Eeneiige tweelingen en ondernemen, wat leer jij daarvan?

, ,

Eeneiige tweelingenIn mijn vrije tijd help ik mijn partner weleens met het geven van weerbaarheidstrainingen.
Zo ook gisteren, bij een groepje van kinderen van 4-7 jaar.
In dat groepje zit een eeneiige tweeling, die zo identiek is, dat je dus op het eerste gezicht niet weet wie wie is.
De ene heet Naftalie, de andere Amauri. Ook al niet de makkelijkste namen om te onthouden.

Ouders van tweelingen weten het instinctief. Zodra ze geboren zijn krijgt ieder kindje een andere voornaam.
Dat is in ieder geval al een ding waardoor je de kinderen iets unieks meegeeft.
Ze lijken al zo op elkaar en dan dezelfde voornaam, nee, dat kan niet.
Zelfs vanuit de burgerlijke stand zal niet geaccepteerd worden, dat 2 kinderen met dezelfde achternaam en geboortedatum ook nog dezelfde voornaam hebben. Dat zou veel teveel problemen geven.
Er is dan namelijk geen uniekheid (uniciteit vind ik zo’n lastig woord).

Tot nu toe zal dit allemaal heel logisch klinken.
Lees even door dan kom ik zo op het punt waar jij als ondernemer echt wat mee kunt.

Naftalie en Amauri

Enfin, even terug naar Naftalie en Amauri.
Ze zitten nu al een jaar op de training en nog kon ik ze niet uit elkaar houden.
Ik zocht naar littekens, vlekjes, kale plekjes op het hoofd, kortom iets unieks bij een van de kinderen, zodat ik dat unieke kon koppelen aan een naam.
Niets.
Tot gisteren. Ik had aantal maanden niet op de club les gegeven en ineens zie ik het.
De een is groter dan de ander geworden. Joepie, ik had het ineens. Naftalie was langer en aangezien deze voornaam ook langer is, bingo!
Nu kan ik ze als ze samen zijn in ieder geval uit elkaar houden.

Zeg jij! Ondernemer, therapeut, zorgverlener of wie dan ook.
Waarom doe jij niet wat ik deed bij de tweeling?
Op zoek gaan naar unieke punten en je daarmee van andere ondernemers die hetzelfde doen onderscheiden.

Als je dat doet, dan ga jij echt jouw merk opbouwen en maken klanten een gerichte keuze om bij jou diensten of producten af te nemen in plaats van bij die ander.

Jouw unieke punt spreekt hen namelijk aan.

Er zijn zelfs merken die dit zo briljant hebben gedaan, dat iedereen ze nu nog kent.
Denk maar eens aan Barbie en Ken.
We hebben Niña Turtles gehad of Furbies, maar die zullen toch over een aantal jaren niet meer bekend zijn. Barbie en Ken kent iedereen nog.
Ga dus op zoek naar jouw uniekheid en geef dat een naam.
Wij zijn bijvoorbeeld 2 trendwatchende zussen die marketing adviezen geven.
Ken je daar nog meer van in Nederland?

Waarschijnlijk niet.

Juist.

Dat is wat ik bedoel.

Speciaal voor jou

Nu wil het feit dat Desiree & ik een webinar aan het voorbereiden zijn.
Het gaat over deze materie. Het heeft de titel: DURF, onderscheid je van anderen, zodat klanten voor jou kiezen.

We nodigen je van harte uit om daarbij aanwezig te zijn.
“Wat, mot dat dan wel kosten”, hoor ik je denken.

Niets, het is gratis bij te wonen.
Wil jij vooral opgaan in de massa, schrijf je dan niet in. Dat is zonde van jouw en onze energie.
Wil je uit je schulp kruipen op een natuurlijke manier, ben er dan bij.

Je bent van harte welkom.

[custom_button text=”Klik hier voor informatie over het webinar…” title=”Custom Button” url=”http://new.booest.nl/durf-webinar-inschrijven” size=”large” bg_color=”#FF5C00″ text_color=”#FFFFFF” align=”left” target=”_self”]

[divider]

Een kleine investering in tijd geeft grote waarde voor jou en je bedrijf

Durf-fb-met-datum

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *