15 Op- en aanstekers voor meer zakelijke energie

,

zakelijke energie

Jij wilt een energieker bedrijf

Dat kan.
Een energiek bedrijf zorgt ervoor dat je inkomsten groter worden, je meer plezier hebt in je zaak, en dat je klanten tevreden zijn.

Hoe krijg je dan een energieker bedrijf of energiekere praktijk?
We noemen hieronder een lijstje met tips voor meer zakelijke energie, waardoor je zelf meer stappen maakt en je klanten aan gaat trekken.
Gebruik deze tips dagelijks en maak van de ingrediënten een energiek geheel.

  1. Blijf jezelf. Probeer echt jezelf te blijven. Jij bent uniek. Van jou bestaan er geen twee. De meeste mensen voelen zich echt energieker als ze zichzelf zijn.
  2. Doe alles met doel. Als je niet weet waarom je iets doet heeft het eigenlijk geen betekenis. Zorg dat je weet waarom je iets doet. De waarde volgt daarna vanzelf. Geef jezelf een missie en doel.
  3. Schrijf je doelen uit. Vind je het prettig met een notitieblokje te werken, neem het bij de hand en schrijf je doelen op. Dit geeft richting en structuur. Als je je doelen meetbaar en waarneembaar maakt wordt je meer gemotiveerd.
  4. Stap voor stap. Gebruik je energie slim door stap-voor-stap te werken. Kijk je te ver vooruit zal dat ten koste gaan van je focus.
  5. Houd geven en nemen in balans. Het lijkt  super sociaal en positief om alleen maar te geven. Denk ook aan jezelf  en je bedrijf. Ontvangen op zijn tijd geeft balans.
  6. Kijk vanuit klantperspectief naar je uitingen. Zet de bril van je klant op en bekijk je website, brochures en uitingen vanuit haar of zijn belevingswereld.
  7. Neem misverstanden die bij de klant leven weg. Wees de klant voor. Kan de klant ergens bezorgd over worden, neem dan het misverstand al van tevoren uit de weg. Leg het uit. Werk eraan dat je klant niet piekert.
  8. Wat is de “transformatie” die jij de klant biedt. Welke positieve verandering kan je klant door jouw producten of diensten ondergaan. Benoem deze verandering.
  9. Wat is de waarde van die transformatie voor de klant. Wat is de waarde van de verandering die jij de klant biedt. Maak het concreet. De klant zal met deze uitleg sneller zaken met je willen doen. Je bedrijf wordt daardoor energieker en je klanten zijn sneller tevreden.
  10. Leg de te nemen stappen uit aan de klant. De klant weet vaak niet of niet geheel wat hem of haar te wachten staat. De uitleg stelt de klant gerust. Geeft minder stress en levert dus energie op. Maak een routine van deze handeling.
  11. Wil niet te snel, ga stapvoets. Zorg dat je met de handrem erop gaat versnellen. Dat levert het beste resultaat. houd een rustig tempo aan. Het zal je verder brengen. zo brand je niet op. Vaak wordt je overweldigd door veranderingen en nieuwe indrukken.
  12. Verander slechts 1 ding tegelijk. Verander 1 ding en neem de tijd om daar aan te wennen. Zo houdt je het veranderingsproces echt vol.
  13. Meten is weten. Als je je doelen hebt opgeschreven, dan kun je gedurende het proces gaan meten of je op de goede weg bent. De veranderingen worden hierdoor zichtbaar.
  14. Houd je contacten warm. Ontwikkel een positief contact met je klanten. Klant contacten zijn geen doffe ellende maar elementen van je bedrijf waarop je jezelf kunt verheugen.
  15. Maak gebruik van jouw eigen uniekheid. Als je jezelf bent, zul je mensen aantrekken die echt voor jou kiezen. Om wie je bent en wat je doet. De energie gaat stromen en werkt als katalysator op je bedrijf.

Wil je onderzoeken wat jouw uniekheid is?

Bekijk dan ons webinar:

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *