De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden

, ,
klanten voor je website

33956_540838889270671_1024075477_nklen Je website statistieken tonen aan dat veel mensen je site bezochten.

Toch zie je ze niet terug in jouw verkopen.
Waar ligt dit aan?
Zou je dat nu eindelijk eens willen weten?

En ben je ook benieuwd hoe je kan zorgen dat een bezoeker onmiddellijk JA zegt tegen jou?

Wij gaan het je vertellen. Ook lees je hoe je een bezoeker snel kunt overtuigen.

Potentiële klant heeft een probleem en jij hebt de oplossing

Elke bezoeker op je website is een mogelijke klant.
Echt elke!
Deze komt op jouw website in de hoop dat daar hulp te vinden.
Zij zoekt een oplossing voor haar ‘probleem’.
Wij horen je denken: “mijn klant heeft helemaal geen probleem, hoor’.
Maar de klant heeft wel degelijk een probleem.
Zij is op zoek naar iets en daar wil zij een oplossing voor, en wel zo snel mogelijk.
Dat kan het zoeken naar de ideale therapie zijn.
Of zelfs de zoektocht naar die ene perfect passende cursus.

Binnen een minuut beslist een bezoeker of jij hem kan helpen

Binnen 10 seconden wil een bezoeker weten of zij bij jou aan het goede adres is.
Je zal de klant daarom meteen bij het bezoeken van je website moeten overtuigen.
Doe je dat niet, dan klikt ze zo weer verder.
Dit is dus de nummer 1 reden dat bezoekers van jouw website geen klanten worden.
De klant is niet overtuigd dat jij haar kunt helpen.

Wetenschappelijk onderzoek (n=205.873 websites met elk 10.000 bezoeken) naar de tijd die bezoekers op een website doorbrengen wijst het volgende uit, bezoekers besluiten binnen 10 seconden  of ze op de site blijven of verder klikken.
En het is maar de vraag of je haar ooit weer terug ziet.
Want wie weet belandt zij bij je collega of concurrent en dan ben je haar waarschijnlijk voorgoed kwijt.

Hoe overtuig je je klant dat deze bij jou moet zijn? En bij niemand anders?

We zien veel websites waarin men probeert de klant te overtuigen met productfoto’s en sfeerfoto’s.
Met uitgebreide behandelingsinformatie.
Door te vertellen over werkwijze en de opleidingen die daarvoor gevolgd zijn.
En met een opsomming van alle therapieën, massages of producten die de onderneming bijvoorbeeld aanbiedt.

Bijna elke zorgondernemer doet dit.
Jij waarschijnlijk ook.

Met de gedachten:
“Hier verleid je de klant toch mee?
De klant wil toch vooraf weten hoe ik werk?
Informatie over de therapie laat de klant tot een beslissing te komen”

Ja, gedeeltelijk klopt dit.
Maar het is geen trigger om ‘ja’ tegen jou te zeggen.

Onze strategie waarmee potentiële klanten voor jou kiezen

Maar wil je echt dat de klant direct ‘ja’ tegen je zegt?
Zelfs nog voordat je product informatie geeft?

Dan moet je afstappen van deze gebruikelijke manier van marketing voeren.

Wij hebben een strategie waarmee de klant in 1 oogopslag kan kiezen voor jou.

Ben je nieuwsgierig? Lees dan snel verder.

Dit is de strategie

Je gaat niet meer de klant op je website overtuigen met kenmerken van een dienst òf vertellen over jouw werkwijze.

In 1e instantie is een toekomstige klant helemaal niet geïnteresseerd in bijvoorbeeld welke therapieën of massages jij aanbiedt.
Ook niet in een productbeschrijving.
Hoe jij dit precies doet.
Dat komt later wel. Heus.

Vanaf nu ga je de bezoeker van je website aan je binden door haar te vertellen dat jij de oplossing voor haar hebt.

De oplossing voor haar probleem.
Jij biedt iets aan wat de klant niet heeft en waar zij wel naar op zoek is.
Iets wat zij eigenlijk wel zou willen hebben, of voelen.
De klant gaat over tot het afnemen van jouw behandeling als zij denkt dat dit de oplossing is voor haar probleem.
Jij hebt de perfecte behandeling of therapie of jij hebt bijvoorbeeld die massageolie die diep in de lichaamsweefsels doordringt, een antibacteriële werking heeft, waar je geen vlekken van krijgt en die heerlijk masseert.
Je gaat praten over wat het de bezoeker oplevert als zij jouw behandeling of diensten ondergaat.
Dit is het enige wat een bezoeker op dit moment interessant vindt.
Hiermee overtuig je haar succesvol. Je maakt contact.
De crux van het  overtuigen: er is sympathie ofwel een ‘gunfactor’.

Je homepage vertelt jouw oplossing

Een bezoeker heeft helemaal geen tijd èn geen zin om 5 pagina’s op jouw website te bekijken om te onderzoeken of jij haar kan helpen.
Zij moet meteen op de homepage al weten dat jij de oplossing voor haar hebt.

Meteen bij het laden van je website ziet zij dan: “hier moet ik zijn”.

Wat ga je doen?

Zorg dat je op je homepage al duidelijk maakt waarbij jij klanten kan helpen.
In het voorbeeld van de massage zou dat kunnen zijn:



“Hier vind je de massage die een ontspanning geeft die dagenlang blijft”

. of
“Deze intensieve behandeling kan u in 3 behandelingen van uw tenniselleboog af helpen”

Of als je bijvoorbeeld massageolie verkoopt:



“Ben je op zoek naar een massageolie die antibacterieel is, diep in de lichaamsweefsels doordringt? En waar je een super ontspanning van ervaart? Wij hebben ‘m! En hij vlekt niet”

En als laatste:

Speciaal voor drukbezette klanten kunt u ook bij ons in het weekend terecht.

Deze tekst op je homepage zorgt voor herkenning bij de klant

De bezoeker op je website denk: “Ja, dat gaat over mij!
Hier snappen ze wat ik zoek”.

Omdat bijna alle websites van therapeuten dit nog niet toepassen, zal jij er onmiddellijk uit springen.

Je valt meteen op bij bezoekers.
Deze methode helpt de klant enorm.
Zij kiest hierdoor veel eerder voor jou.
En zal hierdoor veel sneller een beslissing nemen om een afspraak te maken

Dat is toch wat je wilt?

In bovenstaande voorbeelden spraken wij over therapeuten en therapie. Ben jij een ander soort ondernemer?
Van advocaat tot kunstenaar: eigenlijk geldt hiervoor precies hetzelfde.
Doe er dus je voordeel mee.

Lastig om dit zelf toe te passen?

Wil je dit ook graag toepassen op jouw website?
Maar vind je het lastig welke tekst nou het best bij jouw praktijk past?

Laat je inspireren door onze blogposts, wacht niet en neem gelijk actie door je naam en email adresachter te laten. Wij maken zeer regelmatig blogposts over dit soort onderwerpen. Je kunt je altijd weer uitschrijven op elk gewenst moment.

 

Deze blogpost is van origine geschreven door Mirjam van Rees van Retailfans. Wij hebben met haar toestemming deze blogpost gemodeleerd voor onze lezers. De reden voor deze samenwerking is dat wij jou als lezer een zo uitgebreid mogelijk scala aan tips en trucs willen aanbieden. Door samen te werken met anderen is het voor ons mogelijk meer onderwerpen aan te reiken. In dit geval onderwerpen die Mirjam in eerste instantie voor een heel andere doelgroep (winkeliers in de mode- en woonbranch) schreef.
Dank je wel voor de samenwerking Mirjam!

Lees ook onze andere blogs uit de serie ‘Website tips’

Website tips #1 3 tips om te vergeten als je webteksten schrijft
Website tips #2 Waarom bloggen als therapeut of (para)medicus?
Website tips #3 Hoe je met je over ons pagina meer klanten trekt
Website tips #4 Waarom wordt mijn website niet gevonden in Google: 8 redenen
Website tips #5 Een website is weggegooid geld
Website tips #6 Heeft jouw website last van te weinig bezoekers en weet je niet waarom?
Website tips #7 De nr. 1 reden waarom bezoekers van je website geen klant worden Deze starten tip lees je nu.
Website tips #8 Fotobewerking: PNG, JPG of GIF, wat, waar en wanneer?
Website tips #9 SEO wat is dat?
website tips #10 Wat anderen vinden van je website

2 antwoorden
    • Nicolette Boes
      Nicolette Boes zegt:

      Hoi Maurits,
      Dank je voor je berichtje.
      Als je nog gerichte tips en adviezen nodig hebt, kijk dan eens bij diensten in het menu.
      Een website review of gericht social mediaplan lig allemaal binnen de mogelijkheden.
      H.g. Nicolette

      Beantwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *