële klanten op.

Er zijn nog meer voordelen aan het gebruik van video’s. T
ekst op schrift kan vaak verkeerd gelezen worden.
Door het gebruik van video kan de de emotie achter deze tekst beter overgebracht worden.

Nog een voordeel van het gebruik van video’s heeft te maken met het bereik.
Posts met video’s worden beter gedeeld op de social media en ook beter bekeken.
Video’s via Youtube worden ook goed gevonden en via deze video’s kun je de kijkers weer op je website laten komen.
Een website met videofilm wordt beter en langer bekeken.
Videofilmpjes zijn aantrekkelijk en maken een website levendig.

Dat wil jij toch ook voor jouw website?

Start met een goed voornemen in 2014 en maak jouw eigen video voor op jouw eigen website.
Ben daarbij niet te kritisch.
Een filmpje opgenomen met een mobiele telefoon voldoet al.

Dat het maken van een videofilmpje spannend is, dat zeiden we al.
Om jou te laten zien dat het opnemen van een video daarnaast ook heeeeeel erg leuk kan zijn, maakte Désiréedeze blooper video voor jou.

Booest De Blooepers 2013!

We wensen je veel kijkplezier.

Maakte jij ook een video?

Deel de link hier beneden in de commentaarbox dan gaan wij met plezier kijken.

Crisis: nooduitgang voor therapeuten deel 2: Aanbevelingen

,

 Inderdaad: het is crisis, en toch heb jij besloten dat je ervoor gaat.doorverwijzing
Jij wilt van jouw praktijk een succes maken!

Met alle technieken zoals internet en Social Media die we tegenwoordig hebben, is een van de oudste wegen om klanten te krijgen nog steeds:
aanbevelingen of doorverwijzingen door anderen.
Deze manier werkt nog steeds heel goed voor therapeuten en zorgondernemers.
Er zijn zelfs ondernemers die verder geen reclame willen of hoeven te maken, maar alleen maar klanten krijgen via aanbevelingen (mond-tot-mond reclame) of doorverwijzingen.

Aanbevelingen krijg je van:

  • mensen uit jouw netwerk die jou en/of jouw werk goed kennen
  • nieuwe klanten
  • bestaande klanten
  • oud-klanten

Doorverwijzingen krijg je van:

  • collega’s
  • andere professionals

Hoe succesvol zou jouw bedrijf zijn als je op dit moment alleen klanten krijgt via aanbevelingen of doorverwijzingen?
Wat zou je dan minder succesvol zijn?
Heb je daar weleens stil bij gestaan?

Vergeet niet dat jij degene bent die achter het stuurwiel zit.
Jij kunt zelf de realiteit creëren van een succesvolle praktijk via aanbevelingen (mond-tot-mond reclame) of doorverwijzingen en dat is in deze tijd van crisis positief nieuws.
Je kunt zelf niet achterover leunen en verwachten dat mensen jou gaan aanbevelen of klanten aan jou doorverwijzen omdat jij een aardig persoon bent.
Je zult er echt zelf iets aan moeten doen.

Je zult zelf op een consistente manier zaken moeten gaan aanpakken om de resultaten te krijgen die je zelf wilt.

Wij geven je 6 tips om van jouw praktijk een doorverwijzings- of aanbevelingsmagneet te maken.

#1. Creëer een soort “rode loper gevoel” voor jouw cliënten.

Stuur nieuwe klanten een soort van welkomstcadeau voor hun nieuwe klandizie. (ja, ook wij hebben een cadeau voor jou)
Maak gebruik van speciale dagen (algemene feestdagen, seizoenen, verjaardag van je bedrijf of jouw eigen verjaardag).
Geef de klanten een soort van vraagbaak waarbij ze terecht kunnen met hun vragen of waarin ze al hun vragen beantwoord zien.
Blijf uitkijken naar mogelijkheden hiervoor.

#2. Als je een fout maakt, doe er niet moeilijk over en herstel hem.

Iedereen maakt fouten
Ga geen excuses maken
Geef niemand de schuld
Maar zorg ervoor dat het goed komt.
Als je dit doet, zal dat veel zeggen over jouw integriteit en het herinnert jouw cliënt eraan, dat jouw focus echt ligt bij het tegemoet komen aan de noden van de klant.

#3. Zorg ervoor dat jij zelf ook een van de bronnen bent

Onderzoek welke andere oplossingen of behandelmethodes jouw cliënten nodig hebben of wie jouw cliënt ook goed zou kunnen helpen.
Geef jouw cliënten verschillende keuzes.
Verwijs jouw cliënten naar de hulp die zij nodig hebben.
Als jij het idee bent dat jij dat niet bent, verwijs dan door. Dat is zeker voor jou ook positief.

#4. “Overpresteer” bij elke mogelijkheid

Geef een verrassingscadeau of een onverwachte bonus.
Neem extra tijd voor je klant.
Werk om waarde voor je klanten te creëren en zorg dat je hen van dienst bent.
Je zult beter in de gedachten blijven, waardevoller zijn en een doorverwijzing of aanbeveling waard zijn.

#5. Leg uit wie jouw ideale klant is en waarom

Vertel hen waarom zij een ideale klant zijn voor jou en waar ze op moeten letten als ze bij een ander klant zouden worden.
Vertel je klant hoe zij anderen uit hun netwerk kunnen laten kennis maken met wat jij te bieden hebt.
Als jij hen de sleutels geeft waar ze naar moeten kijken en hen leert hoe ze naar jou kunnen verwijzen, is de kans groter dat ze een verwijzing doen.

#6. Pak je moment

Zoek het beste moment uit voor het vragen om een aanbeveling of een doorverwijzing.
Maak gebruik van het feit dat ze op dat moment super tevreden zijn, je zelfs aan het prijzen zijn.
Of direct na het moment dat ze klant zijn geworden.
Ga niet pas referenties vragen als jouw klant geen klant meer bij jou is, maar juist als je dat warme contact nog hebt.
Vraag je cliënt ook om feedback: wat vindt hij en wat kan er beter, of wat zou hij nog meer willen.
Bedank je cliënt voor zijn/haar feedback en vraag: “Wie ken je nog meer die op zoek is naar die en die resultaten.
Smeed het ijzer als het heet is!

Wat zal er gebeuren?

Wij weten zeker dat jij een stroom van doorverwijzingen en aanbevelingen krijgt:

  • Als jij topkwaliteit en uitstekende service verleent
  • Goede oplossingen biedt voor de problemen van de klant.

[message type=”custom” width=”100%” start_color=”#FFFCB5″ end_color=”#FFFCB5″ border=”#BBBBBB” color=”#333333″]

Wij bevelen aan:

Dit boek wordt uitgegeven door Uitgeverij Ria Kaashoek en is onlangs in het Nederlands vertaald en opnieuw uitgegeven.
Het boek Wetten van de Winnaars is een perfect stappenplan op weg naar een verandering van je gedachten. En met het veranderen
van je gedachten verandert je gedrag, de manier waarop je naar je leven en gebeurtenissen kijkt. Het is de weg naar het leven
van
een winnaar.
Naast dit boek is er ook een bijbehorend werkboek.Kiezen-voor-Groei-Ria-Kaashoek
Het Praktijkboek biedt praktische ideeën om de principes van Wetten van de Winnaars in jouw dagelijks leven in praktijk te brengen.
Het bevat opdrachten en activiteiten die aansluiten bij elk hoofdstuk van het boek en is een extra hulpmiddel in het leerproces te leren
omgaan met problemen en situaties in het alledaagse leven. Dankzij de oefeningen kom je veel over jezelf te weten, word je je bewust
van de gedachten die je hebt en hoe een verandering van gedachten voor een andere wereld en werkelijkheid zorgen.

Dit boek bevelen wij aan omdat het handzame stappen geeft die elke therapeut of coach heel goed kan gebruiken bij bewustwordings- en veranderingsprocessen.
Voor iedereen met een doel is dit een makkelijk te lezen en direct te gebruiken boek.
Ben jij écht vastberaden om de verandering in je leven te maken, dan is het praktijkboek een onmisbaar hulpmiddel. Op voorwaarde dat je er ook echt gebruik van maakt, want denken is nog niet doen…….

Ter introductie worden het boek en werkboek op dit ogenblik voor een actieprijs samen verkocht: KLIK HIER

[/message]

nooduitgang voor therapeuten

Crisis: nooduitgang voor therapeuten deel 1

, ,

Crisis?nooduitgang voor therapeuten

Je denkt misschien: beginnen jullie er ook al over?

Helaas merken we om ons heen nog steeds de gevolgen van de crisis.

De pessimistische sfeer is haast voelbaar.

Wil jij als therapeut of zorgondernemer ook de nooduitgang  vinden om de crisis te ontwijken?

Naast alle negativiteit zijn er toch ook lichtpuntjes te melden.
De directeur van de Nederlandse Bank kwam deze week met een positief bericht.
De crisis is voorbij, zo gaf hij aan.
Of het de waarheid is, weten we natuurlijk niet.
Dat moet nog blijken.
De huizenverkoop is wel weer aan het stijgen en de huizenprijsdaling is gestabiliseerd.
De inflatie is op het laagste punt sinds jaren.
Therapeuten zitten nog steeds in een belangrijke trend: well being blijft belangrijk.
Dus wie weet gaan we de goede kant op en kun jij ook gaan profiteren van de opwaartse richting.

Wij zijn ervan overtuigd, dat je door positief te blijven de crisis sneller te boven komt, dan door mee te gaan in het pessimisme.
Crisis geeft namelijk mogelijkheden waar jij persoonlijk en ook zakelijk je voordeel mee kunt doen.
Een crisis geeft je de mogelijkheid om te groeien.
Dit voordeel kan op korte of lange termijn zijn.
Het resultaat kan direct zijn, of misschien later zichtbaar worden.

1 ding is zeker: stil zitten is achteruitgang!

Wij ook in de dip

Deze week zaten we zelf ook een aantal dagen in een dip.
Dat was niet meteen crisis natuurlijk, maar laten we het een minicrisis noemen.
We hadden heel hard gewerkt, deadline gehaald en doel bereikt.
We waren blij, maar toch ook weer niet.

Herken jij dat ook?

Je hebt hard gewerkt naar een bepaald doel.
Dat kan het behalen van een examen zijn, een promotie, een deadline halen, een kind krijgen, noem maar op.
Als je het doel hebt gehaald, wat dan?
Misschien ben je superblij dat je je doel gehaald hebt en ga je weer vrolijk verder naar het volgende doel wat je jezelf stelde.
Het kan soms ook zo zijn, dat je het doel gehaald hebt, maar eigenlijk helemaal niet blij bent.

De redenen waarom je dan niet blij bent, kunnen heel verschillend zijn:

  • Je hebt niet zo gepresteerd als je had verwacht
  •  Je omgeving is er niet blij mee
  • Je hebt geen nieuw doel
  • Je klant was niet tevreden
  • Je bent er moe van geworden
  • Etc.

Als je hierdoor blokkeert, kun je zeggen dat je op dat moment ook in een soort van crisis zit.

Hoe vonden wij de nooduitgang?

De 1e stap naar het vinden van de nooduitgang was, op onderzoek te gaan en in onze crisis een kans te zien.
Persoonlijk, maar ook voor ons bedrijf.
Door dit (zelf)onderzoek konden we keuzes maken, waardoor er weer nieuwe plannen en mogelijkheden konden ontstaan.

Hoe kun jij in crisis de nooduitgang vinden?

Start met onderzoek naar:

1. Wat niet werkt

Als je daar achter komt, kun je keuzes gaan maken.
Je onderzoekt daarbij de reacties van je klanten, je omgeving, jouw eigen emoties, kortom alles wat invloed heeft op waarom jij blokkeert of waarom zaken niet lekker lopen.

2. Wat zijn jouw doelen

Als je je bewust bent van je emoties of waarom iets niet werkt, kun je ook nagaan wat je wel wilt.
Dat is niet zo makkelijk om te bepalen als wat je niet wilt, maar toch loont het om dit te onderzoeken.
Wat waren jouw doelen tot nu toe en waar wil je nu naar toe?

3. Jouw gaven en talenten

Onderzoek waar jij goed in bent. Wat zeggen mensen in jouw omgeving over jouw sterke kanten? Wat doe jij graag?
Wat kun jij zelf doen en wat kun je beter aan anderen overlaten?

 4. Waar word jij blij van

Onderdruk de negatieve gevoelens niet, maar onderzoek ze. Als je ze toelaat kunnen ze je motiveren om te veranderen.
Blijf er niet in hangen, maar onderzoek waar jij altijd al blij van werd en wat jou in de toekomst blij kan maken.
Van welke klanten word jij bijvoorbeeld blij?

5. Wat is jouw doelgroep

Ben jij zzp’er of kleine zelfstandige: heb jij dan al een specifieke doelgroep?
Mensen die worstelen met een bepaald probleem, waar jij een oplossing voor hebt.
Zorg ervoor dat deze doelgroep niet te groot is, zodat jij gezien kan worden als de specialist op dit vlak. Daardoor weten klanten jou sneller te vinden.

6. Waar worstelt jouw doelgroep mee

Welke problemen spelen er binnen jouw doelgroep, wat zijn hun doelen?
Waar zit hun “pijn” en waar valt er voor hen dus winst te halen?
Denk bijvoorbeeld aan iemand die veel hoofdpijn heeft en daardoor geen leuke moeder kan zijn.
De pijn is hoofdpijn en de winst is te behalen bij o.a. een leukere moeder kunnen zijn.

7. Welke specifieke oplossingen heb jij voor deze problemen van jouw doelgroep

Waarmee kun jij jouw doelgroep helpen?
Heb jij een speciale methode voor het oplossen van hun problemen?
Pak jij het op een bepaalde manier aan?
Wat kun jij als extra bieden?

Keuzes maken

Nadat je dit allemaal in kaart hebt gebracht, kan het creatieve proces beginnen.
Het doen van keuzes en het nemen van besluiten.

Deel 2 van deze blog Praktijk starten tips #9: Crisis: nooduitgang voor therapeuten deel 2: Aanbevelingen zullen wij wijden aan mogelijke keuzes en besluiten en wat de huidige trends daarmee te maken hebben. Wordt vervolgd dus.

[message type=”custom” width=”100%” start_color=”#FFFFFF” end_color=”#BBBBBB” border=”#BBBBBB” color=”#333333″]Over keuzes gesproken:
In November hebben wij een leuke verrassing voor een groot publiek en deze heeft te maken met de keuzes die jij kunt maken voor groei, waardoor jij kunt werken vanuit jouw hart.
[/message] 

Tot die tijd: ga eens op onderzoek bij jezelf aan de hand van de bovengenoemde punten. Natuurlijk zijn wij ook heel benieuwd hoe jij de nooduitgang vindt in crisis.
Dus voel je vrij om dat met de lezers te delen onder de blog.

Wil je onze volgende blog niet missen?

Schrijfje dan in voor onze nieuwsbrief en ontvang meteen de gratis Preview van onze 50 Facebook Fototips voor je bedrijfspagina.