Wat zet je op je visitekaartje?

,

Ja, wat zet je op je visitekaartje?wat zet je op je visitekaartje
Daar moet je vaak toch even over nadenken.
Helaas komen we nog steeds visitekaartjes tegen die een gemiste kans zijn.
Ze zijn niet opvallend, er staan taalfouten in of er ontbreken gegevens.
Dat wil jij toch niet?

Visitekaartjes worden door de meeste ondernemers gebruikt.
Hoeveel visitekaartjes geef jij aan een nieuwe klant?
Meestal maar één.
Uit de praktijk weten wij dat mond tot mond reclame heel goed werkt.
Waarom geef je dan geen 2 visitekaartjes aan een nieuwe klant?
Dan kan deze klant als hij tevreden is, het andere visitekaartje aan iemand anders geven.

Zeg nou eerlijk. Als jij een doorverwijzing krijgt naar iemand, van bijvoorbeeld een vriendin.
Ga je dan ook niet eerst op onderzoek uit naar degene naar wie je bent doorverwezen.
Daarom moet zo’n visitekaartje de goede gegevens hebben, zodat je het de lezer makkelijk maakt.
Daarnaast is zo’n visitekaartje de eerste indruk die de klant van je krijgt, dus deze moet goed zijn!

Welke informatie zet je op je visitekaartje?

Allereerst moet je bedenken dat een visitekaartje 2 kanten heeft.
Gebruik die 2 kanten dan ook.
Wees niet zuinig door slechts 1 kant te laten bedrukken, want echt, je mist kansen door te weinig op je kaartje te zetten.

De voorkant
Op de voorkant horen variaties van het volgende:

  • Je naam
  • De naam van je bedrijf of waaronder je bekend staat
  • Het telefoonnummer waaronder je te bereiken bent
  • Je website
  • Je emailadres
  • Je slagzin

De achterkant
Op de achterkant kun je verschillende soorten informatie kwijt om meer connectie te krijgen met de lezer.
Je kunt hierop zetten:

  • Je foto (hoe vaak kom jij visitekaartjes tegen die je hebt bewaard en waarvan je niet meer weet wie het is? Een foto helpt mensen herinneren)
  • Een zogenaamde “call to action” (bijv. download mijn gratis ebook…., bekijk mijn bedrijfsvideo, schrijf je in voor mijn nieuwsbrief)
  • De missie van je bedrijf
  • Een korte versie van wat je bedrijf doet (wie help jij, met welk probleem en hoe doe je dat)
  • QR code (hier kun je heel veel mee: zelfs meteen een like laten uitdelen op je Facebookpagina)

Als je zelf een QR code wilt maken kan dat via: http://qrcode.kaywa.com
Als je daar op ‘more’ klikt kun je zien wat je er allemaal in kunt linken.
Je kunt zelfs een sms laten sturen.
QR-code Booest

 

 

 

 

 

 

 

Heb jij al een gratis QR code scanner op je telefoon geïnstalleerd? Dan kun je scannen en een voorbeeld zien van wat mogelijk is.

Nog een paar visitekaartjes succes tips:

  • Zorg dat het papier zodanig is dat je op het kaartje kunt schrijven
  • Zet een foto van jezelf erop
  • Zet die call to action erop
  • Houdt het simpel

En heb jij een leuk visitekaartje en wil je dat met ons delen?
Ga dan naar de post op onze facebookpagina en deel de foto van je kaartje met ons. Je maakt dan gelijk leuke reclame voor je bedrijf.
Je kunt ons vinden op www.facebook.com/Booest.nl

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Praktijk starten tips’:

dukwerkmax

1 antwoord
  1. Passion-Prints
    Passion-Prints zegt:

    Beste Booest,

    Leuk om onze visitekaartjes terug te zien op de foto!
    Ze hebben goed overleeft tussen al dat promotie-materiaal dat te verkrijgen was op de libelle-beurs.

    Goede tip van het weggeven van twee visitekaartjes. Wij hebben vier verschillende kaartjes met 4 verschillende prints. (of eigenlijk 8 als je de voor- en achterkant apart telt)
    Vaak gaf ik dan een extra kaartje. Sommigen namen er door de verschillende printjes al twee: ‘eentje om weg te geven’. Anderen gingen nog wat verder en zochten een geschikte print voor zichzelf en een geschikt printje voor diegene aan wie ze het kaartje door gingen geven.
    Kortom: dit werkte erg goed!

    Goed en duidelijk artikel. Bedankt. Als ik door mijn huidige kaartjes heen ben zal ik het ontwerp weer eens herzien, met dit artikel bij de hand!

    Succes

    Groet van
    Madeleen
    namens het team van Passion-Prints

    Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *