Hoe maak je een onweerstaanbare ‘over ons, over mij’ pagina

, ,

Booest-over-ons-hartjesDat een ‘over ons‘ of , ‘over mij’ pagina niet op je website mag ontbreken dat hoeven wij je niet meer te vertellen.
Heb jij een pagina geheel gewijd aan jouzelf?
Zo ja, hoe makkelijk/moeilijk was het om de inhoud van deze pagina te schrijven?
Lastig hè? Dat vonden wij ook. Wat zet je op deze pagina?

We schreven er al eerder een blog over: Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt?
Inmiddels hebben we ook een post gemaakt met 7 voorbeelden voor goede ‘over ons’ pagina’s.

Hierin beschreven wij 5 fouten die je kunt maken met deze pagina.
Omdat deze pagina eigenlijk de belangrijkste pagina van je website zou moeten zijn, willen we er dit keer nog maar eens aandacht aan besteden.

Wil je mijn eigen over ons pagina bekijken? Klik dan hier.

Werk jij vanuit jouw hart?

Bedenk dat niet jouw dienst of product potentiële klanten over de streep trekt, maar jijzelf.
Jouw klanten komen bij jou voor jou!
Daarom is de over ons of over mij pagina zo belangrijk!

Nog te vaak zien wij websites zonder een over ons/ over mij pagina.
Of (en dat blijkt vaak pas later) geeft deze pagina een verkeerde indruk.
Een bedrijf dat net begint bijvoorbeeld kiest er dan voor om maar niets te zeggen: “Je kunt toch niet gaan zeggen dat je weinig ervaring hebt?”
Wij noemen Facebook vaak Fakebook, omdat je er een beeld mee kunt scheppen wat maar een deel van de waarheid is.

Gemiste kans!

Jij wilt toch de klanten waar jij blij van wordt?…
Dan is het belangrijk dat er een klik is! Deze klik krijg je niet door niets over jezelf te vertellen of door een verkeerde voorstelling van zaken te geven.

Heb jij de echte “jij” al weten te vangen op de “Over mij” pagina op jouw site?
Misschien nog niet en twijfel je nog of jij jezelf helemaal bloot zult geven.
En als je dat al zou doen, wat als mensen dat niet leuk vinden?
Is het goed om privé en zakelijk te mengen?

Ja, het kan best zijn dat jij door jouw verhaal te vertellen bepaalde mensen afstoot.
Wat wel een voordeel is, dat je wel de mensen zult aantrekken die heel graag met jou in zee willen gaan.
Die voelen dat ze een klik met je hebben.
En dat zijn nu juist de mensen waar jij ook graag mee wilt werken, waar jij energie van krijgt!

Kies het verhaal wat het beste jouw uniekheid laat zien.

Stap 1: Ontdek het ”waarom” in jouw leven

Je zou daarbij kunnen denken aan de volgende categorieën die voor jou belangrijk zijn:

  • Wat windt jou op, wat vind jij een avontuur of waar geniet je van?
  • Wat heb jij nu altijd al willen bewerkstelligen en willen doen?
  • Geef aan wie je bent en wat jij in het leven wilt: bijv. liefde, vriendschap, bepaalde relaties
  • Of wil ben jij op zoek naar balans, geluk, vrede of vrijheid door je leven op een bepaalde manier in te richten.

Bijvoorbeeld: Ik vind het zo knap dat mensen weten waarvoor ze bestemd zijn, wat ze wilden doen. Ik ben altijd aan het zoeken geweest naar wat nu mijn echte sterke punten zijn. Anderen zien dat vaak beter dan ikzelf.

Stap 2: vertel het verhaal in jouw leven, wat ervoor gezorgd heeft dat jij de wereld beter kunt maken met het werk dat jij doet

Gebruik dit verhaal om jezelf te introduceren in de “over mij” pagina.
De volgende vragen kunnen helpen dit verhaal te koppelen aan de waardes die jij in de 1e stap hebt ontdekt.

  • Hoe heb jij besloten dit werk te gaan doen?
  • Hoe heb jij zelf het probleem opgelost, wat jij nu voor jouw klanten oplost.
  • Als mensen jou slechts voor 1 ding zouden kennen, wat zou dat dan zijn en waarom?
  • Wat is jouw grootste uitdaging of het mooiste wat je bereikt hebt? Hoe heb je dat gedaan?

Bijvoorbeeld: Ik heb ook in jullie schoenen gestaan, maar ik heb een oplossing gevonden …… hier is het verhaal hoe ik dat opgelost heb.

Zorg dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon goed leesbaar is

Veel internet gebruikers bekijken websites vanaf hun telefoon.
Zo ook jouw potentiële klanten. Volgens BNR radio is het gebruik van mobiel internet in 2013 verder toegenomen.
Van de 12- tot 75-jarigen in Nederland gebruikte vorig jaar 72 procent zijn of haar mobiele telefoon om te internetten, tegen 61 procent een jaar eerder.
Zorg daarom dat je ‘over ons’ pagina op een mobiele telefoon ook goed te bekijken en te lezen is, door te kiezen voor een responsive template.

Wil jij een over ons pagina die staat als een huis?

Over ons pagina SpoorboekTwijfel dan niet langer en bestel ons ebook ‘Spoorboek over ons Pagina‘.
Het spoorboek neemt je stap voor stap mee om ervoor te zorgen dat jouw pagina gaat doen wat ie moet doen: KLANTEN AANTREKKEN.
Ontdek het hier en download hem meteen.

Mis niets, klik hier en ontvang onze updates per mail zodat je gericht aan de slag kunt.
Ja, wij weten wel dat je denkt “dat kan later ook wel”, maar wil jij geen ‘over ons’ pagina hebben die staat als een huis?
Die je potentiële kanten echt laat voelen wie jij bent? Ja, toch?

Had je deze blogposts over de over ons pagina al gelezen?
* Hoe je met je over ons pagina meer klanten aantrekt
* 7 goede over ons pagina voorbeelden
* Hoe verbeter je jouw over ons pagina

2 antwoorden

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] ons – over mij pagina. We schreven er al diverse blogs over: 7 goede over ons pagina’s, Hoe maak je een onweerstaandbare ‘over ons pagina’, en Hoe je met je over ons pagina meer klanten […]

  2. […] schreven er al een blog over: ‘Hoe maak je een ‘over ons’ pagina?’. Dit is een van de meest bezochte pagina’s van onze website. En we krijgen ook […]

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *